Przeczytaj FAQ
Nowości Bitrix24
Aktualizacje artykułów
Aktualności
Bezpieczeństwo w Bitrix24
Rejestracja i autoryzacja
Poczta
Zadania i projekty
Dysk
Kalendarz
Komunikator Bitrix24
Jak zacząć
Grupy robocze
CRM
Bitrix24 Market
Strony internetowe
Firma
Automatyzacja
Marketing
Zarządzanie asortymentem produktów
Ustawienia
Subskrypcja
Aplikacja desktopowa
Mój profil
Centrum Kontaktowe
Analityka CRM
Baza Wiedzy
CRM + Sklep internetowy
Wsparcie Bitrix24
Enterprise
AI CoPilot
Bitrix24 On-premise
e-Podpis
e-Podpis w HR
Telefonia
Kreator BI
Strona startowa: Vibe
Sklep online
Workflow
Centrum Sprzedaży
Kwestie ogólne
Collaby
Rezerwacja online
Sales Intelligence
Logowanie
Twój Bitrix24
Autoryzuj się aby wejść
do swojego Bitrix24.
Wejdź

Bitrix24 Helpdesk

Bitrix24 ma nowy interfejs. Obrazy w artykułach mogą różnić się od obecnego projektu konta. Wkrótce je zaktualizujemy.

Pytania dotyczące Bitrix24 CRM

CRM to narzędzie do pracy z klientami. Przechowuje kontakty, deale, historię komunikacji i zakupów. CRM pomaga pamiętać o kliencie i zwiększać sprzedaż. W artykule zebrano odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące konfiguracji i korzystania z CRM.


Ustawienia formularza elementu CRM

Czy można zmienić zestaw pól w formularzu elementu CRM?

Możesz dostosować formularz leadu, deala lub innego elementu CRM do specyfiki Twojego biznesu:

  • Ukryj pola standardowe, które nie są potrzebne. Nie można ich usunąć. Na przykład ukryj pole Drugie imię, jeśli pracujesz tylko z klientami zagranicznymi.
    Pola standardowe w CRM
  • Dodaj pola niestandardowe. Na przykład w dealu dodaj pola z adresem, terminami dostawy i numerem zamówienia.
    Pola niestandardowe w CRM

Ukryj pole w formularzu elementu CRM.
1–2. Otwórz formularz elementu CRM, kliknij Ustawienia (⚙️) obok pola i wybierz Ukryj.
3. Aby przywrócić pole, kliknij Wybierz pole i wybierz odpowiednie.

Utwórz pole w formularzu elementu CRM. Otwórz formularz elementu CRM, kliknij Utwórz pole i wybierz jego typ. Wpisz nazwę pola i włącz potrzebne parametry.

Jak ograniczyć użytkownikowi dostęp do niektórych pól w formularzu elementu CRM?

Ograniczyć widoczność można tylko dla pól niestandardowych.

Ograniczenie widoczności pól nie jest dostępne we wszystkich planach.
Plany taryfowe

  1. Kliknij Ustawienia (⚙️) obok wybranego pola.
  2. Wybierz Konfiguruj.
  3. Włącz opcję Wyświetl to pole wyłącznie dla wybranych pracowników i wybierz, którzy pracownicy lub działy będą widzieć to pole.
    Jak ograniczyć widoczność pól niestandardowych

Dlaczego pola niestandardowe jednego elementu CRM zostały skopiowane do innego?

Problem. Pola niestandardowe z jednego elementu CRM zostały skopiowane do innego. Na przykład pola z deala pojawiły się w formularzu faktury.

Przyczyna. Pola niestandardowe są przenoszone podczas importu workflow. Na przykład, jeśli workflow został wyeksportowany z deali i zaimportowany do faktur, pola niestandardowe są kopiowane razem z nim.

Rozwiązanie. Jeśli utworzone pola nie są potrzebne, można je usunąć ręcznie:
1–4. Przejdź do CRM > Więcej > Ustawienia > Ustawienia CRM.
5–6. W sekcji Ustawienia formularzy i raportów wybierz Pola dodatkowe.
7–9. Otwórz listę pól wybranego elementu, kliknij Menu (≡) > Usuń obok pola. Po usunięciu pola dane w nim zawarte również zostaną usunięte.

