Przeczytaj FAQ
Nowości Bitrix24
Aktualizacje artykułów
Aktualności
Rejestracja i autoryzacja
Poczta
Zadania i projekty
Dysk
Kalendarz
Komunikator Bitrix24
Jak zacząć
Grupy robocze
CRM
Bitrix24 Market
Strony internetowe
Firma
Automatyzacja
Marketing
Zarządzanie asortymentem produktów
Ustawienia
Subskrypcja
Aplikacja desktopowa
Mój profil
Centrum Kontaktowe
Analityka CRM
Baza Wiedzy
CRM + Sklep internetowy
Wsparcie Bitrix24
Enterprise
AI CoPilot
Bitrix24 On-premise
e-Podpis
e-Podpis w HR
Telefonia
Kreator BI
Strona startowa: Vibe
Sklep online
Workflow
Centrum Sprzedaży
Kwestie ogólne
Sales Intelligence
Logowanie
Twój Bitrix24
Autoryzuj się aby wejść
do swojego Bitrix24.
Wejdź

Bitrix24Care

Pola niestandardowe w CRM

Pola niestandardowe potrzebne są do przechowywania dodatkowych informacji o klientach, jeśli formularz CRM nie ma odpowiedniego pola systemowego. Możesz utworzyć dowolne pola i dostosować formularz do specyfiki swojej działalności. Na przykład, jeśli Twoja firma zajmuje się dostawą, możesz utworzyć pola dla adresu, czasu dostawy i numeru zamówienia.

Ten artykuł dotyczy niestandardowych pól w leadach, dealach, kontaktach, firmach i ofertach.

Jeśli potrzebujesz niestandardowych pól w fakturach lub procesach inteligentnych, przeczytaj artykuł Pola niestandardowe w fakturach i inteligentnych procesach SPA.

Jeśli potrzebujesz niestandardowych pól w formularzu magazynu, przeczytaj artykuł Pola niestandardowe w formularzu magazynu.

Pola niestandardowe mogą tworzyć administratorzy i pracownicy Bitrix24 z uprawnieniem Użytkownik może edytować ustawienia.
Uprawnienia dostępu do CRM


Typy pól niestandardowych

W CRM istnieje kilka typów pól niestandardowych. Są przeznaczone do przechowywania różnych typów danych. Typ można wybrać podczas tworzenia pola.

  • Wiersz (String). W pole możesz wpisać dowolną informację: tekst, liczby, daty.
  • Liczba całkowita. Można wprowadzić tylko liczbę całkowitą. Na przykład wiek klienta lub procent rabatu.
  • Liczba. Dowolna liczba. Na przykład waga produktu lub średni rachunek.
  • Tak/Nie. W polu możesz wybrać wartość Tak lub Nie. Na przykład, czy towar wymaga dostawy.
  • Data/godzina. Data i dokładna godzina. Na przykład data i godzina spotkania z klientem.
  • Data. Data bez godziny. Na przykład data zakończenia umowy.
  • Pieniądze. Kwota i waluta. Na przykład koszt dostawy lub budżet projektu.
  • Odnośnik. Dowolne linki. Na przykład strona internetowa klienta, profil w sieci społecznościowej, link do dokumentu lub obrazu.
  • Adres. Możesz wybrać adres na mapie. Na przykład podaj adres dostawy.
  • Zarezerwuj zasób. Pole umożliwiające rejestrację klientów do usług. W polu możesz wybrać usługę, pracownika, który ją świadczy, datę i godzinę.
    Jak świadczyć usługi klientom
  • Lista. Wcześniej przygotowany zestaw wartości. W polu możesz wybrać jedną lub więcej wartości z listy. Na przykład wprowadź rodzaj wydarzenia: webinar, konferencja, szkolenie.
  • Plik. Pole do przesyłania plików: umów, dokumentacji technicznej i nagrań rozmów z klientem.
  • Powiąż z użytkownikiem. Możesz wybrać pracownika firmy. Na przykład pracownik świadczący usługę.
  • Powiąż z listą wyboru CRM. Możesz wybrać wartość z CRM: etap deala, typ kontaktu, dziedzinę działalności firmy.
    Statusy i pola rozwijane
  • Powiąż z sekcjami bloku informacyjnego. W polu możesz wybrać sekcję bloku informacyjnego: podział ze struktury firmy, sekcję katalogu produktów.
  • Powiąż z elementami bloku informacyjnego. Możesz wybrać konkretny element bloku informacyjnego: produkt, element procesu workflow.
  • Wiąż z elementami CRM. Możesz wybrać konkretny element CRM: kontakt, firmę, deal, ofertę.

Jak utworzyć pole niestandardowe

Możesz utworzyć pole niestandardowe w formularzu elementu CRM lub w ustawieniach CRM.

Utwórz pole w formularzu elementu CRM. Ten sposób jest odpowiedni, gdy chcesz szybko utworzyć i wypełnić pole w formularzu elementu CRM.

Otwórz formularz CRM, kliknij Utwórz pole i wybierz typ pola.

Wpisz nazwę pola i włącz potrzebne parametry. Parametry mogą się różnić w zależności od typu pola.

  • Wymagany na etapie: użytkownik nie będzie mógł zapisać elementu CRM, dopóki nie wypełni tego pola. Pole można ustawić jako wymagane na wszystkich etapach lub tylko na konkretnych.
    Wymagane pola w CRM
  • Wielokrotne: użytkownik będzie mógł wprowadzić w polu wiele wartości.
  • Zawsze pokazuj: pole będzie widoczne w formularzu elementu CRM, nawet jeśli nie jest wypełnione.
  • Wyświetl to pole wyłącznie dla wybranych użytkowników: wybierz pracowników, którzy będą widzieć informacje w tym polu. Pole będzie ukryte przed innymi pracownikami.
    Uprawnienia dostępu do pól niestandardowych w CRM

Po skonfigurowaniu ustawień kliknij Zapisz. Pole pojawi się w formularzu elementu CRM.

