Przeczytaj FAQ
Nowości Bitrix24
Aktualizacje artykułów
Jak zacząć?
Wsparcie Bitrix24
Aktualności
Rejestracja i autoryzacja
Zadania i projekty
Komunikator Bitrix24
Grupy robocze
Kalendarze
Zarządzanie asortymentem produktów
Dysk
Baza Wiedzy
Poczta internetowa
Automatyzacja
CRM
Analityka CRM
Marketing CRM
Centrum Sprzedaży
Firma
Strony internetowe
Sklep online
Bitrix24.Market
Centrum Kontaktowe
Telefonia
Workflow
Aplikacja mobilna
Ustawienia
Bitrix24 On-premise
Subskrypcja
AI CoPilot
Aplikacja desktopowa
CRM + Sklep internetowy
Enterprise
Mój profil
Sales Intelligence
Wsparcie aplikacji mobilnej Bitrix24
Logowanie

Bitrix24Care

Edytuj standardowy szablon dokumentu w CRM

Bitrix24 ma zestaw standardowych szablonów dokumentów: faktur i ofert handlowych. Jeśli standardowy szablon nie spełnia wymagań firmy lub brakuje w nim jakichś danych, utwórz niestandardowy szablon.

Istnieją dwa sposoby na utworzenie szablonu niestandardowego:

  • Edytuj standardowy szablon.
  • Utwórz szablon na podstawie swojego dokumentu i prześlij go do Bitrix24.

W tym artykule się dowiesz, jak edytować standardowy szablon dokumentu za pomocą kodów symbolicznych.


Kody symboliczne: co to jest i dlaczego są potrzebne

Każdy szablon dokumentu składa się z kodów symbolicznych. Kod odnosi się do konkretnego pola w formularzu elementu CRM.

Używamy kodów symbolicznych, aby CRM znalazł odpowiednie pole w formularzu elementu CRM i automatycznie wstawił wartość z pola do pliku. Nie musisz ręcznie wyszukiwać danych i edytować dokument. Bitrix24 zrobi to za Ciebie.

Aby wyświetlić listę dostępnych kodów symbolicznych, otwórz listę szablonów dokumentów. W formularzu elementu CRM kliknij Dokument> Dodaj nowy szablon.


Następnie kliknij koło zębate w prawym górnym rogu i wybierz Pola.


W tabeli przedstawiono listę kodów symbolicznych. Nazwa w tabeli odpowiada nazwie pola w elemencie CRM. Możesz skopiować i wkleić kod do szablonu.


Liczba kodów jest duża, dlatego zalecamy użycie filtra wyszukiwania. Jeśli chcesz znaleźć kod pola z Deli, wybierz Deal w polu Źródło.


W zależności od wybranego źródła CRM zaproponuje wypełnienie jednego lub dwóch pól w celu wyjaśnienia zapytania.

W naszym przykładzie chcemy znaleźć kod danych klienta. Ponieważ tworzymy dokument na podstawie deala, wybieramy wartość Deal w polu Źródło. Jeśli klient jest zapisany jako Kontakt w CRM, w polu Deal wybieramy Kontakt. Następnie w polu Kontakt wybieramy Dane klienta.


Potrzebujemy kodów do pól Imię i Nazwisko klienta oraz pełną nazwę organizacji. Skopiuj je do szablonu.


To samo pole może mieć inny kod w zależności od elementu, z którego utworzony jest szablon dokumentu.

    Zalecamy stosowanie kodów symbolicznych bez przedrostków, które identyfikują poszczególne elementy CRM. Aby wyświetlić numer telefonu, skopiuj kod {AssignedWorkPhone} zamiast {CompanyAssignedWorkPhone}. W ten sposób kod będzie działał w każdym elemencie.

Jak edytować standardowy szablon

Teraz użyjemy kodów symbolicznych do zmiany standardowego szablonu. Aby otworzyć listę szablonów, w formularzu elementu CRM kliknij Dokument> Dodaj nowy szablon.

Wybierz szablon do edycji i kliknij Pobierz. Szablon jest w formacie docx. Można go otworzyć w Microsoft Office, polecamy również bezpłatny edytor LibreOffice.


Standardowy szablon wygląda następująco:


Następnie w edytorze usuń niepotrzebne kody i wklej potrzebne kody w dokumencie.


Zapisz plik w formacie docx. Rozmiar nie może przekraczać 2 MB. Otwórz stronę z listą szablonów, kliknij Edytuj.


Prześlij nowy szablon, klikając odpowiedni przycisk. Zmień ustawienia szablonu: nazwę, uprawnienia dostępu i powiązanie z sekcją CRM.


Sprawdź ustawienia szablonu. Kliknij Dokument i wybierz dodany szablon. CRM utworzy nowy dokument na podstawie Twojego szablonu.


Gotowe. Dodaliśmy nazwę swojej firmy do szablonu.

Możesz pracować z innymi polami w ten sam sposób: usuwać, edytować, dodawać nowe pola, wyświetlać informacje o klientach, produktach i polach niestandardowych.


    W skrócie:
    • Bitrix24 ma zestaw standardowych szablonów dokumentów: faktur i ofert handlowych. Jeśli standardowy szablon nie spełnia wymagań firmy lub brakuje w nim jakichś danych, utwórz niestandardowy szablon.

    • Aby skonfigurować szablon, użyj kodów symbolicznych. Są to wartości pól w formularzu elementu CRM. Każde pole ma swój kod.

    • Pobierz dowolny szablon, aby go edytować. Otwórz szablon w Microsoft Office lub darmowym edytorze Libre Office i zastąp pola tymi, których potrzebujesz.

    • Aby wyświetlić wszystkie dostępne kody symboliczne, kliknij Dokument> Dodaj nowy szablon w formularzu elementu CRM. Następnie dotknij koła zębatego> Pola.

    • Prześlij gotowy szablon z powrotem do swojego Bitrix24 w formacie docx. Maksymalny rozmiar to 2 MB.


Polecane artykuły:
Czy te informacje były pomocne?
Pomoc specjalisty ds. integracji
To nie jest to, czego szukam
Skomplikowany i niezrozumiały tekst
Informacje są nieaktualne
Artykuł jest za krótki. Potrzebuję więcej informacji
Nie podoba mi się sposób działania tego narzędzia
Przejdź do Bitrix24
Nie masz konta? Utwórz za darmo