Przeczytaj FAQ
Nowości Bitrix24
Aktualizacje artykułów
Aktualności
Rejestracja i autoryzacja
Poczta
Zadania i projekty
Dysk
Kalendarz
Komunikator Bitrix24
Jak zacząć
Grupy robocze
CRM
Bitrix24 Market
Strony internetowe
Firma
Automatyzacja
Marketing
Zarządzanie asortymentem produktów
Ustawienia
Subskrypcja
Aplikacja desktopowa
Mój profil
Centrum Kontaktowe
Analityka CRM
Baza Wiedzy
CRM + Sklep internetowy
Wsparcie Bitrix24
Enterprise
AI CoPilot
Bitrix24 On-premise
e-Podpis
e-Podpis w HR
Telefonia
Kreator BI
Strona startowa: Vibe
Sklep online
Workflow
Centrum Sprzedaży
Kwestie ogólne
Sales Intelligence
Logowanie
Twój Bitrix24
Autoryzuj się aby wejść
do swojego Bitrix24.
Wejdź

Bitrix24Care

Jak przesłać swój szablon dokumentu do CRM

Bitrix24 ma zestaw standardowych szablonów dokumentów: faktur i ofert handlowych. Jeśli standardowy szablon nie spełnia wymagań firmy lub brakuje w nim jakichś danych, utwórz niestandardowy szablon.

Istnieją dwa sposoby na utworzenie szablonu niestandardowego:

  • Edytuj standardowy szablon.
  • Utwórz szablon na podstawie swojego dokumentu i prześlij go do Bitrix24.

W tym artykule się dowiesz, jak utworzyć szablon na podstawie swojego dokumentu za pomocą kodów symbolicznych.


Kody symboliczne: co to jest i dlaczego są potrzebne

Kod symboliczny w Bitrix24 to symboliczne oznaczenie pól w formularzu elementu CRM. Są one potrzebne, aby CRM znalazł odpowiednie pole w formularzu elementu CRM i automatycznie wstawił wartość z tego pola do pliku.

Aby wyświetlić listę dostępnych kodów symbolicznych, otwórz listę szablonów dokumentów. W formularzu elementu CRM kliknij Dokument> Dodaj nowy szablon.


Poniżej znajdziesz listę najczęściej używanych kodów symbolicznych.

Lista kodów symbolicznych

Dane mojej firmy
  • Nazwa firmy {MyCompanyRequisiteRqCompanyName}
  • Osoba kontaktowa {MyCompanyRequisiteRqContact}
  • NIP {MyCompanyRequisiteRqVatId}
  • Podpis {MyCompanyRequisiteRqSignature}
  • Pieczęć {MyCompanyRequisiteRqStamp}

Dane bankowe
  • Nazwa {MyCompanyBankDetailName}
  • Nazwa banku {MyCompanyBankDetailRqBankName}
  • Adres banku {MyCompanyBankDetailRqBankAddr}
  • Numer rozliczeniowy {MyCompanyBankDetailRqBankRouteNum}
  • Właściciel konta {MyCompanyBankDetailRqAccName}
  • Numer konta {MyCompanyBankDetailRqAccNum}
  • IBAN {MyCompanyBankDetailRqIban}
  • SWIFT {MyCompanyBankDetailRqSwift}
  • BIC {MyCompanyBankDetailRqBic}

Dane klienta
  • Nazwa {RequisiteName}
  • Imię i nazwisko {RequisiteRqName}
  • Imię {RequisiteRqFirstName}
  • Nazwisko {RequisiteRqLastName}
  • Nazwa firmy {RequisiteRqCompanyName}
  • Osoba kontaktowa {MyCompanyRequisiteRqContact}

Informacje o kliencie - osobie fizycznej
  • Nazwa informacji {RequisiteName}
  • Imię i nazwisko {RequisiteRqName}
  • Adres firmy {ContactRequisiteRegisteredAddressText}

