Przeczytaj FAQ
Nowości Bitrix24
Aktualizacje artykułów
Aktualności
Rejestracja i autoryzacja
Poczta
Zadania i projekty
Dysk
Kalendarz
Komunikator Bitrix24
Jak zacząć
Grupy robocze
CRM
Bitrix24 Market
Strony internetowe
Firma
Automatyzacja
Marketing
Zarządzanie asortymentem produktów
Ustawienia
Subskrypcja
Aplikacja desktopowa
Mój profil
Centrum Kontaktowe
Analityka CRM
Baza Wiedzy
CRM + Sklep internetowy
Wsparcie Bitrix24
Enterprise
AI CoPilot
Bitrix24 On-premise
e-Podpis
e-Podpis w HR
Telefonia
Kreator BI
Strona startowa: Vibe
Sklep online
Workflow
Centrum Sprzedaży
Kwestie ogólne
Sales Intelligence
Logowanie

Bitrix24Care

Zestawy danych Kreatora BI: aktywności, etapy i powiązania między elementami CRM

Zestaw danych to informacje dotyczące leadów, deali, firm i innych elementów Bitrix24. Dla każdego elementu istnieje kilka zestawów danych, do których automatycnznie przenoszone są informacje z pól standardowych i niestandardowych. Za pomocą zestawów można tworzyć wykresy i analizować wskaźniki efektywności biznesu.

W artykule opowiemy o zestawach danych dla aktywności, etapów i powiązań w CRM. Pokażemy, jak je łączyć i tworzyć wykresy.

Zestawy:

Przykłady:


Wybierz zestaw danych

Aby przeanalizować informacje w raporcie, wybierz odpowiedni zestaw danych i utwórz wykres.

crm_activity: aktywności w CRM. Zestaw zawiera informacje o aktywnościach w elementach CRM. Możesz dowiedzieć się, jakie aktywności są powiązane z twoimi dealami, kontaktami lub firmami, ich typy, terminy i odpowiedzialnych.

crm_activity

Pole Opis Typ pola
ID Identyfikator aktywności Liczba
SUBJECT Nazwa aktywności Tekst
ASSOCIATED_ENTITY_ID Identyfikator powiązanego elementu, np. zadania Liczba
TYPE_ID Kody typów aktywności: 2 — rozmowa telefoniczna, 4 — e-mail, 6 — aktywność niestandardowa. Pola z kodami 1 (spotkanie) i 3 (zadanie) nie są używane, zamiast nich stosuje się 6 — aktywność niestandardowa Liczba
PROVIDER_ID Określa typ aktywności w CRM. Na przykład formularz internetowy będzie oznaczony jako CRM_WEBFORM Tekst
PROVIDER_TYPE_ID Określa kategorię aktywności dla konkretnego typu aktywności w CRM. Na przykład dla formularza internetowego w polu będzie podany jego identyfikator Tekst
TYPE_NAME Nazwa typu aktywności: „Spotkanie”, „Rozmowa telefoniczna” Tekst
OWNER_ID Identyfikator elementu CRM, do którego przypisana jest aktywność Liczba
OWNER_TYPE_ID Kod elementu w CRM: 1 — lead, 2 — deal, 3 — kontakt, 4 — firma Liczba
OWNER_TYPE_NAME Nazwa typu elementu, do którego przypisana jest aktywność Tekst
PRIORITY_ID Kod priorytetu: 2 – średni, 3 – wysoki Liczba
PRIORITY_NAME Priorytet Tekst
DIRECTION_ID Identyfikator lejka Liczba
DIRECTION_NAME Nazwa lejka Tekst
STATUS_ID Kod statusu: 1 — oczekiwane, 2 — zakończone, 3 — wykonane automatycznie Liczba
STATUS_NAME Nazwa statusu Tekst
COMPLETED Wskaźnik zakończenia aktywności: Y — tak, N — nie Tekst
DATE_CREATE Data i czas utworzenia aktywności Data
START_TIME Czas rozpoczęcia wykonania Data
END_TIME Czas zakończenia Data
DEADLINE Termin wykonania Data
DATE_MODIFY Data i czas ostatniej modyfikacji Data
AUTHOR Identyfikator i imię użytkownika, który utworzył aktywność Tekst
AUTHOR_ID Identyfikator użytkownika, który utworzył aktywność Liczba
AUTHOR_NAME Imię twórcy aktywności Tekst
EDITOR Imię edytora, który zmienił aktywność Tekst
EDITOR_ID Identyfikator edytora Liczba
EDITOR_NAME Imię edytora Tekst
RESPONSIBLE Imię odpowiedzialnego za aktywność Tekst
RESPONSIBLE_ID Identyfikator odpowiedzialnego Liczba
RESPONSIBLE_NAME Imię odpowiedzialnego Tekst
DESCRIPTION Opis aktywności Tekst
DESCRIPTION_TYPE_ID Kod typu opisu Liczba
DESCRIPTION_TYPE_NAME Typ opisu Tekst
ORIGINATOR_ID Identyfikator źródła danych Tekst
ORIGIN_ID Identyfikator elementu w źródle danych Tekst

Niektóre aktywności są oznaczone jako aktywności niestandardowe. Na przykład dla zadania typ aktywności będzie wskazany jako aktywność niestandardowa (type_id=6). Aby określić typ, użyj pól PROVIDER_ID i PROVIDER_TYPE_ID. Pomogą one zobaczyć kategorię dla określonej aktywności w CRM.

