Przeczytaj FAQ
Nowości Bitrix24
Aktualizacje artykułów
Aktualności
Rejestracja i autoryzacja
Poczta
Zadania i projekty
Dysk
Kalendarz
Komunikator Bitrix24
Jak zacząć
Grupy robocze
CRM
Bitrix24 Market
Strony internetowe
Firma
Automatyzacja
Marketing
Zarządzanie asortymentem produktów
Ustawienia
Subskrypcja
Aplikacja desktopowa
Mój profil
Centrum Kontaktowe
Analityka CRM
Baza Wiedzy
CRM + Sklep internetowy
Wsparcie Bitrix24
Enterprise
AI CoPilot
Bitrix24 On-premise
e-Podpis
e-Podpis w HR
Telefonia
Kreator BI
Strona startowa: Vibe
Sklep online
Workflow
Centrum Sprzedaży
Kwestie ogólne
Collaby
Rezerwacja online
Sales Intelligence
Logowanie
Twój Bitrix24
Autoryzuj się aby wejść
do swojego Bitrix24.
Wejdź

Bitrix24Care

Zestawy danych Kreatora BI: zadania i projekty

Zestaw danych to informacje dotyczące zadań, projektów, leadów, deali i innych elementów Bitrix24. Dla każdego elementu przewidziano kilka zestawów danych, do których automatycznie przekazywane są informacje z pól standardowych i niestandardowych. Za pomocą zestawów można tworzyć wykresy i analizować wskaźniki biznesowe.

W artykule opowiemy o zestawach danych dla zadań i projektów oraz pokażemy, jak je łączyć i tworzyć wykresy.

Zestawy:

Przykłady:


Wybierz zestaw danych

Aby przeanalizować informacje w raporcie, wybierz odpowiedni zestaw danych i utwórz wykres.

task: zadania. Zestaw zawiera informacje o zadaniach i ich parametrach: nazwy, statusy, terminy, odpowiedzialni, uczestnicy i obserwatorzy. Możesz dowiedzieć się, kto utworzył zadanie, w jakim jest statusie, daty rozpoczęcia i zakończenia.

