Przeczytaj FAQ
Nowości Bitrix24
Aktualizacje artykułów
Jak zacząć?
Wsparcie Bitrix24
Aktualności
Rejestracja i autoryzacja
Zadania i projekty
Komunikator Bitrix24
Grupy robocze
Kalendarze
Zarządzanie asortymentem produktów
Dysk
Baza Wiedzy
Poczta internetowa
Automatyzacja
CRM
Analityka CRM
Kreator BI
Marketing
Centrum Sprzedaży
Firma
Strony internetowe
Sklep online
Bitrix24.Market
Centrum Kontaktowe
Telefonia
Workflow
Ustawienia
Bitrix24 On-premise
Subskrypcja
AI CoPilot
Aplikacja desktopowa
CRM + Sklep internetowy
e-Podpis
e-Podpis w HR
Enterprise
Mój profil
Sales Intelligence
Logowanie
Twój Bitrix24
Autoryzuj się aby wejść
do swojego Bitrix24.
Wejdź

Bitrix24Care

Jak skonfigurować czas wykonania zadań w workflow

W ustawieniach workflow można ustawić dokładny czas wykonania zadania lub przełożyć zadanie na początek dnia pracy pracownika. Jeśli pracownicy pracują w różnych strefach czasowych, to pomoże w terminowym wykonywaniu zadań procesu.

Każdy użytkownik widzi czas zadania w swojej strefie czasowej.

Aby ustawić czas wykonywania zadań w workflow:

1. Przejdź do sekcji Automatyzacja.
2-3. Wybierz Workflow > Workflow w Aktualnościach.
4. Otwórz formularz potrzebnego procesu.
5-6. Kliknij Ustawienia (⚙️) > Konfiguruj workflow.
7. Otwórz gotowy szablon lub utwórz nowy.

W szablonie wybierz potrzebne działanie do ustawienia czasu:


Wstrzymaj wykonanie

Działanie wstrzyma wykonanie kolejnego zadania na określony czas. Na przykład, można wybrać konkretny dzień i godzinę dla zatwierdzenia faktury przez kierownika.

1. Kliknij ikonę trójkąta przed zadaniem, które chcesz wstrzymać.
2-3. Wybierz Inne > Wstrzymaj wykonanie.
4. Przejdź do Ustawień (⚙️) działania i skonfiguruj ustawienia.

Skonfiguruj ustawienia parametrów działania.

Tytuł. Podaj nazwę działania. Możesz zostawić domyślną nazwę Wstrzymaj wykonanie.

Tryb. Określ, kiedy należy wykonać następne działanie: po określonym czasie lub o konkretnej godzinie.

  • Okres: określ okres wstrzymania zadania. Można wybrać sekundy, minuty, godziny lub dni. W Bitrix24 w Chmurze minimalna pauza wynosi 10 minut. W Bitrix24 On-Premise minimalna wartość zależy od ustawień modułu workflow.
  • Czas: wybierz datę i godzinę wykonania zadania.

Jeśli wybrano konkretną datę i godzinę, określ strefę czasową:

  • Czas serwera: dla Bitrix24 w Chmurze jest to czas UTC+3, dla Bitrix24 On-Premise jest to czas serwera, na którym zainstalowana jest licencja.
  • Czas lokalny: strefa czasowa użytkownika, który uruchomił proces workflow.

Po skonfigurowaniu parametrów kliknij Zapisz.


Wstrzymanie dnia roboczego pracownika

Działanie wstrzymuje kolejne zadanie, dopóki pracownik nie rozpocznie dnia pracy lub nie wróci z przerwy. Na przykład, księgowy otrzyma zadanie przygotowania dokumentów dopiero po rozpoczęciu dnia pracy.

Działanie Wstrzymanie dnia roboczego pracownika działa, jeśli w ustawieniach Bitrix24 włączony jest instrument Czas pracy i raporty.
Zarządzanie czasem pracy

1. Kliknij ikonę trójkąta przed zadaniem, które chcesz wstrzymać.
2-3. Wybierz Inne > Wstrzymanie dnia roboczego pracownika.
4. Przejdź do Ustawień (⚙️) działania i skonfiguruj ustawienia.

Skonfiguruj ustawienia parametrów działania.

Tytuł. Podaj nazwę działania. W naszym przykładzie Oczekiwanie dnia pracy księgowego.

Pracownik. Wskaż pracownika. Kliknij Trzy kropki (...) i wybierz użytkownika. Kiedy pracownik rozpocznie dzień pracy, uruchomi się zadanie workflow.

Po skonfigurowaniu parametrów kliknij Zapisz.


Jak uwzględniać strefy czasowe pracowników

Aby zadania workflow były uruchamiane z uwzględnieniem strefy czasowej pracownika, wykonaj następujące kroki.

Użyj pola typu String. Jeśli w parametrach szablonu workflow trzeba utworzyć pole dla daty i czasu, wybierz typ String (Tekst). Na przykład, do wskazania daty i czasu zatwierdzenia dokumentu.
Jak skonfigurować ustawienia szablonu procesu workflow

Użyj funkcji touserdate. Tę funkcję można używać w dowolnych działaniach do wskazania daty i czasu. Automatycznie uwzględnia strefę czasową użytkownika, a nie czas serwera. Na przykład, funkcja pomoże ustalać właściwe terminy zadań dla pracowników w różnych strefach czasowych.
Funkcja touserdate

Określ strefę czasową w profilu pracownika. Otwórz profil i wypełnij pole Strefa czasowa. Wybierz czas przeglądarki lub strefę czasową z listy. Jeśli pole nie jest wypełnione, czas wykonywania zadań dla tego pracownika może być nieprawidłowy.
Profil pracownika


W skrócie
  • W ustawieniach workflow można ustawić dokładny czas wykonania zadania lub przełożyć zadanie na początek dnia pracy pracownika.
  • W szablonie wybierz potrzebne działanie do ustawienia czasu: wstrzymaj wykonanie lub wstrzymanie dnia roboczego pracownika.
  • Wstrzymaj wykonanie: działanie wstrzyma wykonanie kolejnego zadania na określony czas.
  • Wstrzymanie dnia roboczego pracownika: działanie wstrzymuje kolejne zadanie, dopóki pracownik nie rozpocznie dnia pracy lub nie wróci z przerwy.
  • Aby mieć pewność, że zadania automatycznie uwzględniają strefę czasową pracownika, użyj pola String w ustawieniach procesu, funkcji touserdate, aby określić datę i godzinę oraz określ strefę czasową w profilu pracownika.

Czy te informacje były pomocne?
Pomoc specjalisty ds. integracji
To nie jest to, czego szukam
Skomplikowany i niezrozumiały tekst
Informacje są nieaktualne
Artykuł jest za krótki. Potrzebuję więcej informacji
Nie podoba mi się sposób działania tego narzędzia
Przejdź do Bitrix24
Nie masz konta? Utwórz za darmo
Powiązane artykuły
Logowanie do Bitrix24 przy użyciu kodu QR Narzędzie diagnostyczne MTR Reguły i wyzwalacze w CRM: Zarządzanie zadaniami Zestawy danych Kreatora BI: deale Otwarte kanały: najczęstsze błędy Obliczanie zysku Formularz elementu CRM: możliwości i ustawienia Jak wygenerować plik HAR Gdzie są przechowywane materiały grup i projektów Jak pobrać i zainstalować aplikację mobilną Bitrix24