Śledzenie Połączeń to narzędzie do śledzenia źródeł klientów, które pomaga ocenić, ile połączeń masz z każdego źródła (kanał marketingowy). Przeanalizuj wyniki i w razie potrzeby skoryguj budżet marketingowy.
Jak to działa?
Śledzenie Połączeń obserwuje ścieżkę klienta za pomocą różnych numerów telefonów. Każdy numer jest przypisany do określonego kanału marketingowego lub klienta.
Istnieją dwa rodzaje Śledzenia Połączeń:
- Statyczne - do każdego kanału marketingowego przypisany jest unikalny numer telefonu. Na przykład na billboardzie znajduje się jeden numer telefonu, a drugi numer jest wykorzystywany w reklamie telewizyjnej.
- Dynamiczne - każdy odwiedzający witrynę widzi unikalny numer telefonu. System automatycznie zmienia numery telefonów.
Jeśli klient zadzwoni na pierwszy numer telefonu, wiesz, że klient zobaczył billboard.
Ta metoda może być używana tylko w marketingu online.
Bitrix24 używa statycznego śledzenia połączeń. Statyczne śledzenie połączeń lepiej pasuje do małych i średnich firm, ponieważ jest tańsze i działa nie tylko w marketingu online, ale także w marketingu tradycyjnym.
Jakie numery telefoniczne można wykorzystać do śledzenia połączeń?
W Bitrix24 możesz wypożyczyć pakiety 5 lub 10 numerów telefonicznych.
Możesz również używać własnych numerów telefonicznych od dowolnego dostawcy.
Jak przypisać numer telefonu do źródła?
Otwórz sekcję Sales Intelligence> Śledzenie połączeń.
Na przykład przypiszmy numer telefonu do Instagrama.
Dodaj ten numer telefonu do opisu konta na Instagramie lub do posta na Instagramie. Po otrzymaniu połączenia z tego numeru zostanie ono wyświetlone w polu Ścieżka klienta w CRM.
Pole Ścieżka klienta wyświetli historię działań z klientem.
Na przykład klient widzi Twoją reklamę na Facebooku> przechodzi do Twojej witryny> widzi numer telefonu> dzwoni do Ciebie> omawia szczegóły z menedżerem> menedżer dodaje nowy deal do CRM.
Sales Intelligence pozwala obserwować ścieżkę klienta - od pierwszego działania do deala.