task

Pole Opis Typ danych
ID Identyfikator zadania Liczba
TITLE Nazwa zadania Tekst
DESCRIPTION Opis zadania Tekst
MARK Ocena od Twórcy. Wartości: „Pozytywna”, „Negatywna”, „Brak oceny” Tekst
PRIORITY Priorytety: ważne zadanie i zwykłe Tekst
STATUS Statusy: „Czeka na wykonanie”, „W toku”, „Oczekuje na kontrolę”, „Zakończone”, „Zaległe” Tekst
GROUP_ID Identyfikator grupy, do której przypisane jest zadanie Liczba
GROUP_NAME Nazwa grupy, do której przypisane jest zadanie Tekst
GROUP_INFO Identyfikator i nazwa grupy, do której przypisane jest zadanie Tekst
MULTITASK Zadanie przypisane kilku odpowiedzialnym: Y — tak, N — nie Tekst
STAGE_ID Identyfikator etapu, na którym znajduje się zadanie Liczba
STAGE_NAME Nazwa etapu, na którym znajduje się zadanie Tekst
STAGE Identyfikator i nazwa etapu, na którym znajduje się zadanie Tekst
CREATED_BY_ID Identyfikator Twórcy zadania Liczba
CREATED_BY_NAME Imię Twórcy zadania Tekst
CREATED_BY Identyfikator i imię Twórcy zadania Tekst
CREATED_DATE Data utworzenia zadania Data
RESPONSIBLE_ID Identyfikator odpowiedzialnego zadania Liczba
RESPONSIBLE_NAME Imię odpowiedzialnego za zadanie Tekst
RESPONSIBLE Identyfikator i imię odpowiedzialnego za zadanie Tekst
ACCOMPLICES_IDS Identyfikatory uczestników zadania Tekst
ACCOMPLICES_NAMES Imiona uczestników zadania Tekst
ACCOMPLICES Identyfikatory i imiona uczestników zadania Tekst
AUDITORS_IDS Identyfikatory obserwatorów w zadaniu Tekst
AUDITORS_NAMES Imiona obserwatorów w zadaniu Tekst
AUDITORS Identyfikatory i imiona obserwatorów w zadaniu Tekst
PARENT_ID Identyfikator nadrzędnego zadania Liczba
CHANGED_BY_ID Identyfikator pracownika, który edytował zadanie jako ostatni Liczba
CHANGED_BY_NAME Imię pracownika, który edytował zadanie jako ostatni Tekst
CHANGED_BY Identyfikator i imię pracownika, który edytował zadanie jako ostatni Tekst
CHANGED_DATE Data i czas ostatniej edycji zadania Data
STATUS_CHANGED_BY_ID Identyfikator pracownika, który jako ostatni zmienił status zadania Liczba
STATUS_CHANGED_BY_NAME Imię pracownika, który jako ostatni zmienił status zadania Tekst
STATUS_CHANGED_BY Identyfikator i imię pracownika, który jako ostatni zmienił status zadania Tekst
STATUS_CHANGED_DATE Data i czas ostatniej zmiany statusu Data
CLOSED_BY_ID Identyfikator pracownika, który zakończył zadanie Liczba
CLOSED_BY_NAME Imię pracownika, który zakończył zadanie Tekst
CLOSED_BY Identyfikator i imię pracownika, który zakończył zadanie Tekst
CLOSED_DATE Data i czas zakończenia zadania Data
ACTIVITY_DATE Data i czas ostatniej aktywności w zadaniu Data
DATE_START Data i czas rozpoczęcia pracy nad zadaniem Data
DEADLINE Termin ostateczny zadania Data
START_DATE_PLAN Data i czas planowanego rozpoczęcia pracy nad zadaniem Data
END_DATE_PLAN Data i czas planowanego zakończenia pracy nad zadaniem Data
ALLOW_CHANGE_DEADLINE Odpowiedzialny może zmieniać termin zadania: Y — tak, N — nie Tekst
ALLOW_TIME_TRACKING Włączone śledzenie czasu dla zadania: Y — tak, N — nie Tekst
TASK_CONTROL Kontrola zadania po zakończeniu: Y — tak, N — nie Tekst
ADD_IN_REPORT Zadanie dodane do planu dnia pracy: Y — tak, N — nie Tekst
TIME_ESTIMATE Planowany czas wykonania zadania, sekundy Liczba
MATCH_WORK_TIME Przy obliczaniu terminu zostaną pominięte dni wolne i święta: Y — tak, N — nie Tekst
DURATION_PLAN Planowany czas trwania pracy nad zadaniem w sekundach Liczba
DURATION_TYPE Jednostka miary czasu wykonania zadania. Dostępne jednostki miary: „Sekunda”, „Minuta”, „Godzina”, „Dzień”, „Tydzień”, „Miesiąc”, „Rok” Tekst
CRM_TASK ID i nazwa elementów CRM, wskazanych w zadaniu. Obsługiwane typy CRM: „L” - lead, „D” - deal, „C” - kontakt, „CO” - firma Tekst
TAGS Tagi w zadaniu Tekst
DEPENDS_ON Identyfikatory powiązanych zadań Liczba
FLOW_ID Identyfikator przepływu Liczba

task_stages: etapy zadań. Zestaw zawiera informacje o etapach zadań: ich nazwy, numery porządkowe, kolory i przypisanie do projektów. Możesz śledzić, na jakich etapach znajdują się zadania i jak są rozdzielone między projektami.

