Możesz blokować połączenia telefoniczne z podejrzanych numerów, korzystając z czarnej listy w Telefonii Bitrix24.
Czarną listą może zarządzać administrator Bitrix24 oraz pracownik mający dostęp do ustawień Telefonii.
Przejdź do sekcji Telefonia> Połączenie> Konfiguruj Telefonię> Czarna lista.
Jak działa czarna lista
Użytkownik, którego numer znajduje się na czarnej liście, nie będzie mógł się z Tobą skontaktować, a Bitrix24 nie odbierze połączenia.
Takie połączenie zostanie zapisane w dzienniku połączeń. Można je znaleźć w sekcji Telefonia> Szczegóły połączenia telefonicznego. Połączenia z numerów znajdujących się na czarnej liście mają status Zablokowane.
Jak dodać numer do czarnej listy
Możesz dodać numer do czarnej listy ręcznie lub automatycznie.
- Ręczne blokowanie
- Automatyczne blokowanie
- Rejestruj połączenia w CRM z numerów telefonów znajdujących się na czarnej liście - zaznacz tę opcję, a połączenie z czarnej listy zostanie zapisane w CRM, jeśli w ustawieniach numeru włączona jest opcja automatycznego tworzenia leadów.
- Automatyczne blokowanie numerów telefonów po godzinach pracy - określ liczbę połączeń na minutę, po której numer dzwoniącego zostanie automatycznie dodany do czarnej listy. W sekcji Okres czasu wybierz minuty. Jeśli godziny pracy numeru zakończą się o godzinie 18:00 i po tym czasie użytkownik zadzwoni dwa razy w ciągu minuty, jego numer zostanie automatycznie dodany do czarnej listy.
Jeśli znasz numer, z którego nie chcesz odbierać połączeń, możesz ręcznie dodać go do czarnej listy. Jest to przydatne, jeśli stale otrzymujesz połączenia spamowe.
Otwórz czarną listę i kliknij Dodaj do listy.
Wprowadź numery telefonów, każdy w nowym wierszu. Zapisz zmiany.
Ta metoda jest odpowiednia do blokowania połączeń spamowych poza godzinami pracy. Numery zostaną dodane do czarnej listy, jeśli określisz przedział czasowy odbierania połączeń przychodzących.
Ustawienia czasu dla numerów telefonów
Aby skonfigurować automatyczne blokowane poza godzinami pracy, otwórz czarną listę i kliknij koło zębate ⚙️.
Otworzy się okno z ustawieniami:
Jak usunąć numer z czarnej listy
Jeżeli numer klienta został przez pomyłkę zablokowany, usuń go z czarnej listy, aby móc ponownie odbierać połączenia.
W dzienniku połączeń możesz zobaczyć informację o blokowaniu. Przejdź do sekcji Telefonia> Szczegóły połączenia i kliknij ikonę dziennika.
Wpis w dzienniku Hungup call by blacklist rule oznacza, że numer znajduje się na czarnej liście.
- Dodaj numery do swojej czarnej listy, aby zablokować połączenia spamowe.
- Ręczne dodanie numeru do czarnej listy jest odpowiednie, jeśli znasz numer niechcianego abonenta.
- Automatyczne dodanie pozwoli Ci zablokować połączenia poza godzinami pracy numeru.
- Usuń numer klienta z czarnej listy, jeżeli został do niej dodany przez pomyłkę.