Przeczytaj FAQ
Nowości Bitrix24
Aktualizacje artykułów
Jak zacząć?
Wsparcie Bitrix24
Aktualności
Rejestracja i autoryzacja
Zadania i projekty
Komunikator Bitrix24
Grupy robocze
Kalendarze
Zarządzanie asortymentem produktów
Dysk
Baza Wiedzy
Poczta internetowa
Automatyzacja
CRM
Analityka CRM
Marketing CRM
Centrum Sprzedaży
Firma
Strony internetowe
Sklep online
Bitrix24.Market
Centrum Kontaktowe
Telefonia
Workflow
Aplikacja mobilna
Ustawienia
Bitrix24 On-premise
Subskrypcja
AI CoPilot
Aplikacja desktopowa
CRM + Sklep internetowy
Enterprise
Mój profil
Sales Intelligence
Wsparcie aplikacji mobilnej Bitrix24
Logowanie

Bitrix24Care

Śledzenie połączeń: numery SIP PBX

Oceń skuteczność źródeł reklam za pomocą śledzenia połączeńŚledzenie połączeń to metoda śledzenia połączeń, która określa, z jakiego źródła reklam dzwonił klient. w Bitrix24. Na przykład utworzyłeś kampanie reklamowe w Google Ads, Instagramie i Facebooku i podałeś osobny numer telefonu dla każdego źródła. Aby określić, z której platformy pochodzi więcej klientów, możesz skonfigurować śledzenie połączeń w Bitrix24.
Śledzenie Połączeń

Ustawienia śledzenia połączeń różnią się w zależności od typu połączenia telefonicznego:

W tym artykule opisano trzy kroki konfiguracji numerów SIP PBX do wykorzystania śledzenia połączeń.


Krok 1. Skonfiguruj ustawienia centrali PBX, aby używać numerów w śledzeniu połączeń

Aby połączyć SIP PBX z Bitrix24, musisz mieć konto SIP. Dane do połączenia udostępnia Twoja centrala: serwer, login i hasło.

Można mieć jedno konto SIP i podłączonych do niego wiele numerów telefonów. Kiedy klienci dzwonią pod te numery, wszystkie połączenia będą kierowane do Twojej centrali PBX posiadającej jedno konto SIP.

W ustawieniach połączenia PBX wyświetlane są tylko serwer, login i hasło, numer centrali nie jest wyświetlany. Dlatego w szczegółach połączenia nie można sprawdzić, pod jaki numer zadzwonił klient. Jednak dzięki specjalnym nagłówkom technicznym możesz wysłać ten numer z centrali PBX do Bitrix24 i wykorzystać go do śledzenia połączeń.

SIP używa specjalnych nagłówków Nagłówek SIP jest częścią protokołu SIP (Session Initiation Protocol), który przekazuje informacje o połączeniu. Na przykład nagłówek SIP może wyświetlać numer, z którego dzwonisz, lub numer, do którego dzwonisz., zawierających informacje o numerze docelowym:

  • Nagłówek To to numer telefonu wybierany przez osobę dzwoniącą, aby się z Tobą skontaktować.

  • Nagłówek Diversion służy do przekierowywania połączeń.

Numer centrali należy przekazywać wyłącznie w nagłówkach To lub Diversion. Inne nagłówki (CALLED_DID, X-trunk itp.) nie są obsługiwane dla identyfikacji numeru w śledzeniu połączeń.

Nie wszystkie centrale PBX domyślnie przekazują te nagłówki. Skontaktuj się ze swoim dostawcą lub administratorem, aby skonfigurować centralę PBX.

Krok 2. Sprawdź ustawienia połączenia SIP w Bitrix24

Aby przekazywać połączenia do Bitrix24 z różnymi numerami, skonfiguruj połączenie PBX.