Informacje o kliencie - firmie
  • Nazwa firmy {RequisiteRqCompanyName}
  • NIP {RequisiteRqVatId}
  • Numer rejestru handlowego {RequisiteRqUsrle}
  • Pieczęć {RequisiteRqStamp}
  • Podpis {RequisiteRqStamp}
  • Pełny adres {RequisitePrimaryAddressText}

Dane bankowe klienta
  • Nazwa {BankDetailName}
  • Nazwa banku {BankDetailRqBankName}
  • Adres banku {BankDetailRqBankAddr}
  • Numer rozliczeniowy banku {BankDetailRqBankRouteNum}
  • Właściciel konta {BankDetailRqAccName}
  • Numer konta {BankDetailRqAccNum}
  • IBAN {BankDetailRqIban}
  • SWIFT {BankDetailRqSwift}
  • BIC {BankDetailRqBic}

Produkty
  • Nazwa {ProductsProductName}
  • Opis {ProductsProductDescription}
  • Podgląd zdjęcia {ProductsProductPreviewPicture}
  • Pełne zdjęcie {ProductsProductDetailPicture}
  • Cena {ProductsProductPrice}
  • Ilość {ProductsProductQuantity}
  • Ilość słownie {ProductsProductQuantityWords}
  • Łączna cena ze zniżką, bez podatku {ProductsProductPriceExclusiveSum}
  • Cena z rabatem bez podatku {ProductsProductPriceExclusive}
  • Pełna cena netto {ProductsProductPriceNetto}
  • Łączna cena netto i rabatu {ProductsProductPriceNettoSum}
  • Cena z rabatem z podatkiem {ProductsProductPriceBrutto}
  • Łączna cena z podatkiem {ProductsProductPriceBruttoSum}
  • Rabat procentowy {ProductsProductDiscountRate}
  • Stawka podatku {ProductsProductTaxRate}

Podatek
  • Nazwa {TaxesTaxName}
  • Stawka {TaxesTaxRate}
  • Razem bez podatku {TaxesTaxNetto}
  • Kwota {TaxesTaxValue}
  • Razem z podatkiem {TaxesTaxBrutto}
  • Plus podatek {TaxesTaxTaxIncluded}

Utwórz szablon na podstawie swojego dokumentu

Otwórz dokument, z którego chcesz utworzyć szablon. Możesz również utworzyć pusty plik w edytorze tekstu.

Załóżmy, że masz już fakturę, z której korzystasz w pracy. Na podstawie tego dokumentu możesz utworzyć szablon do wykorzystania w Bitrix24 CRM. Umieść wybrane kody symboliczne we właściwym miejscu.


Teraz faktura wygląda następująco.

Szablon jest gotowy, zapisz go w formacie docx. Rozmiar szablonu nie musi przekraczać 2 MB. Musisz także dodać miejsce na pieczęć i podpis przed przesłaniem szablonu do Bitrix24.


Dodaj pieczęć, podpis lub inne obrazy do szablonu

Możesz dodać pieczęć lub podpis do swojego szablonu. Wybierz miejsce umieszczenia pieczęci w szablonie. Wstaw w tym miejscu dowolny obraz. Bitrix24 zastąpi ten obraz aktualną pieczęcią z danych Twojej firmy.

Dodaj pieczęć i podpis w Microsoft Word

Wstaw obraz, kliknij prawym przyciskiem myszy, aby otworzyć menu> wybierz Obraz> Wyświetl tekst alternatywny.


W bloku Tekst alternatywny dodaj parametr {MyCompanyUfStamp}.

Dodaj pieczęć i podpis w Google Docs

Wstaw obraz, kliknij prawym przyciskiem myszy, aby otworzyć menu i wybierz Tekst alternatywny.


W polu Opis wklej potrzebny parametr.