task_stages

Pole Opis Typ danych
ID Identyfikator etapu zadania Liczba
TITLE Nazwa etapu zadania Tekst
SORT Numer porządkowy etapu do sortowania Liczba
COLOR Kolor etapu zadania Tekst
GROUP_ID Identyfikator projektu, do którego należy zadanie Liczba
GROUP_NAME Nazwa projektu, do którego należy zadanie Tekst
GROUP_INFO Identyfikator i nazwa projektu Tekst

task_uf: pola niestandardowe zadania. Zestaw zawiera dodatkowe dane zadań: powiązanie z elementami CRM, wiadomościami e-mail oraz informacje z pól użytkownika. Możesz dowiedzieć się, z jakimi dealami powiązane jest zadanie i dodać informacje z pól, które utworzyłeś samodzielnie.

task_uf

Pole Opis Typ danych
TASK_ID Identyfikator zadania Liczba
UF_CRM_TASK Nazwy elementów CRM wskazane w zadaniu Tekst
UF_MAIL_MESSAGE Identyfikator wiadomości e-mail, z której utworzono zadanie Tekst
UF_AUTO_"numer pola" Informacje z pola użytkownika o podanym numerze, na przykład z UF_AUTO_123456789. Numer jest automatycznie przypisywany do pola podczas tworzenia. Tekst

task_elapsed_time: czas pracy nad zadaniem. Zestaw zawiera dane o czasie poświęconym na zadania: daty rozpoczęcia pracy, czas trwania w sekundach oraz informacje o autorach wpisów. Możesz dowiedzieć się, kto i ile czasu pracował nad zadaniem.

task_elapsed_time

Pole Opis Typ danych
ID Identyfikator wpisu Liczba
TASK_ID Identyfikator zadania Liczba
USER_ID Identyfikator autora wpisu Liczba
USER_NAME Imię autora wpisu Tekst
USER Identyfikator i imię autora wpisu w historii zadania Tekst
DATE_START Data rozpoczęcia pracy nad zadaniem Data
ELAPSED_TIME Czas pracy nad zadaniem w sekundach Liczba

flow: przepływy. Zestaw zawiera dane o przepływach: ich nazwy, administratorów, typy dystrybucji zadań i przypisanie do projektów. Możesz śledzić, jak zadania są rozdzielane w przepływach, kto je utworzył i jakie zadania są włączone w każdy przepływ.

flow

Pole Opis Typ danych
ID Identyfikator przepływu Liczba
NAME Nazwa przepływu Tekst
ID_NAME Identyfikator i nazwa przepływu Tekst
CREATOR_ID Identyfikator twórcy przepływu Liczba
CREATOR_NAME Imię twórcy przepływu Tekst
CREATOR_ID_NAME Identyfikator i imię twórcy przepływu Tekst
OWNER_ID Identyfikator administratora przepływu Liczba
OWNER_NAME Imię administratora przepływu Tekst
OWNER_ID_NAME Identyfikator i imię administratora przepływu Tekst
PLANNED_COMPLETION_TIME Czas na wykonanie zadania w sekundach Liczba
DISTRIBUTION_TYPE Typ dystrybucji zadań w przepływie: „Po kolei”, „Ręcznie”, „Samodzielnie” Tekst
HAS_TEMPLATE Przepływ zawiera szablon zadań: Y — tak, N — nie Tekst
ACTIVE Przepływ włączony: Y — tak, N — nie Tekst
GROUP_ID Identyfikator projektu, w którym znajduje się przepływ Liczba
GROUP_NAME Nazwa projektu, w którym znajduje się przepływ Tekst
GROUP_ID_NAME Identyfikator i nazwa projektu, w którym znajduje się przepływ Tekst
TASKS_IDS Identyfikatory wszystkich zadań dodanych do przepływu Tekst

task_efficiency: efektywność zadań. Zestaw zawiera dane o zmianach terminów i zaległych zadaniach. Możesz śledzić uwagi i kontrolować zaległe zadania.

