Moduł SIP Connector umożliwia podłączenie centrali PBX w chmurze do Bitrix24.
Centrala PBX w chmurze może być podłączona za pomocą:
- interfejsu API REST
- lub za pomocą modułu SIP Connector
Możesz używać tych połączeń zarówno osobno, jak i razem.
1. Integracja z centralą PBX w chmurze za pomocą REST API
Konfiguracja podłączenia PBX za pomocą REST API odbywa się na stronach aplikacji innych firm i nie zależy od Bitrix24. Instrukcje dotyczące podłączenia centrali PBX za pomocą interfejsu API REST można znaleźć na stronie pobierania tych aplikacji w Bitrix24.Market. Możesz również skontaktować się z programistą aplikacji, aby uzyskać więcej informacji.
2. Integracja z centralą PBX w chmurze przez SIP Connector
Aby przetestować funkcjonalność, w Bitrix24 dostępne są darmowe minuty na połączenia wychodzące. Liczba darmowych minut i okres obowiązywania aktywnej licencji na SIP Connector są wyświetlane na stronie Bilans i statystyki w sekcji Telefonia.
Jeśli po przetestowaniu jesteś zadowolony z usługi i zamierzasz korzystać z centrali PBX do połączeń wychodzących, musisz zapłacić za licencję.
- Licencja na SIP Connector jest kupowana dla całego Bitrix24. Oznacza to, że jeśli podłączysz więcej niż jedną centralę SIP PBX do swojego Bitrix24, nie musisz kupować dodatkowego SIP Connector.
- Licencja na SIP Connector jest kupowana osobno, tzn. nie jest powiązana z saldem Telefonii Bitrix24.
- Nie zalecamy jednoczesnego korzystania z aplikacji i połączenia SIP od jednego dostawcy. Może to powodować błędy: zduplikowane połączenia w szczegółach połączenia, brak przycisku "Odbierz" itp.
- Upewnij się, że centrala PBX w chmurze, którą chcesz połączyć z Bitrix24, obsługuje protokół SIP.
- Aby przetwarzać połączenia, oprócz ustawień w Bitrix24 i samej centrali PBX, będziesz musiał wprowadzić ustawienia w zaporze sieci lokalnej (firewall).
Konfiguracja podłączenia w Bitrix24
W sekcji Telefonia> Połączenie kliknij PBX w chmurze.
Następnie kliknij przycisk Podłącz centralę PBX w chmurze:
Wypełnij formularz:
- Nazwa połączenia - dowolna nazwa połączenia.
- Adres serwera to adres IP Twojej centrali PBX.
- Login i hasło - dane umożliwiające dostęp do PBX.
Niektóre centrale PBX wymagają dodatkowej konfiguracji parametrów. W formularzu zobaczysz następujące pola opcjonalne:
auth user
w ustawieniach centrali.sip outbound proxy
w ustawieniach PBX.
Kliknij Zapisz i skonfiguruj ustawienia połączenia.
Statusy podłączenia PBX w chmurze
Podłączenie PBX nie następuje od razu, przechodzi przez kilka etapów:
- W toku - połączenie jest przetwarzane. Będziesz mógł odbierać połączenia przychodzące w ciągu kilku minut.
- Odbieranie danych - odbierane są dane o bieżącym statusie.
- Błąd - wystąpił błąd podczas podłączenia. Upewnij się, że podane parametry połączenia są poprawne.
Ustawienia zapory w sieci lokalnej
Domyślnie używane są następujące porty:
- Dla połączeń z przeglądarki: 443 TCP, 3478 TCP/UDP, 8000-48000 UDP.
- Dla połączeń z urządzenia SIP: 5060 TCP/UDP, 3478 TCP/UDP, 8000-48000 UDP.
Zwykle ważne jest, aby SIP zezwalał na ruch wychodzący (np. z centrali PBX), a połączenia przychodzące będą działać automatycznie. RTP jest zwykle używany jako UDP (dzięki czemu pakiety danych mogą zostać utracone bez zakłócania transmisji danych).
Same porty można skonfigurować we właściwościach PBX: wskazane tam porty muszą być również otwarte w zaporze.