Ten artykuł odpowiada na najczęściej zadawane pytania dotyczące CRM.
Czym są leady i jak nimi zarządzać w CRM
Leady w Bitrix24 to potencjalni klienci, które mogą być zainteresowane produktami lub usługami oferowanymi przez Twoją firmę. Jeśli potencjalny klient planuje zakup, możesz przekonwertować lead na deal.
Jak pracować z leadami
Jak pozyskać leady
Istnieje wiele opcji pozyskiwania nowych klientów. Możesz ręcznie dodawać leady, importować bazę klientów i pozyskiwać nowe leady przez e-mail, telefon i media społecznościowe.
Chcę utworzyć własne pola dla leadów, kontaktów i deali
W Bitrix24 CRM możesz tworzyć pola niestandardowe dla dowolnego elementu CRM. Aby to zrobić, przejdź do CRM > Ustawienia > Ustawienia formularzy i raportów > Pola dodatkowe.
Pola niestandardowe w CRM
Jak mogę ograniczyć dostęp do niektórych pól w formularzach elementów CRM
Możesz ograniczyć widoczność pól niestandardowych w CRM.
Jak ograniczyć widoczność pól niestandardowych w CRM
Czy mogę usunąć pola standardowe w formularzach leadów, kontaktów lub firm
Pola standardowe można jedynie ukryć, nie można ich usunąć.
Pola standardowe w CRM
Czy pola niestandardowe są dostępne we wszystkich planach Bitrix24
Tak, pola niestandardowe są dostępne w każdym planie Bitrix24.
Cennik Bitrix24
Czy Bitrix24 może automatycznie tworzyć leady i kontakty na podstawie e-maili
Tak, możesz podłączyć swoją skrzynkę pocztową do Bitrix24, a system automatycznie utworzy elementy CRM z przychodzących e-maili.
Sposoby podłączenia skrzynek pocztowych do Bitrix24
Czy mogę używać usług zewnętrznych do tworzenia leadów w Bitrix24
Tak, możesz użyć REST API lub aplikacji z Bitrix24 Market do tego celu.
Bitrix24 Market
Dokumentacja REST API Bitrix24
Dlaczego sekcja CRM nie jest widoczna w lewym menu
Sekcja CRM może być ukryta. Kliknij Więcej na dole menu, aby wyświetlić ukryte sekcje.
Lub narzędzie CRM może być wyłączone w Ustawieniach Bitrix24 > Narzędzia.
Ustawienia Bitrix24
Sprawdź również uprawnienia dostępu do CRM.
Uprawnienia dostępu w CRM
Czy mogę używać różnych walut w CRM
Tak, skonfiguruj waluty w CRM > Ustawienia CRM > Podstawowe > Waluty.
Waluty w CRM
Ile kontaktów, deali i leadów mogę dodać do CRM
Możesz dodać nieograniczoną liczbę elementów, ale istnieją limity dla raportów analitycznych CRM i filtrów.
Limity Analityki CRM
Jak przenieść lead lub deal do końcowego etapu w widoku Kanban
Aby przenieść element do końcowego etapu, przeciągnij jego formularz w dół. Aby wyświetlić końcowe etapy w Kanbanie, usuń filtry w pasku wyszukiwania.
Kanban w CRM
Wyszukiwanie elementów CRM za pomocą filtra
Jaki jest okres sprawozdawczy w raportach CRM
Okres sprawozdawczy to zakres czasu, w którym tworzone są raporty analityczne w CRM. Pomaga śledzić elementy, nad którymi pracowali pracownicy w tym czasie.
Deal jest uznawany za należący do okresu sprawozdawczego, jeśli:
- Został dodany, edytowany lub zamknięty w tym okresie.
- Został zamknięty, jednak do formularza zamkniętego deala dodano nową aktywność: połączenie lub e-mail.
- Jest nadal w toku i nie został jeszcze zamknięty.
Jak skonfigurować szablony faktur lub ofert
Dostosuj szablony faktur lub ofert w CRM > Ustawienia > Ustawienia CRM > Opcje płatności > Systemy płatności.
Szablony faktur (stara wersja) i ofert
Jak skonfigurować lejek sprzedażowy
Lejek sprzedażowy to zestaw etapów sprzedaży w Kanbanie służący do pracy z dealami. Utwórz etapy w CRM > Ustawienia > Ustawienia CRM > Podstawowe > Statusy i pola rozwijane > Etapy deali.
