Jak utworzyć nowy raport
Nowy raport CRM można zaprojektować w obszarze CRM > Raporty:
- Kliknij pozycję Dodaj raport w prawym górnym rogu:
- Wybierz jednostkę CRM dla nowego raportu — obecnie można tworzyć raporty dotyczące leadów, dealów, produktów, faktur lub działań:
- W Kreatorze raportów ustaw nową nazwę raportu, opis i warunki raportu za pomocą przycisku Dodaj:
- Dodaj filtry raportu — pomogą ograniczyć wyniki raportu zgodnie z wybranymi parametrami (np. dzięki dodaniu do standardowego raportu dotyczącego dealów dodatkowego parametru „Spodziewana data zamknięcia” = „Więcej niż lub równe”):_ x000D_
- Aby zawrzeć w raporcie wykres, można wybrać opcje widoku wykresu „liniowy”, „słupkowy” lub „kołowy”:
Więcej informacji o funkcji Raporty zawiera nasz kurs szkoleniowy.
Dodawanie pól niestandardowych do kolumn raportu CRM
Obecnie do kolumn CRM można dodawać tylko pola niestandardowe typu „ciąg” i „lista” CRM. Dostępne pola niestandardowe widnieją na samym końcu listy pól kolumn raportu:
Udostępnianie raportu innym użytkownikom
Obecnie niestandardowe szablony raportów CRM są dostępne tylko dla ich twórcy. Same raporty można eksportować do programu Excel i udostępniać innym użytkownikom (można przesłać wyeksportowany plik raportu CRM na Tablicę i wybrać odbiorców):_ x000D_
Okres raportowania
Okres raportowania to przedział czasu, przez który raport będzie sporządzany. Raport będzie zawierać wszystkie elementy (deale, leady), które obsługiwano w danym okresie.
Oznacza to, że deal wejdzie do raportu, jeśli:
- Został utworzony, ukończony lub zmodyfikowany w tym przedziale czasu.
- Został ukończony dawno temu, ale był z nim związany przypadek — rozmowa telefoniczna z klientem, pismo od klienta i wszelkie inne działania.
- Prace nad dealem zostały przeprowadzone w tym okresie, ale nie zostały ukończone, czyli faktycznie były obsługiwane.
W przypadku takim jak na ilustracji w raporcie zostaną uwzględnione wszystkie deale, z wyjątkiem pozycji Deal 5 i Deal 7.