Przeczytaj FAQ
Nowości Bitrix24
Aktualizacje artykułów
Aktualności
Rejestracja i autoryzacja
Poczta
Zadania i projekty
Dysk
Kalendarz
Komunikator Bitrix24
Jak zacząć
Grupy robocze
CRM
Bitrix24 Market
Strony internetowe
Firma
Automatyzacja
Marketing
Zarządzanie asortymentem produktów
Ustawienia
Subskrypcja
Aplikacja desktopowa
Mój profil
Centrum Kontaktowe
Analityka CRM
Baza Wiedzy
CRM + Sklep internetowy
Wsparcie Bitrix24
Enterprise
AI CoPilot
Bitrix24 On-premise
e-Podpis
e-Podpis w HR
Telefonia
Kreator BI
Strona startowa: Vibe
Sklep online
Workflow
Centrum Sprzedaży
Kwestie ogólne
Collaby
Rezerwacja online
Sales Intelligence
Logowanie
Twój Bitrix24
Autoryzuj się aby wejść
do swojego Bitrix24.
Wejdź

Bitrix24Care

Scenariusze pracy z formularzami CRM

Scenariusze formularzy kontaktowych CRM to gotowe szablony, które pomagają szybko dostosować formularz do typowych zadań. Na przykład zbieranie danych kontaktowych, składanie zamówienia lub rejestracja na wydarzenie. Możesz edytować formularz CRM w każdym scenariuszu.
Czym są formularze CRM
Jak utworzyć i skonfigurować formularze CRM

Niektóre scenariusze automatycznie dodają nowe pola niestandardowe do CRM. Na przykład, podczas rejestracji na wydarzenie przez formularz, w CRM pojawi się pole Format wydarzenia.

Scenariusze są pogrupowane według typów zadań, które wykonują. Opowiemy w artykule o każdej grupie:

1-3. Utwórz formularz CRM: przejdź do sekcji CRM > Dodatki > Formularze CRM.
4. Kliknij Dodaj.
5-6. Wybierz scenariusz.
7. Aby zobaczyć wszystkie ustawienia szablonu, włącz Tryb eksperta.


Komunikacja z klientem

Ta grupa scenariuszy pomoże zebrać ważne informacje do dalszej pracy z klientami.

Oddzwonienie. Kiedy klient poda w formularzu numer telefonu, dane trafią do CRM. Menedżer otrzyma połączenie i usłyszy nagraną wiadomość, na przykład "Otrzymano nowe zapytanie". Następnie menedżer zostanie automatycznie połączony z klientem. Do działania scenariusza potrzebna jest Telefonia.
Jak zacząć dzwonić z Bitrix24

Informacje kontaktowe. Formularz zbierze podstawowe informacje o kliencie: imię, numer telefonu, e-mail i inne dane do rozpoczęcia komunikacji.

Informacja zwrotna. Klienci będą mogli przesłać Ci opinie, propozycje lub skargi. Szybka informacja zwrotna pomoże poprawić jakość obsługi.

Formularz wielostronicowy. Odpowiedni do długich ankiet. Podziel formularz na bloki, aby klientowi było łatwiej go wypełnić.

1. Kliknij Dodaj separator.
2. Wybierz Strona formularza.
3. Przytrzymaj ikonę na początku wiersza i przeciągnij ją, aby zmienić kolejność pól i separatorów.


Sprzedaż

Scenariusze z tej grupy pomogą klientom składać zamówienia online. Dodaj produkty do formularza CRM i umieść go na stronie.

1. Kliknij ołówek, aby edytować listę produktów.
2. Kliknij Dodaj, aby dodać nową pozycję.
3. Wybierz produkt z katalogu lub utwórz nowy: podaj nazwę i cenę, załaduj zdjęcie.
Formularze CRM: scenariusze sprzedaży

Produkty bez zdjęć. Odpowiedni dla usług i produktów, gdzie obrazek nie jest ważny. Na przykład, do rezerwacji masażu lub zakupu biletów.

Produkty z płatnością. Pomaga skonfigurować płatność za zamówienie bezpośrednio z formularza. Do działania scenariusza potrzebna jest integracja z systemem płatności.
Systemy płatności w formularzach CRM

Produkty z małym zdjęciem. W formularzu zostanie wyświetlona nazwa produktu i małe zdjęcie. Klient będzie mógł szybciej znaleźć potrzebny produkt i złożyć zamówienie.

Produkty z dużym zdjęciem. W formularzu klient zobaczy produkt i duże zdjęcie.


Zamówienia z mediów społecznościowych

Uruchom kampanię reklamową, aby przyciągnąć nowych klientów. Utwórz formularz dla leadów na Facebooku połącz go z Bitrix24. Kiedy klient wypełni formularz w mediach społecznościowych, jego dane trafią do CRM.
Integracja z Facebook Lead Ads


Wstępnie wypełnij pola formularza

W tej sekcji nie ma gotowego szablonu. Znajdziesz tu informacje, jak utworzyć spersonalizowany formularz.

Włącz autouzupełnianie pól, aby klient nie musiał za każdym razem wypełniać tych samych danych. Na przykład, imię i telefon będą wypełniane automatycznie, a adres dostawy klient wprowadzi ręcznie.