Lejki sprzedażowe
Jak zmienić format nazwy klienta
Zmień format nazwy klienta w CRM > Ustawienia > Ustawienia CRM > Inne > Inne ustawienia > Format.
Zmień format nazwy klienta
Zmieniłem osobę odpowiedzialną za firmę. Dlaczego odpowiedzialna osoba powiązanego kontaktu nie została zmieniona
Osoba odpowiedzialna jest dodawana osobno w każdym elemencie.
Czy mogę łączyć leady, kontakty i firmy
Tak, użyj opcji Kontrola duplikatów, aby znaleźć i połączyć duplikaty.
Kontrola duplikatów
Dlaczego identyfikatory elementów CRM są parzyste lub nieparzyste i czy mogę je zmienić
W Bitrix24 identyfikatory są rejestrowane w kolejności, więc będziesz mieć albo wszystkie parzyste, albo wszystkie nieparzyste numery. Jest to zaprojektowane dla szybszej pracy konta. Obecnie nie ma możliwości zmiany ID elementów CRM.
Czym jest formularz danych kontaktowych CRM i jak go utworzyć
W Bitrix24 możesz utworzyć formularz kontaktowy CRM do zbierania danych od klientów. Zwykle jest to ankieta na stronie internetowej, w której potencjalny klient może podać informacje o sobie, zamówić produkt lub zapisać się na usługę. Po wypełnieniu formularza przez klienta wszystkie dane zostaną zapisane w CRM.
Możesz utworzyć formularz CRM w CRM > Dodatki > Formularze CRM.
Formularze danych kontaktowych CRM
Czy można dzwonić przez widżet Bitrix24
Nie, ale możesz użyć opcji oddzwaniania. Gdy odwiedzający stronę wprowadzi swój numer telefonu, połączenie trafi do pracownika działu sprzedaży. Możesz również utworzyć formularz CRM ze standardowym polem Telefon. Po wypełnieniu formularza pracownik działu sprzedaży może zadzwonić do klienta z formularza elementu CRM.
Widżet na stronie internetowej
Jak działa oddzwanianie
Gdy klient poda swój numer telefonu przez formularz oddzwaniania na Twojej stronie, pracownik otrzymuje przychodzące połączenie oznaczone jako Oddzwanianie. Jeśli odbierze, wykonywane jest połączenie wychodzące do klienta.
Formularz oddzwaniania
Czy mogę dostosować formularz, który klienci wypełniają w czacie na żywo
Tak, włącz i skonfiguruj formularz informacji kontaktowych w ustawieniach czatu na żywo.
Formularz informacji kontaktowych w czacie na żywo
Czy mogę importować dane do Bitrix24 w formacie XML
Import jest dostępny tylko w formacie CSV. Możesz również użyć aplikacji z Marketu do migracji danych.
Import do Bitrix24 CRM
Jak eksportować elementy CRM
Aby eksportować dane,
- Przejdź do listy elementów, które chcesz eksportować.
- Kliknij przycisk koła zębatego (⚙️).
- Wybierz opcję eksportu.
Jak importować elementy CRM
Aby importować dane,
- Przejdź do listy elementów, które chcesz importować.
- Kliknij przycisk koła zębatego (⚙️).
- Wybierz Importuj i załaduj swój plik.
Dlaczego niektóre kontakty nie są eksportowane
Kontakty możesz eksportować tylko wtedy, gdy w formularzu kontaktu włączona jest opcja Uwzględniono w eksporcie - Tak. Eksport kontaktów nie jest dostępny we wszystkich planach taryfowych.
Eksport danych CRM
Jak mogę uzyskać numery telefonów i e-maile klientów podczas eksportowania deali
Obecnie nie ma możliwości wyświetlenia pola Telefon lub E-mail na liście deali. Te pola pojawiają się tylko w powiązanych formularzach kontaktów lub firm.
Czy mogę importować lub eksportować aktywności CRM
Ta opcja nie jest obecnie dostępna.
Dlaczego przycisk Eksport jest niewidoczny w CRM
Przejdź do CRM > Ustawienia > Uprawnienia dostępu, aby upewnić się, że określona rola zapewnia dostęp do eksportu. Przełącz się również na widok Lista, ponieważ w Kanbanie eksport nie jest dostępny.
Jak importować deale powiązane z kontaktem
Zaimportuj plik do kontaktów, a następnie zaimportuj ten sam plik do deali, dopasowując pola. Elementy zostaną automatycznie powiązane. Upewnij się, że dane kontaktowe są zgrupowane w jednym polu podczas importowania deali.
Import powiązanych elementów do CRM