Przeczytaj FAQ
Nowości Bitrix24
Aktualizacje artykułów
Aktualności
Rejestracja i autoryzacja
Poczta
Zadania i projekty
Dysk
Kalendarz
Komunikator Bitrix24
Jak zacząć
Grupy robocze
CRM
Bitrix24 Market
Strony internetowe
Firma
Automatyzacja
Marketing
Zarządzanie asortymentem produktów
Ustawienia
Subskrypcja
Aplikacja desktopowa
Mój profil
Centrum Kontaktowe
Analityka CRM
Baza Wiedzy
CRM + Sklep internetowy
Wsparcie Bitrix24
Enterprise
AI CoPilot
Bitrix24 On-premise
e-Podpis
e-Podpis w HR
Telefonia
Kreator BI
Strona startowa: Vibe
Sklep online
Workflow
Centrum Sprzedaży
Kwestie ogólne
Sales Intelligence
Logowanie
Twój Bitrix24
Autoryzuj się aby wejść
do swojego Bitrix24.
Wejdź

Bitrix24Care

Jak tworzyć pola w procesach workflow

Aby uruchomić proces workflow, pracownik musi wypełnić informacje w polach. Na przykład w procesie Podróż służbowa wskaż datę, miasto i cel podróży. Dla każdego procesu możesz skonfigurować własny zestaw pól.

W tym artykule opisano sposób tworzenia pól dla procesu workflow.

Aby dowiedzieć się, jak utworzyć formularz procesu workflow, przeczytaj artykuł Jak utworzyć nowy workflow w Aktualnościach

Jeśli formularz procesu workflow został już utworzony i musisz skonfigurować działania procesu, pomocne będą artykuły:
Sekwencyjny workflow
Workflow ze statusami

  1. Przejdź do sekcji Automatyzacja,
  2. Workflow,
  3. Workflow w Aktualnościach,
  4. Otwórz potrzebny workflow,
  5. Kliknij Ustawienia (⚙️),
  6. Wybierz opcję Personalizuj pola.

Na liście zobaczysz wszystkie pola procesu workflow. Możesz utworzyć nowe pola lub edytować i usuwać istniejące.


Jak utworzyć pole

Na liście pól kliknij Dodaj pole i określ ustawienia. Ustawienia mogą się różnić w zależności od typu pola. Na przykład dla typu Lista musisz określić wartości listy, a dla typu Pieniądze musisz wybrać walutę.
Typy pól

Nazwa: pracownicy zobaczą nazwę pola podczas uruchomienia procesu workflow.
Wymagane: bez wypełnienia tego pola pracownicy nie będą mogli rozpocząć procesu.
Wielokrotne: w polu możesz wpisać wiele wartości. Na przykład prześlij kilka plików.
Rodzaj: wybierz z listy. Po utworzeniu pola nie można zmienić go rodzaj.
Wartość Domyślna: wpisz wartość, która zostanie automatycznie wypełniona w polu. Na przykład w polu Okres urlopu domyślną wartością jest 14 dni. Uruchamiając proces workflow, pracownik może pozostawić tę wartość lub ją zmienić.
Sortuj: wpływa na kolejność wyświetlania pól w formularzu procesu i na liście pól. Im mniejsza liczba, tym wyżej pole znajduje się na liście.
Pokaż w formularzu nowej pozycji: pracownik zobaczy to pole i będzie mógł je wypełnić w momencie uruchomienia procesu workflow.
Pokaż w formularzu edycji pozycji: pracownik zobaczy pole i będzie mógł je edytować w formularzu elementu.
Tylko do odczytu (formularz nowej pozycji): pracownik zobaczy pole, ale nie będzie mógł go wypełnić przy uruchomieniu procesu workflow.
Tylko do odczytu (formularz edycji pozycji): pracownik nie będzie mógł edytować pola w formularzu elementu.
Pokaż pole podczas tworzenia linku do elementu listy: pole będzie widoczne, jeśli wyślesz link do elementu procesu workflow na czacie lub przez e-mail.

Po wypełnieniu wszystkich parametrów kliknij Zapisz.


Rodzaje pól

W procesach workflow istnieją różne rodzaje pól. Każdy rodzaj jest przeznaczony do przechowywania określonego typu danych.