task_efficiency

Pole Opis Typ danych
ID Identyfikator wpisu o zmianach Liczba
TASK_ID Identyfikator zadania, do którego przypisany jest wpis o zmianach Liczba
DATETIME Czas utworzenia wpisu o zmianach Data
DATETIME_REPAIR Czas zmiany terminu w zaległym zadaniu Data
IS_VIOLATION Czy zmiana jest uwagą: Y — tak, N — nie Tekst

socialnetwork_group: projekty. Zestaw zawiera informacje o projektach: nazwy, imiona właścicieli, uczestników, typy, terminy i aktywność. Możesz śledzić statusy projektów, ich uczestników oraz daty rozpoczęcia i zakończenia projektów.

socialnetwork_group

Pole Opis Typ danych
ID Identyfikator grupy Liczba
SITE_ID Kod strony Tekst
NAME Nazwa grupy Tekst
DESCRIPTION Opis grupy Tekst
DATE_CREATE Data utworzenia grupy Data i czas
DATE_MODIFY Data ostatniej modyfikacji grupy Data i czas
OPENED Grupa otwarta: Y — tak, N — nie Tekst
SUBJECT Tematyka grupy Tekst
OWNER_ID Identyfikator właściciela grupy Liczba
OWNER_NAME Imię właściciela grupy Tekst
OWNER Identyfikator i imię właściciela grupy Tekst
KEYWORDS Tagi grupy Tekst
MODERATORS_IDS Identyfikatory moderatorów grupy Tekst
MEMBERS_IDS Identyfikatory uczestników grupy Tekst
TYPE Typ grupy: group — grupa, project — projekt, scrum — scrum Tekst
NUMBER_OF_MEMBERS Liczba uczestników grupy Liczba
DATE_ACTIVITY Data ostatniej aktywności w grupie Data i czas
CLOSED Grupa w archiwum: Y — tak, N — nie Tekst
PROJECT Grupa jest projektem: Y — tak, N — nie Tekst
PROJECT_DATE_START Data rozpoczęcia projektu Data i czas
PROJECT_DATE_FINISH Data zakończenia projektu Data i czas
SCRUM_MASTER_ID Identyfikator scrum mastera Liczba
SCRUM_MASTER_NAME Imię scrum mastera Tekst
SCRUM_MASTER Identyfikator i imię scrum mastera Tekst
SCRUM_SPRINT_DURATION Długość sprintu w zespole scrum. Czas w sekundach Liczba
SCRUM_TASK_RESPONSIBLE Domyślny odpowiedzialny w zespole scrum: A - zleceniodawca, M - scrum master Tekst

Utwórz wykres

Informacje z zestawu danych można dodać do wykresów i śledzić realizację zadań. Wykresy pokażą aktywność pracowników, etapy pracy nad projektami i przestrzeganie terminów.

  • 1-2. Otwórz Kreator BI > Charts > + Chart.
  • 3-4. Wybierz zestaw danych i format, w którym chcesz zobaczyć informacje: formularz elementu CRM, tabela, wykres liniowy lub inną opcję.
  • 5. Kliknij Create new chart

Połącz zestawy danych

Połącz zestawy danych, aby dodać do raportu informacje o zaległych zadaniach pracownika i zobaczyć, kiedy był przesuwany ostateczny termin w jego zadaniach.

  1. Otwórz Kreator BI i przejdź do sekcji SQL > SQL Lab.
  2. Wybierz schemat bitrix24
  3. Wpisz zapytanie SQL i kliknij Run. Nowy zestaw zawiera dane z pól, które określiłeś w zapytaniu SQL. Można go zapisać jako zestaw danych, aby utworzyć wykres do raportu.
    Jak utworzyć i dodać do raportu wykres na podstawie wirtualnego zestawu danych

Jeśli łączysz zestawy danych po raz pierwszy, zobacz przykład zapytania.