Utwórz pole w ustawieniach CRM. Ten sposób jest odpowiedni, jeśli chcesz utworzyć pole z ustawieniami zaawansowanymi. Na przykład listę z dużą liczbą wartości lub powiązanie z różnymi elementami CRM.

Otwórz sekcję CRM > Ustawienia > Ustawienia CRM > Ustawienia formularzy i raportów > Pola dodatkowe. Wybierz element, dla którego chcesz utworzyć pole i kliknij Dodaj pole.

Skonfiguruj ustawienia pola. Mogą się one różnić w zależności od typu pola. Przyjrzyjmy się ustawieniom pola Lista.

  • Sortowanie: wpływa na kolejność wyświetlania pola na liście pól. Im mniejsza liczba, tym wyżej pole na liście.
  • Przypisz nazwy we wszystkich językach: jeśli pracownicy używają różnych języków interfejsu Bitrix24, określ, jak będzie nazywać się pole w innych językach.
  • Nazwa: wyświetlana w formularzu elementu CRM.
  • Wymagany: użytkownik nie będzie mógł zapisać elementu CRM, dopóki nie wypełni tego pola.
  • Wielokrotne: użytkownik będzie mógł wprowadzić w pole kilka wartości.
  • Pokaż we filtrze: użytkownik będzie mógł filtrować elementy CRM według wartości w tym polu. Jeśli opcja jest wyłączona, pole nie zostanie wyświetlone w filtrze.
    Wyszukiwanie w Bitrix24 CRM
  • Pokaż na liście: pole zostanie wyświetlone w tabeli z listą elementów CRM od razu po utworzeniu. Jeśli opcja jest wyłączona, pole można wybrać ręcznie w ustawieniach listy elementów.
  • Rodzaj: wybierz, jakie dane będą przechowywane w polu.
  • Projekt: wpływa na to, jak będzie wyświetlana lista wartości w elemencie CRM.
  • Wysokość listy: określ, ile wartości listy ma być wyświetlanych w polu wyboru. Aby zobaczyć pozostałe wartości, przewiń listę w dół.
  • Użyj nagłówka, gdy brak jest wartości: nagłówek zostanie wyświetlony, jeśli na liście nie zostanie wybrana żadna wartość.
  • Wartość Domyślna: wartość, która automatycznie pojawia się w polu. Użytkownik może pozostawić tę wartość lub ją zmienić.
  • Wartości listy: w górnej sekcji Lista wpisz wartości listy w osobnym polu.

Jeśli chcesz wprowadzić wiele wartości jednocześnie, kliknij Importuj jako listę. Wklej wartości do pola, umieszczając każdą w osobnym wierszu i kliknij Zapisz. Każdy wiersz to element listy.

Aby wymieniać dane pomiędzy Bitrix24 a systemami zewnętrznymi, może być konieczne określenie kodu dla każdej wartości listy. Na przykład Polska [PL], gdzie Polska to wartość listy w Bitrix24, a [PL] to kod zewnętrzny używany do wymiany między systemami.

Po utworzeniu pole można wypełnić w elemencie CRM. Aby dodać pole do formularza, kliknij Wybierz pole.


Jak edytować lub usunąć pole niestandardowe

Ustawienia pól możesz edytować w formularzu elementu CRM lub w ustawieniach CRM. Pole możesz usunąć tylko w ustawieniach CRM.

Zmiana parametrów Rodzaj i Wielokrotne jest niedostępna po utworzeniu pola.

Edytuj pole w formularzu elementu CRM. Otwórz element CRM, kliknij Ustawienia (⚙️) obok potrzebnego pola i wybierz Konfiguruj. Po wprowadzeniu zmian kliknij Zapisz.

Edytuj pole w ustawieniach CRM. Otwórz sekcję CRM > Ustawienia > Ustawienia CRM > Ustawienia formularzy i raportów > Pola dodatkowe. Wybierz potrzebny element i przejdź do listy pól. Obok pola kliknij Menu (≡) > Edytuj.

Usuń pole. Otwórz listę pól dla potrzebnego elementu, obok pola kliknij Menu (≡) > Usuń.

Jeśli usuniesz pole, dane znajdujące się w tym polu również zostaną usunięte.

Aby usunąć kilka pól jednocześnie, zaznacz je na liście i kliknij krzyżyk.


W skrócie

  • Pola niestandardowe potrzebne są do przechowywania dodatkowych informacji o klientach, jeśli formularz CRM nie ma odpowiedniego pola systemowego.
  • Pola niestandardowe mogą tworzyć administratorzy i pracownicy Bitrix24 z uprawnieniem Użytkownik może edytować ustawienia.
  • Możesz utworzyć pole niestandardowe w formularzu elementu CRM lub w ustawieniach CRM.
  • Wybierz rodzaj pola i skonfiguruj parametry: wymagane, wielokrotne i inne.
  • Po utworzeniu pola możesz edytować wszystkie ustawienia oprócz parametrów Rodzaj i Wielokrotne.
  • Jeśli usuniesz pole, dane znajdujące się w tym polu również zostaną usunięte.

Polecane artykuły:

Czy te informacje były pomocne?
Pomoc specjalisty ds. integracji
To nie jest to, czego szukam
Skomplikowany i niezrozumiały tekst
Informacje są nieaktualne
Artykuł jest za krótki. Potrzebuję więcej informacji
Nie podoba mi się sposób działania tego narzędzia
Przejdź do Bitrix24
Nie masz konta? Utwórz za darmo
Powiązane artykuły
Nowy tryb wyświetlania list w CRM