Możliwe wartości PROVIDER_ID i PROVIDER_TYPE_ID

Pole PROVIDER_ID PROVIDER_TYPE_ID
Oddzwanianie CALL_LIST CALL_LIST
Aktywność dodana przez REST CONFIGURABLE_REST_APP CONFIGURABLE, ale może być dowolnym, zarejestrowanym przez REST.
Wolne terminy CRM_CALENDAR_SHARING CALENDAR_SHARING
Dostawa CRM_DELIVERY DELIVERY
Dokument podpisania CRM_SIGN_DOCUMENT SIGN_DOCUMENT
E-mail CRM_EMAIL EMAIL lub EMAIL_COMPRESSED
Aktywność dodana przez REST CRM_EXTERNAL_CHANNEL ACTIVITY (zarchiwizowane).
Spotkanie CRM_MEETING MEETING (zarchiwizowane)
Wiadomość w WhatsApp przez ECP CRM_NOTIFICATION NOTIFICATION, (wszystkie wiadomości, oprócz wiadomości z Centrum Sprzedaży), SALESCENTER_PAYMENT_SENT (wiadomości z Centrum Sprzedaży)
Płatność CRM_PAYMENT PAYMENT
Zadanie z workflow CRM_REQUEST REQUEST
SMS CRM_SMS SMS
Zadanie TASKS TASK
Zadanie CRM_TASKS_TASK TASKS_TASK
Komentarz do zadania CRM_TASKS_TASK_COMMENT TASKS_TASK_COMMENT
Aktywność CRM_TODO TODO
Wypełnienie formularza CRM CRM_WEBFORM ID wypełnionego formularza
Czat otwartego kanału IMOPENLINES_SESSION ID sesji otwartego kanału
Aktywność dodana przez REST REST_APP Dowolna wartość, zarejestrowana przez ten REST.
Dokument zarządzania asortymentem STORE_DOCUMENT STORE_DOCUMENT_PRODUCT lub STORE_DOCUMENT_SERVICE
Spotkanie VISIT_TRACKER VISIT
Rozmowa telefoniczna VOXIMPLANT_CALL CALL
Konferencja Zoom ZOOM ZOOM_CONF_START

crm_stages: etapy elementów CRM. Zestaw zawiera informacje o etapach elementów CRM. Możesz dowiedzieć się o bieżących etapach deali lub procesów inteligentnych, ich nazwach i kolejności.

crm_stages

Pole Opis Typ pola
ID Identyfikator wpisu Liczba
ENTITY_TYPE_ID Identyfikator typu elementu Liczba
STATUS_ID Identyfikator bieżącego etapu elementu Tekst
NAME Nazwa bieżącego etapu elementu Tekst
CATEGORY_ID Identyfikator lejka, do którego należy element Liczba
CATEGORY_NAME Nazwa lejka, do którego należy element Tekst
SORT Numer porządkowy do sortowania elementu Liczba
SEMANTICS Typ etapu: null — dla pośrednich, S — dla udanych, F — dla nieudanych Tekst

crm_entity_relation: powiązania między elementami CRM. Zestaw zawiera informacje o powiązaniach między elementami CRM. Możesz dowiedzieć się, jak deale są powiązane z kontaktami lub firmami oraz jak elementy CRM współdziałają ze sobą.

crm_entity_relation

Pole Opis Typ pola
SRC_ENTITY_TYPE_ID Identyfikator typu elementu dla powiązania: lead — 1, deal — 2, kontakt — 3, firma — 4, faktura — 31, oferta — 7, rekwizyt — 8 Liczba
SRC_ENTITY_ID Identyfikator powiązanego elementu Liczba
SRC_ENTITY_DATASET_NAME Nazwa zestawu danych powiązanego elementu Tekst
DST_ENTITY_TYPE_ID Identyfikator typu elementu dla relacji: Lead — 1, Deal — 2, Kontakt — 3, Firma — 4, Faktura — 31, Oferta — 7, Rekwizyt — 8 Liczba
DST_ENTITY_ID Identyfikator powiązanego elementu Liczba
DST_ENTITY_DATASET_NAME Nazwa powiązanego zestawu danych elementu Tekst

Utwórz wykres

Informacje z zestawu danych można dodać do wykresów, aby śledzić wskaźniki biznesowe. Wykresy pokażą dynamikę zamkniętych aktywności, postęp na różnych etapach deala oraz powiązania między elementami CRM.