Przykład zapytania SQL

Napisaliśmy zapytanie SQL, aby pobrać dane z dwóch zestawów: zadania (task) i efektywność zadań (task_efficiency). Możesz je skopiować i zobaczyć, jak działa zapytanie. Zapytanie pobiera wszystkie zaległe zadania określonego odpowiedzialnego, pokazuje ich nazwę, ostateczny termin i czas ostatniej zmiany ostatecznego terminu. Przed wykonaniem zapytania zamień identyfikator odpowiedzialnego.

 SELECT
task.ID AS "Identyfikator zadania",
task.TITLE AS "Nazwa zadania",
task.RESPONSIBLE_NAME AS "Imię dpowiedzialnego",
task.DEADLINE AS "Ostateczny termin zadania",
task_efficiency.DATETIME_REPAIR AS "Czas zmiany ostatecznego terminu"
FROM
task
LEFT JOIN
task_efficiency ON task_efficiency.TASK_ID = task.ID
WHERE
task.RESPONSIBLE_ID = 89 -- Zamień na identyfikator potrzebnego odpowiedzialnego AND task.DEADLINE < NOW();

SELECT: określa, jakie informacje należy pobrać z zestawu danych. Na przykład zapytanie SELECT task.ID AS "Identyfikator zadania":

  • pobiera identyfikator zadania ID z zestawu task,
  • przypisuje mu nazwę identyfikator zadania,
  • wyświetla wynik w osobnej kolumnie w tabeli.

FROM: wskazuje główny zestaw, z którego pobierane są dane. Pobieramy z task to tabela z podstawowymi informacjami o zadaniach.

LEFT JOIN: łączy tabelę task z task_efficiency. Zapytanie wiąże zadania z czasem zmiany ich ostatecznego terminu. Używamy LEFT JOIN, aby pokazać wszystkie zadania, nawet jeśli nie ma zapisów o czasie zmiany ostatecznego terminu.

WHERE: filtruje wyniki i pokazuje tylko zaległe zadania konkretnego odpowiedzialnego. Aby uzyskać dane dla innego odpowiedzialnego, zamień ID na inny identyfikator. Jeśli chcesz zobaczyć wszystkie zaległe zadania bez konkretnego odpowiedzialnego, usuń warunek RESPONSIBLE_ID.


W skrócie

  • Zestaw danych to informacje o zadaniach, projektach, leadach, dealach i innych elementach Bitrix24.
  • Dla każdego elementu przewidziano kilka zestawów danych, do których automatycznie przekazywane są informacje z pól standardowych i niestandardowych.
  • Dla zadań i projektów jest siedem zestawów danych: zadania (task), pola niestandardowe (task_uf), czas pracy (task_elapsed_time), etapy zadań (task_stages), efektywność zadań (task_efficiency), przepływy zadań (flow) i projekty (socialnetwork_group).
  • Za pomocą zestawów można tworzyć wykresy i analizować wskaźniki: czas pracy nad zadaniem, status projektów i liczbę zamkniętych zadań.
  • Zestawy danych można łączyć, aby włączyć do raportu informacje o zaległych zadaniach, zmianach ostatecznych terminów i innych parametrach. W tym celu napisz zapytanie SQL, zapisz wynik jako zestaw danych i utwórz wykres.

Czy te informacje były pomocne?
Pomoc specjalisty ds. integracji
To nie jest to, czego szukam
Skomplikowany i niezrozumiały tekst
Informacje są nieaktualne
Artykuł jest za krótki. Potrzebuję więcej informacji
Nie podoba mi się sposób działania tego narzędzia
Przejdź do Bitrix24
Nie masz konta? Utwórz za darmo
Powiązane artykuły
Jak utworzyć ofertę Jak wybrać typ workflow Logowanie do Bitrix24 przy użyciu kodu QR Zestawy danych Kreatora BI: workflow Kreator BI: jak naprawić błędy podczas importu danych z pliku CSV CoPilot w Przepływach Często zadawane pytania dotyczące poczty Bitrix24