Przeczytaj FAQ
Nowości Bitrix24
Aktualizacje artykułów
Jak zacząć?
Wsparcie Bitrix24
Aktualności
Rejestracja i autoryzacja
Zadania i projekty
Komunikator Bitrix24
Grupy robocze
Kalendarze
Zarządzanie asortymentem produktów
Dysk
Baza Wiedzy
Poczta internetowa
Automatyzacja
CRM
Analityka CRM
Marketing CRM
Centrum Sprzedaży
Firma
Strony internetowe
Sklep online
Bitrix24.Market
Centrum Kontaktowe
Telefonia
Workflow
Aplikacja mobilna
Ustawienia
Bitrix24 On-premise
Subskrypcja
AI CoPilot
Aplikacja desktopowa
CRM + Sklep internetowy
Enterprise
Mój profil
Sales Intelligence
Wsparcie aplikacji mobilnej Bitrix24
Logowanie

Bitrix24Care

Uprawnienia do zmiany ceny sprzedaży produktów w katalogu

Firmy mają różne zasady pracy z katalogiem produktów. Uprawnienie do zmiany ceny sprzedaży w katalogu to jedno z kluczowych uprawnień, które należy odpowiednio skonfigurować.

Jeśli pracownik ma takie uprawnienie, będzie mógł zmieniać cenę w formularzu produktu. Cena również zostanie zmieniona na stronie sklepu internetowego i w formularzu deala/faktury.

Aby zmienić cenę sprzedaży w katalogu, pracownik musi mieć uprawnienia do edycji produktu.

Scenariusze użycia uprawnienia do zmiany ceny sprzedaży w katalogu produktów

Rozważmy 2 opcje korzystania z uprawnień dostępu do pracy z cenami.

Przykład 1. Koszt produktów podany jest w katalogu. Menedżerowie CRM nie mogą zmieniać cen i innych właściwości produktów. Właściciel firmy oraz kilku pracowników może zmieniać ceny i udzielać klientom rabatów.

Najpierw utwórz osobną rolę dla menedżerów Menedżer CRM.

Upewnij się, że dla tej roli jest włączone uprawnienie Wyświetl katalog (View product catalog). To uprawnienie daje menedżerom możliwość wyszukiwania produktów w dealach.

Następnie wyłącz następujące uprawnienia dla roli Menedżer CRM:

  • Tworzenie produktu (Create product)
  • Edycja produktu (Edit produkt)
  • Zmiana ceny sprzedaży produktu w katalogu (Change product selling price in the catalog)
  • Zmiana ceny produktu w elemencie CRM (Change product selling price in CRM entity)
  • Stosowanie rabatu na produkt (Apply product discount)

Dla pracowników, którzy będą odpowiadać za koszty produktów i rabaty dla klientów, utwórz osobną rolę Kierownik. Upewnij się, że dla tej roli są włączone następujące uprawnienia:

  • Edycja produktu (Edit product)
  • Zmiana ceny sprzedaży produktu w katalogu (Change product selling price in the catalog)
  • Stosowanie rabatu na produkt (Apply product discount)

Teraz tylko pracownicy mające rolę Kierownika będą mogli ustalać cenę i stosować rabaty. Jeśli menedżer komunikuje się z klientem i widzi, że można udzielić rabatu, pisze do kierownika na czacie i wysyła mu deal, a kierownik wybiera rabat dla klienta w dealu.


Przykład 2. Koszt produktu jest ustalony w katalogu, menedżerowie CRM nie powinni w żaden sposób zmieniać cen - ani w katalogu, ani w dealu. Mogą jednak stosować rabaty dla klientów i zmieniać inne właściwości produktu. Na przykład przesyłać zdjęcia i dodawać warianty, jeśli asortyment produktów został rozszerzony.

Utwórz osobną rolę Menedżer dla pracowników. Upewnij się, że dla tej roli włączone są następujące uprawnienia:

  • Wyświetl katalog produktów (View product catalog)
  • Edycja produktu (Edit product) - pracownik może przesłać zdjęcie i dodać nową odmianę produktu
  • Zastosuj rabat do produktu (Apply product discount) - określ te elementy CRM, w których menedżerowie mogą korzystać z rabatów

Wyłącz uprawnienie do zmiany ceny sprzedaży produktu w katalogu dla tej roli.

Teraz menedżer może zobaczyć cenę sprzedaży produktu, ale nie może jej edytować. Będzie jednak mógł ustalać rabaty i przesyłać zdjęcia produktów.


Czy te informacje były pomocne?
Pomoc specjalisty ds. integracji
To nie jest to, czego szukam
Skomplikowany i niezrozumiały tekst
Informacje są nieaktualne
Artykuł jest za krótki. Potrzebuję więcej informacji
Nie podoba mi się sposób działania tego narzędzia
Przejdź do Bitrix24
Nie masz konta? Utwórz za darmo