Dlaczego po zmianie odpowiedzialnego w firmie nie zmienił się on w powiązanym kontakcie?

Odpowiedzialnego należy przypisać osobno dla każdego elementu CRM.

Zarządzanie elementami CRM

Ile deali i klientów można dodać do CRM?

W CRM Bitrix24 możesz dodać dowolną liczbę kontaktów, firm, deali i leadów. Ograniczenia dotyczą jedynie wyszukiwania z filtrami w CRM oraz maksymalnej liczby leadów, deali, kontaktów i firm do tworzenia raportów analitycznych CRM.
Plany taryfowe

Czy można połączyć duplikaty elementów CRM?

W CRM Bitrix24 można łączyć duplikaty elementów CRM: leady, kontakty i firmy za pomocą automatycznej kontroli duplikatów lub ręcznie, deale — tylko ręcznie.
Automatyczne łączenie duplikatów
Jak połączyć duplikaty w CRM

Łączenie duplikatów elementów CRM mogą wykonywać administrator Bitrix24 i pracownicy z uprawnieniami do edycji i usuwania elementów.
Uprawnienia dostępu do CRM

Dlaczego ID elementów CRM są parzyste lub nieparzyste i czy można je zmienić?

ID elementów CRM są nadawane co drugi numer — tylko parzyste lub tylko nieparzyste. Nie można zmienić formatu numeracji w CRM.

Czy można wyłączyć wyświetlanie zdarzeń reguł automatyzacji i workflow na osi czasu?

Nie można wyłączyć systemowych zdarzeń reguł automatyzacji na osi czasu — są one zawsze wyświetlane. Zdarzenia workflow można wyłączyć w ustawieniach szablonu workflow.

1–3. Przejdź do sekcji Automatyzacja > Workflow > Procesy w CRM.
4. Kliknij Szablony obok wybranego elementu CRM.
5. Wybierz workflow.
6. Kliknij Ustawienia szablonu.
7–8. Wyłącz opcję Pokazuj zdarzenia w ramach workflow na osi czasu i kliknij Zapisz.
Zdarzenia workflow w formularzu elementu CRM


Import i eksport danych

Czy można importować dane do Bitrix24 w formacie XML?

Bitrix24 obsługuje import danych tylko w formacie CSV. Jeśli masz plik w formacie XML, przekonwertuj go na CSV.
Importuj dane do Bitrix24 CRM
Importuj szczegóły kontaktu i firmy
Jak importować produkty do CRM

Dlaczego niektóre kontakty nie są eksportowane?

Sprawdź, czy w formularzu kontaktu włączona jest opcja Uwzględniono w eksporcie. Możesz ją włączyć w formularzu konkretnego kontaktu lub za pomocą działań grupowych w kilku kontaktach jednocześnie.
Jak eksportować dane z CRM
Działania grupowe w CRM

Czy można importować i eksportować aktywności elementów CRM?

Import i eksport aktywności nie są jeszcze dostępne.
Jak eksportować dane z CRM
Import elementów CRM bez danych kontaktowych

Dlaczego w CRM nie ma opcji Eksport?

Eksport danych z CRM może być niedostępny z kilku powodów.

Ograniczenie planu taryfowego. Eksport kontaktów nie jest dostępny we wszystkich planach.
Plany taryfowe

Brak odpowiednich uprawnień dostępu. Przyznaj pracownikowi uprawnienia do eksportu elementów.
1–4. Przejdź do CRM > Więcej > Ustawienia > Uprawnienia dostępu do CRM.
5–6. Wybierz odpowiedni element CRM, na przykład Kontakty, i przyznaj uprawnienia do eksportu.
Uprawnienia dostępu do CRM

Nieodpowiedni tryb widoku. Eksportować elementy można tylko z trybu widoku Lista.

Jak zaimportować deale z powiązaniem do kontaktu?

