Przeczytaj FAQ
Nowości Bitrix24
Aktualizacje artykułów
Aktualności
Rejestracja i autoryzacja
Poczta
Zadania i projekty
Dysk
Kalendarz
Komunikator Bitrix24
Jak zacząć
Grupy robocze
CRM
Bitrix24 Market
Strony internetowe
Firma
Automatyzacja
Marketing
Zarządzanie asortymentem produktów
Ustawienia
Subskrypcja
Aplikacja desktopowa
Mój profil
Centrum Kontaktowe
Analityka CRM
Baza Wiedzy
CRM + Sklep internetowy
Wsparcie Bitrix24
Enterprise
AI CoPilot
Bitrix24 On-premise
e-Podpis
e-Podpis w HR
Telefonia
Kreator BI
Strona startowa: Vibe
Sklep online
Workflow
Centrum Sprzedaży
Kwestie ogólne
Sales Intelligence
Logowanie
Twój Bitrix24
Autoryzuj się aby wejść
do swojego Bitrix24.
Wejdź

Bitrix24Care

Twórz segmenty klientów dla kampanii marketingowych

Segment to grupa klientów, których łączy wspólna cecha: wiek, miejsce zamieszkania, kupowane towary. Segmenty służą do kampanii marketingowych.

Marketing CRM: przegląd

Istnieją dwa typy segmentów:

  • Dynamiczny to lista odbiorców generowana automatycznie przed uruchomieniem kampanii. Liczba odbiorców na tej liście stale się zmienia, podobnie jak zmienia się baza klientów: dziś masz 50 klientów poniżej 25 roku życia, a za tydzień będzie ich 100.

  • Statyczny to lista odbiorców tworzona ręcznie. Możesz przesłać gotową listę adresów lub numerów telefonów klientów do Bitrix24. Segment możesz edytować, usuwając lub dodając odbiorcę do listy.

Aby utworzyć segment, przejdź do Marketing > Segmenty > Utwórz segment.


Utwórz segment dynamiczny

Segment dynamiczny może składać się z leadów, kontaktów lub firm.

Aby utworzyć segment, wypełnij pola:

  • Klienci: ta opcja jest odpowiednia do tworzenia segmentu z wykorzystaniem kontaktów i firm. Możesz wybierać klientów z dealami lub bez.

  • Leady: w segmencie zostaną uwzględnione tylko leady. W formularzu leadu należy wypełnić przynajmniej jedno z pól: e-mail, telefon lub komunikator. Jeśli wszystkie pola będą puste, lead nie zostanie uwzględniony w segmencie.
Powtarzalne leady nie zostaną uwzględnione w segmencie. Jeśli lead zawiera kontakt lub firmę, utwórz segment za pomocą pola Klienci.
Powtarzalne leady i deale

Możesz utworzyć segment dynamiczny za pomocą filtra. Skorzystaj z gotowych filtrów lub utwórz własne.

Skorzystaj z gotowych filtrów. Kliknij pole Klienci lub Leady i wybierz filtr. Możesz na przykład użyć filtra Z wygranymi dealami, aby utworzyć segment zawierający wygrane deale we wszystkich lejkach.

Dostosuj filtry. Możesz filtrować elementy, używając pól standardowych lub niestandardowych.

Pola standardowe w CRM
Pola niestandardowe w elementach CRM

Standardowe pola, które można wykorzystać do utworzenia segmentu:

  • Jednostka CRM: pozostaw wartość pustą. Pole nie jest obecnie zaangażowane w tworzenie segmentu.
  • Rodzaj klienta: kontakt lub firma. Jeśli chcesz dodać do segmentu zarówno kontakty, jak i firmy, wybierz opcję Nie podano (Kontakt, Firma).
  • Status leadu/etap deala: określ etapy/statusy, z których elementy CRM zostaną dodane do segmentu.
  • Skonwertowane: możesz filtrować leady, które już zostały skonwertowane lub są w trakcie konwersji.
  • Lejki deali: możesz filtrować deale znajdujące się w określonym lejku. Jeśli wybierzesz opcję Klienci bez deali, segment będzie obejmował klientów, którzy nigdy nie mieli deali.
    Tunele sprzedażowe
  • Status deala: w toku, wygrane, przegrane.
  • Źródło kontaktu: podaj źródło, z którego klient dowiedział się o Twojej firmie: strona internetowa, sieci społecznościowe, formularz CRM.
  • Kontakty klienta: możesz wybrać jeden sposób komunikacji lub wszystkie na raz: telefon, e-mail, komunikator. Jeśli wybierzesz wszystkie sposoby, segment będzie obejmował klientów, którzy mają wypełnione wszystkie trzy pola.
  • Produkt: filtruj klientów, którzy kupili określony produkt.
  • Znajdź produkt: wszędzie, zamówienia zapłacone, zamówienia niezapłacone, deale w toku, wygrane i przegrane deale.
  • Suma deala: określ dokładną wartość lub zakres.
  • Osoba odpowiedzialna: jeśli wybierzesz więcej niż jedną osobę odpowiedzialną, w segmencie zostaną uwzględnione wszystkie elementy tych pracowników.
  • Osoba odpowiedzialna (Kontakt): w segmencie zostaną uwzględnione wszystkie kontakty, za które odpowiada wybrany pracownik. Możesz określić kilku pracowników.
  • Osoba odpowiedzialna (Firma): w segmencie zostaną uwzględnione wszystkie firmy, za które odpowiada wybrany pracownik. Możesz określić kilku pracowników.
  • Osoba odpowiedzialna (Deal): w segmencie zostaną uwzględnione wszystkie deale, za które odpowiada wybrany pracownik. Możesz określić kilku pracowników.

Rodzaje kampanii marketingowych


Utwórz segment statyczny

Kliknij opcję Dodaj w polu Niestandardowa lista odbiorców. Wprowadź listę adresów lub numerów telefonów. Możesz wyeksportować dane z CRM lub innego źródła i przesłać je do segmentu.

Jak eksportować dane z CRM

Wprowadź adresy e-mail i/lub numery telefonów, każdy wpis w nowym wierszu. Dodatkowo możesz podać imię i nazwisko: dodaj średnik po e-mailu lub numerze i wprowadź nazwę. Następnie kliknij Import.

Podaj nazwę segmentu i kliknij Zapisz.


W skrócie

  • Segment to grupa klientów, których łączy wspólna cecha: wiek, miejsce zamieszkania, kupowane towary.
  • W Bitrix24 segmenty służą do kampanii marketingowych.
  • Istnieją dwa rodzaje segmentów: dynamiczny i statyczny.
  • Dynamiczny rodzaj segmentów to lista odbiorców generowana automatycznie przed uruchomieniem kampanii. Liczba odbiorców na tej liście stale się zmienia, podobnie jak zmienia się baza klientów.
  • Statyczny rodzaj segmentów to lista odbiorców tworzona ręcznie. Możesz przesłać gotową listę adresów lub numerów telefonów klientów do Bitrix24. Segment możesz edytować, usuwając lub dodając odbiorcę do listy.
Czy te informacje były pomocne?
Pomoc specjalisty ds. integracji
To nie jest to, czego szukam
Skomplikowany i niezrozumiały tekst
Informacje są nieaktualne
Artykuł jest za krótki. Potrzebuję więcej informacji
Nie podoba mi się sposób działania tego narzędzia
Przejdź do Bitrix24
Nie masz konta? Utwórz za darmo
Powiązane artykuły
Uprawnienia dostępu do Marketingu CRM Jak skonfigurować sekcję Marketing Jak pracować z bazą klientów