Przeczytaj FAQ
Nowości Bitrix24
Aktualizacje artykułów
Aktualności
Rejestracja i autoryzacja
Poczta
Zadania i projekty
Dysk
Kalendarz
Komunikator Bitrix24
Jak zacząć
Grupy robocze
CRM
Bitrix24 Market
Strony internetowe
Firma
Automatyzacja
Marketing
Zarządzanie asortymentem produktów
Ustawienia
Subskrypcja
Aplikacja desktopowa
Mój profil
Centrum Kontaktowe
Analityka CRM
Baza Wiedzy
CRM + Sklep internetowy
Wsparcie Bitrix24
Enterprise
AI CoPilot
Bitrix24 On-premise
e-Podpis
e-Podpis w HR
Telefonia
Kreator BI
Strona startowa: Vibe
Sklep online
Workflow
Centrum Sprzedaży
Kwestie ogólne
Sales Intelligence
Logowanie
Twój Bitrix24
Autoryzuj się aby wejść
do swojego Bitrix24.
Wejdź

Bitrix24Care

Szablon procesu biznesowego opartego na statusie

Proces biznesowy oparty na statusie jest rodzajem rozszerzenia lub meta-jednostki dla kolejnych procesów biznesowych, co oznacza, że zawiera wiele statusów, z których każdy jest oddzielnym, sekwencyjnym procesem biznesowym. Podczas wykonywania proces biznesowy oparty na statusie przepływa ze statusu do statusu zgodnie z regułami, warunkami zdefiniowanymi przez projektanta i wynikiem wykonania podstawowych sekwencyjnych procesów biznesowych.

Po skonfigurowaniu parametrów szablonu procesu biznesowego można rozpocząć konstruowanie procesu biznesowego. Zazwyczaj wymaga to, aby:

  • utworzyć statusy;
  • powiązać statusy zgodnie z logiką;
  • utworzyć sekwencyjny proces biznesowy wewnątrz każdego ze statusów;
  • ustawić uprawnienia dostępu.

Tworzenie statusów

Aby utworzyć nowy status, kliknij pozycję Dodaj stan na stronie projektu szablonu procesu biznesowego:

Ważne! Proces biznesowy zawsze rozpoczyna się od pierwszego utworzonego statusu. Należy o tym pamiętać. Początkowego statusu nie można zmienić później.

W tym miejscu należy nadać nazwę statusowi i określić uprawnienia dostępu do przypisywania do dokumentu (podstawowego obiektu, na którym działa proces biznesowy), gdy ma on ten status:

Uwaga: w przypadku organizacyjnych procesów biznesowych można również przypisać uprawnienia do zarządzania procesami biznesowymi.

Zapisz status. Utwórz inne statusy zgodnie z wymaganiami projektu procesu biznesowego. Szablon może wymagać na przykład następujących typowych statusów:

Dodawanie działań i powiązywanie statusów

Po utworzeniu statusów należy utworzyć operacje i działania, które mają być wykonywane, gdy przepływ procesu ma poszczególne statusy. Po utworzeniu działania status zostanie automatycznie połączony z innym statusem w zależności od statusu wyniku określonego w działaniu.

Status może mieć jedno lub więcej działań, wykonywanych w kolejności od góry do dołu, jak widać w bloku statusu, a każde z działań może mieć inny status wyniku (patrz przykład poniżej). Możliwe są następujące działania.

  • Polecenie: to polecenie dodaje polecenie (tj. oddzielny proces biznesowy), który ma być uruchamiany, gdy przepływ procesu ma ten status.
  • Opóźnij wykonanie: dodaje program obsługi „Wstrzymaj wykonanie”, aby odroczyć wykonanie następnego działania na określony czas.
  • Procedura obsługi przejścia do statusu: to polecenie pozwala ustawić proces biznesowy, który będzie uruchamiany tuż przed przejściem  przepływu do tego statusu.
  • >Procedura obsługi wyjścia ze statusu: taka sama jak >Procedura obsługi przejścia do statusu, ale ustawia proces biznesowy, który będzie uruchamiany tuż przed wyjściem przepływu z tego statusu.

Można rozważyć dodanie następującego polecenia do statusu Wersja robocza. Wybierz pozycję Polecenie w menu podręcznym statusu. Otwarte zostanie okno dialogowego parametrów polecenia:

Wprowadź nazwę polecenia i wybierz użytkowników, którym chcesz zezwolić na wykonywanie tego polecenia. Jeśli dokument ma zmienić status po wykonaniu polecenia, wybierz wymagany nowy status z listy rozwijanej. Należy pamiętać, że lista ta zawiera statusy, które są już obecne w schemacie szablonu procesu biznesowego.

Zapisz polecenie. Spowoduje to utworzenie działania i powiązania między statusami: tym oraz statusem wybranym z listy rozwijanej:

Jako że polecenie jest procesem biznesowym, należy je utworzyć. Kliknij nazwę polecenia, aby otworzyć narzędzie do modelowania wizualnego:

Jak widać, schemat procesów biznesowych ma już działanie Ustaw stan, ponieważ polecenie powoduje zmianę statusu. Teraz wszystko, co trzeba zrobić, to dodać więcej wymaganych działań. Konstrukcja schematu procesów biznesowych została omówiona w artykule Szablon sekwencyjnego procesu biznesowego.

Po zakończeniu tworzenia podprocesu wróć do głównego procesu biznesowego, klikając pozycję Powrót do stanów.

Kroki te należy powtórzyć w celu dodania działań do każdego ze statusów procesu biznesowego.

Należy pamiętać, że wszystkich konsultacji i pomocy w konfiguracji procesów biznesowych udzielają wyłącznie lokalni partnerzy Bitrix24.


Czy te informacje były pomocne?
Pomoc specjalisty ds. integracji
To nie jest to, czego szukam
Skomplikowany i niezrozumiały tekst
Informacje są nieaktualne
Artykuł jest za krótki. Potrzebuję więcej informacji
Nie podoba mi się sposób działania tego narzędzia
Przejdź do Bitrix24
Nie masz konta? Utwórz za darmo
Powiązane artykuły
Typy procesów biznesowych Wniosek o urlop