  • 1–2. Otwórz Kreator BI > Charts > + Chart.
  • 3–4. Wybierz zestaw danych i format, w którym chcesz zobaczyć informacje: formularz, tabela, wykres liniowy lub inną opcję. Jeśli na liście nie ma potrzebnego zestawu, kliknij Add a dataset i utwórz zestaw danych.
    Jak utworzyć zestaw danych
  • 5. Kliknij Create new chart.

Połącz zestawy danych

Połącz zestawy danych, aby zobaczyć w raporcie, które aktywności są powiązane z Twoimi dealami.

  1. Otwórz Kreator BI i przejdź do sekcji SQL > SQL Lab.
  2. Wybierz schemat bitrix24
  3. Wpisz zapytanie SQL i kliknij Wykonaj. Nowy zestaw zawiera informacje z pól, które określiłeś w zapytaniu SQL. Można go zapisać jako zestaw danych, aby utworzyć wykres do raportu.
    Jak utworzyć i dodać do raportu wykres na podstawie wirtualnego zestawu danych

Jeśli łączysz zestawy danych po raz pierwszy, zobacz przykład zapytania.

Przykład zapytania SQL

Napisaliśmy zapytanie SQL, aby pobrać dane z dwóch zestawów: deali (crm_deal) i aktywności (crm_activity). Możesz je skopiować i zobaczyć, jak działa zapytanie. Zapytanie pobiera konkretny deal z ID 669, pokazuje jego szczegóły, odpowiedzialnego i listę aktywności związanych z tym dealem. Zmień identyfikator deala przed wykonaniem zapytania.

SELECT
crm_deal.ID AS "Identyfikator deala",
crm_deal.TITLE AS "Nazwa deala",
crm_deal.ASSIGNED_BY AS "Odpowiedzialny",
crm_activity.ID AS "ID aktywności",
crm_activity.SUBJECT AS "Temat aktywności",
crm_activity.DEADLINE AS "Termin wykonania"
FROM
crm_deal
LEFT JOIN
crm_activity ON crm_activity.OWNER_ID = crm_deal.ID AND crm_activity.OWNER_TYPE_ID = '2'
WHERE
crm_deal.ID = 669;

SELECT: określa, jakie informacje należy pobrać z zestawu danych. Na przykład zapytanie SELECT crm_deal.ID AS "Identyfikator deala":

  • pobiera identyfikator deala ID z zestawu crm_deal,
  • przypisuje mu nazwę identyfikator deala,
  • wyświetla wynik w osobnej kolumnie w tabeli.

FROM: wskazuje główny zestaw, z którego pobierane są dane. Pobieramy z crm_deal. To tabela, która zawiera informacje o dealach.

LEFT JOIN: łączy tabelę crm_deal z crm_activity. Zapytanie wiąże deal z aktywnościami. Używamy LEFT JOIN, aby pokazać wszystkie deale, nawet jeśli nie mają powiązanych aktywności.

WHERE: filtruje wyniki i pokazuje tylko określony deal i jego aktywności. Aby uzyskać dane dla innego deala, zamień wartość 669 na potrzebny identyfikator. Jeśli chcesz zobaczyć wszystkie deale i ich aktywności, usuń warunek WHERE, a zapytanie wyświetli informacje dla wszystkich deali.


W skrócie
  • Zestaw danych to informacje o leadach, dealach, firmach i innych elementach Bitrix24.
  • Dla każdego elementu istnieje kilka zestawów danych, do których automatycnznie przenoszone są informacje z pól standardowych i niestandardowych.
  • Dla aktywności, etapów i powiązań w CRM istnieją trzy zestawy danych: aktywności w elementach CRM (crm_activity), etapy elementów CRM (crm_stages), powiązania między elementami CRM (crm_entity_relation).
  • Za pomocą zestawów można tworzyć wykresy i analizować wskaźniki efektywności biznesowej. Wykresy pokażą dynamikę zamkniętych aktywności, postęp na różnych etapach deali i powiązania między elementami.
  • Zestawy danych można łączyć, aby zobaczyć, jakie aktywności są powiązane z twoimi dealami. W tym celu napisz zapytanie SQL, zapisz wynik jako zestaw danych i utwórz wykres.

Czy te informacje były pomocne?
Pomoc specjalisty ds. integracji
To nie jest to, czego szukam
Skomplikowany i niezrozumiały tekst
Informacje są nieaktualne
Artykuł jest za krótki. Potrzebuję więcej informacji
Nie podoba mi się sposób działania tego narzędzia
Przejdź do Bitrix24
Nie masz konta? Utwórz za darmo