  1. Przejdź do CRM > Dodatki > Telefonia.

  2. Na stronie Połączenie kliknij Konfiguruj numery i wybierz swoją centralę PBX.

  3. Otwórz sekcję Numery PBX SIP.

    Domyślnie dostęp do tych ustawień mają tylko administratorzy konta. Możesz skonfigurować uprawnienia dostępu, aby przyznać dostęp zwykłym użytkownikom.
    Uprawnienia dostępu do Telefonii Bitrix24
  4. Aktywuj opcję .

    Informacje zawarte w tych nagłówkach mogą się różnić w zależności od ustawień SIP PBX. Dlatego możesz określić kolejność, w jakiej Bitrix24 będzie sprawdzał nagłówki w polu Priorytet nagłówka. Na przykład, jeśli wybierzesz diversion, to, system określi numer na podstawie nagłówka diversion.

  5. Jak przetwarzane są nagłówki SIP

    Jak to działa:

    1. Klient wybiera Twój numer SIP PBX.

    2. Gdy połączenie dotrze do centrali PBX, system wygeneruje specjalne żądanie.

    3. Centrala PBX pobiera numer docelowy na podstawie tego żądania i umieszcza go w nagłówku To lub Diversion.

    4. Następnie połączenie jest kierowane z centrali PBX do Bitrix24.

    5. Połączenie zostanie skierowane do Bitrix24 z Twoim numerem PBX w nagłówku. Numer ten jest określany w systemie śledzenia połączeń jako numer, pod który zostało wykonane połączenie.

    Aby sprawdzić, czy nagłówki działają, otwórz sekcję Szczegóły połączenia. Jeśli numeru nie ma w polach diversion lub to oznacza to, że centrala nie przekazuje nagłówków.
    Learn how to view call logs

    Log Pole Diversion w szczegółach to nagłówek, w którym centrala przekazuje numer
  6. Numery z nagłówków są automatycznie zapisywane w sekcji Numery telefonu. Jeśli nie było jeszcze żadnych połączeń przychodzących pod ten numer, możesz ręcznie dodać go do listy. Automatycznie dodane numery, które centrala przekazuje w nagłówkach podczas połączenia, nie mogą zostać usunięte.


Krok 3. Przypisz numery SIP PBX do źródeł reklam

Po pomyślnym nawiązaniu połączenia przychodzącego numer pojawi się w sekcji CRM > Analityka > Sales Intelligence > Śledzenie połączeń > Numery telefonów. Przypisz każdy numer do osobnych źródeł reklam i śledź w CRM, gdzie Twoi klienci zobaczyli reklamę.

Na liście elementów CRM źródło reklam wskazane jest w kolumnie Podróż klienta.

Otwórz formularz elementu CRM i wyświetl źródło reklam w polu Sales Intelligence. Najedź na niego kursorem, aby zobaczyć numer docelowy.
Przypisz numery telefonów i adresy e-mail do źródeł ruchu
Sprawdź obsługę śledzenia połączeń


W skrócie
  • Użyj śledzenia połączeń, aby ocenić skuteczność źródeł reklam. Uzyskaj numery docelowe z nagłówków SIP, aby automatycznie wykryć numery SIP PBX i wykorzystać je do śledzenia połączeń.

  • SIP wykorzystuje nagłówki Diversion i To do przesyłania informacji o numerze docelowym do Bitrix24.

  • Po pomyślnym nawiązaniu połączenia przychodzącego numer pojawi się w sekcji CRM > Analityka > Sales Intelligence > Śledzenie połączeń > Numery telefonów.

  • Przypisz każdy numer do osobnych źródeł reklam i śledź w CRM, gdzie Twoi klienci zobaczyli reklamę.
Czy te informacje były pomocne?
Pomoc specjalisty ds. integracji
To nie jest to, czego szukam
Skomplikowany i niezrozumiały tekst
Informacje są nieaktualne
Artykuł jest za krótki. Potrzebuję więcej informacji
Nie podoba mi się sposób działania tego narzędzia
Przejdź do Bitrix24
Nie masz konta? Utwórz za darmo