Dodaj listę produktów

Istnieją dwie opcje dodawania listy produktów do szablonu:

  1. Utwórz prostą listę produktów
  2. Utwórz tabelę z listą produktów
1. Utwórz prostą listę produktów

Określ początek i koniec bloku za pomocą następujących parametrów {PRODUCTS.BLOCK_START} i {PRODUCTS.BLOCK_END}. Wewnątrz tego bloku umieść kody symboliczne produktów: nazwę, ilość, jednostkę miary, cenę i ilość.

{PRODUCTS.BLOCK_START} {ProductsProductName} {ProductsProductQuantity} {ProductsProductMeasureName} {ProductsProductPriceRaw} {ProductsProductPriceRawSum} {TotalRaw} {PRODUCTS.BLOCK_END}
Znaczenie kodów
  • {ProductsProductName} - nazwa produktu
  • {ProductsProductQuantity} - ilość
  • {ProductsProductMeasureName} - jednostki miary
  • {ProductsProductPriceRaw} - pierwotna cena
  • {ProductsProductPriceRawSum} - pierwotna cena całkowita
  • {TotalRaw} - kwota cen pierwotnych
  • {TaxesTaxValue} - kwota podatku
  • {TaxesTaxRate} - stawka podatku
  • {TotalSum} - całkowita kwota


Dla każdego z produktów Bitrix24 automatycznie zduplikuje ten blok.


2. Utwórz tabelę z listą produktów

Utwórz tabelę i umieść potrzebne parametry produktu w jednym wierszu. Twój Bitrix24 automatycznie powtórzy tę linię dla każdego produktu.


Wygenerowany dokument wygląda następująco:


Prześlij szablon do Birix24

Po utworzeniu szablonu prześlij go do CRM, klikając odpowiedni przycisk.


Przeciągnij plik lub wybierz plik z komputera.


Skonfiguruj szablon: określ nazwę, uprawnienia dostępu i powiązanie z sekcjami CRM.


Sprawdź ustawienia szablonu. Kliknij Dokument i wybierz dodany szablon. CRM utworzy nowy dokument na podstawie Twojego szablonu.


Szablon jest skonfigurowany i możesz go używać w swojej pracy. Jeśli jakieś dane nie pojawiły się w dokumencie, sprawdź, czy wypełniłeś odpowiednie pola w formularzu elementu CRM.

    W skrócie:
    • Bitrix24 ma zestaw standardowych szablonów dokumentów: faktur i ofert handlowych. Jeśli standardowy szablon nie spełnia wymagań firmy lub brakuje w nim jakichś danych, utwórz niestandardowy szablon.

    • Aby skonfigurować szablon, użyj kodów symbolicznych. Są to wartości pól w formularzu elementu CRM. Każde pole ma swój kod.

    • Pobierz dowolny szablon, aby go edytować. Otwórz szablon w Microsoft Office lub darmowym edytorze Libre Office i zastąp pola tymi, których potrzebujesz.

    • Aby wyświetlić wszystkie dostępne kody symboliczne, kliknij Dokument> Dodaj nowy szablon w formularzu elementu CRM. Następnie dotknij koła zębatego> Pola.

    • Prześlij gotowy szablon z powrotem do swojego Bitrix24 w formacie docx. Maksymalny rozmiar to 2 MB.

Polecane artykuły:
Czy te informacje były pomocne?
Pomoc specjalisty ds. integracji
To nie jest to, czego szukam
Skomplikowany i niezrozumiały tekst
Informacje są nieaktualne
Artykuł jest za krótki. Potrzebuję więcej informacji
Nie podoba mi się sposób działania tego narzędzia
Przejdź do Bitrix24
Nie masz konta? Utwórz za darmo
Powiązane artykuły
Automatyczne numerowanie dokumentów Uprawnienia dostępu do Dokumentów w CRM Pola produktów w dokumentach CRM Dokumenty w CRM: Uprawnienia dostępu Modyfikuj kody symboliczne w szablonach dokumentów Dokumenty w systemie CRM Szablony dokumentów Pola niestandardowe w szablonach dokumentów Edytuj standardowy szablon dokumentu w CRM