  • Sortuj: wpływa na kolejność wyświetlania elementów w formularzu procesu i na liście pól. Im mniejsza liczba, tym wyżej lement znajduje się na liście.
  • Aktywne od: data i godzina rozpoczęcia. Na przykład data rozpoczęcia urlopu.
  • Aktywne do: ostateczna data i godzina. Na przykład data powrotu z podróży służbowej.
  • Miniatura: dowolny obraz. Na przykład faktura lub umowa.
  • Szczegółowy obraz: dowolny obraz.
  • Szczegółowy tekst: dowolny tekst.
  • Data utworzenia: kiedy pracownik utworzył element procesu. Pole jest wypełniane automatycznie.
  • Utworzony przez: pracownik, który utworzył element procesu. Pole jest wypełniane automatycznie.
  • Data modyfikacji: kiedy pracownik zmienił element procesu. Pole jest wypełniane automatycznie.
  • Zmodyfikowane przez: pracownik, który zmienił element procesu. Pole jest wypełniane automatycznie.
  • String (wiersz): dowolny tekst.
  • Liczba: dowolna liczba.
  • Lista: zestaw wartości. Pracownik może wybrać jedną lub więcej wartości z tego zestawu.
  • Plik: dowolny dokument lub obraz.
  • Powiąż z sekcjami: powiąż element z folderem innego procesu.
  • Powiąż z elementami CRM: powiąż element jednego procesu z elementami innego procesu. Możesz znaleźć element za pomocą wyszukiwania.
  • Link do elementów (lista rozwijana): powiąż element jednego procesu z elementami innego procesu. Musisz wybrać element z listy.
  • Data: data bez godziny.
  • Data/godzina: dowolna data i godzina.
  • HTML/tekst: tekst ze znacznikami HTML.
  • Licznik: automatyczne zliczanie elementów procesu. Liczba zwiększa się z każdym nowym elementem. Na przykład, w procesie zatwierdzania umów, licznik pokaże liczbę zatwierdzonych dokumentów.
  • Wiąż z elementami CRM: powiąż element procesu z elementem CRM: deal, kontakt, firma.
  • Pieniądze: kwota i waluta.
  • Plik (Dysk): dowolny plik. Możesz wybrać plik z dysku twardego komputera lub dysku Bitrix24.
  • Wiąż z pracownikami: pracownik firmy.

Jak edytować lub usunąć pole

Na liście pól kliknij Menu (≡) obok pola i wybierz działanie: edytuj lub usuń.

Każdy proces ma pole Nazwa; nie można go usunąć, ale można je edytować.

W ustawieniach pola możesz zmienić dowolne dane oprócz rodzaju pola.


W skrócie

  • Aby uruchomić proces workflow, pracownik musi wypełnić informacje w polach. Na przykład wskazać datę, miasto i cel podróży.
  • Dla każdego procesu workflow możesz skonfigurować własny zestaw pól.
  • Aby utworzyć pole, przejdź do strony Automatyzacja > Workflow > Workflow w Aktualnościach. Otwórz potrzebny workflow i kliknij Ustawienia (⚙️) > Personalizuj pola.
  • Wybierz rodzaj pola i określ jego ustawienia.
  • Ustawienia mogą się różnić w zależności od typu pola. Na przykład dla typu Lista musisz określić wartości listy, a dla typu Pieniądze musisz wybrać walutę.
Czy te informacje były pomocne?
Pomoc specjalisty ds. integracji
To nie jest to, czego szukam
Skomplikowany i niezrozumiały tekst
Informacje są nieaktualne
Artykuł jest za krótki. Potrzebuję więcej informacji
Nie podoba mi się sposób działania tego narzędzia
Przejdź do Bitrix24
Nie masz konta? Utwórz za darmo
Powiązane artykuły
Jak uruchomić workflow Jak usunąć workflow Jak skonfigurować czas wykonania zadań w workflow Workflow: działania grupowe w aplikacji mobilnej Workflow w Aktualnościach Jak utworzyć szablon sekwencyjnego procesu workflow Workflow: nowy interfejs i możliwości Jak utworzyć nowy workflow w Aktualnościach Śledzenie czasu zatwierdzenia workflow Automatyczne uruchomienie workflow