Aby zaimportować deale z powiązaniem do kontaktu:

1. Zaimportuj kontakty. Przejdź do sekcji CRM > Klienci > Kontakty > Ustawienia (⚙️) > Import niestandardowego CSV i pobierz plik importu. Wypełnij plik — podaj imię i nazwisko kontaktu w osobnych kolumnach.
Importuj dane do Bitrix24 CRM

2. Zaimportuj deale. Przejdź do sekcji CRM > Deale > Ustawienia (⚙️) > Import deali i pobierz plik importu. Wypełnij plik — podaj imię i nazwisko kontaktu w jednej kolumnie.

Po imporcie kontakty automatycznie zostaną przypisane do deali.

Co oznaczają wartości w nawiasach kwadratowych przy eksporcie pól z typem Powiązanie z elementami CRM?

Jeśli eksportujesz elementy, które zawierają pole z typem Powiązanie z elementami CRM, w pliku eksportu obok każdej wartości pojawi się kod w nawiasach kwadratowych. Kod wskazuje, do jakiego typu elementu CRM odnosi się powiązanie:
  • — kontakt,
  • [CO] — firma,
  • [L] — lead,
  • [SI] — faktura,
  • [D] — deal,
  • [T...] — element procesu inteligentnego, przekształcony na system szesnastkowy. Na przykład ID procesu inteligentnego — 170, nowe wartości w systemie szesnastkowym — AA. Przy eksporcie obok takiego elementu zobaczymy [Taa].
  • Pola niestandardowe w CRM

Uprawnienia dostępu

Dlaczego pracownik nie może zamknąć lub usunąć aktywności w formularzu elementu CRM?

Problem. Pracownik ma uprawnienia do edycji deala, ale nie może zamknąć lub usunąć powiązanej z nim aktywności.

Przyczyna. Aktywność w CRM może być powiązana z kilkoma elementami. Na przykład z dealem i kontaktem. Aby zamknąć lub usunąć aktywność, potrzebne są uprawnienia do edycji wszystkich powiązanych elementów. Jeśli pracownik nie ma uprawnień do choćby jednego z nich, nie będzie mógł zakończyć ani usunąć aktywności.

Rozwiązanie. Są dwa sposoby:

  • Skonfiguruj uprawnienia dostępu dla pracownika — przyznaj mu uprawnienia do edycji wszystkich elementów powiązanych z aktywnością. Na przykład, jeśli aktywność jest powiązana z kontaktem, przyznaj uprawnienia do edycji kontaktów.
    Uprawnienia dostępu do CRM
  • Skontaktuj się z administratorem Bitrix24 lub CRM — mają oni pełne uprawnienia do sekcji CRM i mogą zamknąć lub usunąć dowolną aktywność.

Dlaczego w menu bocznym nie ma sekcji CRM?

Problem. Sekcja CRM nie jest wyświetlana w głównym menu Bitrix24.

Przyczyny. Sekcja CRM może być niedostępna, jeśli:

  • jest ukryta w głównym menu,
  • jest wyłączona w ustawieniach Bitrix24,
  • użytkownik nie ma uprawnień do przeglądania CRM.

Rozwiązania.

Uczyń sekcję widoczną. Kliknij Pokaż wszystko w głównym menu, aby zobaczyć ukryte elementy, i przenieś CRM do głównej części menu.
Menu główne w Bitrix24

Włącz sekcję CRM. Kliknij Ustawienia > Ustawienia Bitrix24 > Narzędzia i włącz CRM. Może to zrobić tylko administrator Bitrix24.

Skonfiguruj uprawnienia dostępu do sekcji CRM. Może to zrobić administrator Bitrix24 i pracownik z uprawnieniem Zezwól na zmianę ustawień w CRM. Przejdź do CRM > Więcej > Ustawienia > Uprawnienia dostępu do CRM i skonfiguruj uprawnienia dostępu dla wybranej roli.
Uprawnienia dostępu do CRM


Praca z aktywnościami

Dlaczego w formularzu elementu CRM nie wyświetlają się typy aktywności Rozmowa telefoniczna i Spotkanie?

Typy aktywności Rozmowa i Spotkanie są przestarzałe. Zamiast tego można używać uniwersalnych aktywności.
Aktywności uniwersalne

Uniwersalna aktywność to wygodny formularz do rejestrowania dowolnych zadań związanych z klientami.