Używaj tagów personalizacyjnych. To specjalne symboli, które wstawią dane klienta w tekst podtytułu, kiedy klient otworzy formularz przez spersonalizowany link. Na przykład, imię klienta lub nazwa firmy.
Autouzupełnianie pól w formularzach CRM
Tagi personalizacji w formularzach CRM


Zamów dostawę

Ta grupa scenariuszy automatycznie wypełnia pole Adres w formularzu klienta.

Dostawa. Scenariusz odpowiedni dla sytuacji, gdy zamówienie można opłacić przy odbiorze. Przy ponownym wypełnianiu formularza dane w polach Imię, Telefon i Adres dostawy zostaną wypełnione automatycznie. Pole Pożądana data i godzina dostawy klient musi wypełnić ręcznie.

Płatność i dostawa. Po wysłaniu formularza klient trafi na stronę płatności, gdzie będzie mógł sprawdzić zamówienie i je opłacić. Do działania tego scenariusza trzeba skonfigurować systemy płatności.


Zarejestruj się na wydarzenie

Scenariusze ułatwią rejestrację na wydarzenie i pomogą utworzyć listę uczestników.

Wydarzenie online. Formularz odpowiedni do wstępnej rejestracji na webinaria, wirtualne wystawy, transmisje w internecie i inne podobne wydarzenia. Do rejestracji klient poda dane kontaktowe i wybierze format uczestnictwa: online, na żywo lub oglądanie nagrania.

Zarejestruj się na wydarzeniu offline. Umieść formularz na osobnym urządzeniu przed wejściem na wydarzenie. Kiedy klient wyśle formularz, dane zostaną automatycznie usunięte z pól. Następny klient będzie mógł od razu wypełnić formularz bez przeładowania strony.

Wydarzenie offline. Ten scenariusz różni się od Wydarzenie online tylko automatyczną wartością Na żywo w polu Format wydarzenia.


Dodaj dane do CRM

Scenariusz Dodaj dane do CRM pozwala dodawać dane do CRM bez dostępu do Bitrix24. Na przykład zewnętrzni promotorzy mogą szybko wprowadzać informacje o potencjalnych klientach bezpośrednio na miejscu wydarzenia.


Formularze z polami warunkowymi

Skonfiguruj zasady wyświetlania pól, aby dostosować formularz do różnych klientów. W zależności od ich odpowiedzi możesz ukrywać lub pokazywać pola.

Pola z jednym warunkiem. Kiedy klient poda określoną wartość w jednym polu, zostaną automatycznie ukryte lub wyświetlone inne pola. Na przykład, jeśli w polu Sposób dostawy wybierzesz wartość Dostawa kurierska, pojawi się pole Adres dostawy.

4 Jeśli klient w polu „Sposób dostawy” wybierze opcję „Dostawa kurierska”, pojawi się pole „Adres dostawy”

Pola z wieloma warunkami. Aby pola zostały ukryte lub wyświetlone, klient musi wypełnić kilka pól formularza. Na przykład, pole Adres dostawy zostanie wyświetlone, jeśli klient poda miasto i wybierze dostawę kurierską.

Wykluczające pola. Kiedy klient spełni jedno z określonych warunków, zostanie wyświetlone lub ukryte nowe pole. Na przykład, jeśli w polu Miasto klient wybierze Warszawa, pojawi się pole Adres dostawy, a pole Usługa dostawy zostanie ukryte.
Skonfiguruj reguły wyświetlania pól w formularzach kontaktowych CRM


Inne

W scenariuszu Preferencje niestandardowe dostępne są wszystkie ustawienia formularzy CRM. Możesz samodzielnie dostosować formularz do swoich potrzeb.


W skrócie

  • Scenariusze formularzy CRM to gotowe szablony do różnych zadań: komunikacja z klientami, sprzedaż, dostawa i inne. W każdym scenariuszu można edytować formularz.
  • Przejdź do sekcji CRM > Dodatki > Formularze CRM i wybierz scenariusz, aby utworzyć formularz CRM.
  • Niektóre scenariusze automatycznie dodają pola użytkownika do CRM.
  • Scenariusz Oddzwonienie działa tylko z podłączoną Telefonią do Bitrix24.
Czy te informacje były pomocne?
Pomoc specjalisty ds. integracji
To nie jest to, czego szukam
Skomplikowany i niezrozumiały tekst
Informacje są nieaktualne
Artykuł jest za krótki. Potrzebuję więcej informacji
Nie podoba mi się sposób działania tego narzędzia
Przejdź do Bitrix24
Nie masz konta? Utwórz za darmo
Powiązane artykuły
Jak zmienić login i hasło do Bitrix24 Utwórz formularz kontaktowy CRM Zarejestruj klienta na usługę z formularza elementu CRM Kreator BI: jak skonfigurować filtry według daty w zapytaniu SQL Limity w BI Connector Bitrix24 Jak wykonywać działania w procesach workflow Twórz witryny za pomocą CoPilot Automatyzacja sprzedaży w CRM Jak odzyskać hasło Jak skonfigurować reCAPTCHA V2 dla formularzy CRM