W formularzu aktywności można:

  • określić miejsce spotkania z klientem,
  • wybrać klienta z elementu CRM,
  • zsynchronizować aktywność z kalendarzem,
  • dodać współpracowników,
  • określić salę konferencyjną,
  • podzielić aktywności według kolorów.

Jak wybrać domyślny kalendarz do tworzenia aktywności w formularzu elementu CRM?

Na razie taka możliwość nie jest dostępna. Podczas tworzenia nowej aktywności w CRM domyślnie używany jest kalendarz firmy.

Aby domyślnie używać innego kalendarza, można ukryć kalendarz firmy w ustawieniach.
1–2. Przejdź do Kalendarz > Kalendarze.
3–4. Kliknij Trzy kropki (...) > Usuń z listy.

Czy można automatycznie wybrać opcję „Dodaj do kalendarza” podczas tworzenia aktywności?

Taka możliwość nie jest jeszcze dostępna. Aby aktywności były widoczne w kalendarzu, opcję należy wybrać ręcznie.
Uniwersalna aktywność w CRM

Raporty i analityka

Co to jest okres sprawodzawczy w raportach CRM?

Okres sprawodzawczy to przedział czasowy, za który generowane są raporty. Obejmuje wszystkie elementy, które były w trakcie pracy.
Okres sprawodzawczy w CRM

Deal zostaje uwzględniony w raporcie, jeśli:

  • został utworzony, zakończony lub zmieniony w tym przedziale czasowym,
  • został zakończony w przeszłości, ale pojawiła się nowa aktywność, na przykład rozmowa telefoniczna lub e-mail od klienta,
  • nie prowadzono nad nim pracy w bieżącym okresie, ale sam deal nie został zakończony.

Co to są wstrzymane deale w raportach CRM?

Wstrzymany deal w raportach CRM to deal, w którym nie było aktywności w okresie raportowym. Na przykład brak przesunięć między etapami, zamkniętych aktywności i wystawionych faktur.
Raport o dealach

Produkty i waluty

Dlaczego nie można dodać produktu z katalogu do deala?

Produkt z katalogu nie może zostać wybrany w dealu, jeśli jest nieaktywny.
Jak utworzyć nowy produkt w katalogu

Aby zmienić aktywność produktu:
1–4. Przejdź do CRM > Asortyment > Katalog produktów i wybierz odpowiedni produkt.
5. Sprawdź pola w formularzu produktu:
Aktywne od — podaj datę w przeszłości,
Aktywne do — podaj datę w przyszłości lub pozostaw pole puste.
6. Kliknij Zapisz.

Po tym produkt stanie się dostępny do wyboru w dealach.

Czy można używać różnych walut w CRM?

W CRM można pracować z różnymi walutami. Jest to wygodne przy współpracy z klientami zagranicznymi. Możesz:

  • wybrać walutę bazową dla dealów,
  • dodać inne waluty i skonfigurować ich kursy,
  • wybrać walutę dla raportów i faktur.

Aby dodać i skonfigurować walutę:
1–4 Przejdź do CRM > Więcej > Ustawienia > Ustawienia CRM.
5–6. W sekcji Podstawowe wybierz Waluty.
Na liście znajduje się już kilka walut, z których jedna jest wybrana jako bazowa.
Waluty w CRM

Czy te informacje były pomocne?
Pomoc specjalisty ds. integracji
To nie jest to, czego szukam
Skomplikowany i niezrozumiały tekst
Informacje są nieaktualne
Artykuł jest za krótki. Potrzebuję więcej informacji
Nie podoba mi się sposób działania tego narzędzia
Przejdź do Bitrix24
Nie masz konta? Utwórz za darmo
Powiązane artykuły
Bitrix24 Space Jak utworzyć i skonfigurować witrynę w Bitrix24 Mój kalendarz Importuj szczegóły kontaktu i firmy Synchronizacja kalendarza z iCloud Jak działa wyszukiwanie w Bitrix24 Poznaj interfejs Bitrix24 Synchronizacja kalendarza z Office365 Jak utworzyć listę w grupie i projekcie Profil Bitrix24 Network