Przeczytaj FAQ
Nowości Bitrix24
Aktualizacje artykułów
Aktualności
Rejestracja i autoryzacja
Poczta
Zadania i projekty
Dysk
Kalendarz
Komunikator Bitrix24
Jak zacząć
Grupy robocze
CRM
Bitrix24 Market
Strony internetowe
Firma
Automatyzacja
Marketing
Zarządzanie asortymentem produktów
Ustawienia
Subskrypcja
Aplikacja desktopowa
Mój profil
Centrum Kontaktowe
Analityka CRM
Baza Wiedzy
CRM + Sklep internetowy
Wsparcie Bitrix24
Enterprise
AI CoPilot
Bitrix24 On-premise
e-Podpis
e-Podpis w HR
Telefonia
Kreator BI
Strona startowa: Vibe
Sklep online
Workflow
Centrum Sprzedaży
Kwestie ogólne
Collaby
Rezerwacja online
Sales Intelligence
Logowanie

Bitrix24Care

Raporty "Tunel sprzedażowy" i "Lejek sprzedażowy (z konwersją)"

Tunel sprzedażowy i Lejek sprzedażowy z konwersją to są raporty analityczne CRM, który pomagają zrozumieć, na którym etapie tracisz najwięcej klientów. Raporty obejmują wszystkie etapy pracy z klientami: od nowego leadu do zamknięcia deala.

W Bitrix24 są dwa typy raportów lejków: Konwersyjny i Tunel sprzedażowy. Korzystając z obu raportów, można uzyskać szczegółowe informacje o słabych etapach procesu sprzedaż.

Przejdź do sekcji CRM > Analityka > Tunel sprzedażowy i wybierz raport.


Raport "Tunel sprzedażowy"

Raport "Tunel sprzedażowy" uwzględnia tylko te etapy, przez które faktycznie przeszły leady i deale. Raport pomaga zidentyfikować słabe miejsca procesu sprzedaży i zobaczyć, które etapy najczęściej pomijają lead lub deal. Pozwala to na optymalizację etapów wymagających szczególnej uwagi.

  1. Otwórz Analitykę CRM i przejdź do sekcji Sprzedaż.
  2. Wybierz Tunel sprzedażowy.
  3. Na wykresie pokazane są etapy, które najczęściej pomijają lead lub deal.

Raport "Lejek sprzedażowy (z konwersją)"

Jeśli lead lub deal zostanie od razu przeniesiony do etapu sukcesu, konwersyjny lejek pokaże wszystkie pośrednie etapy elementu CRM, nawet jeśli faktycznie zostały pominięte.

Jeśli element zostanie utracony, konwersyjny lejek pominie pośrednie etapy, co ułatwi identyfikację problematycznych punktów, po których leady lub deal kończą się niepowodzeniem.

Informacje w raporcie pomogą określić, które etapy leadów i deali dobrze działają dla konwersji, a które wymagają uwagi.

  1. Otwórz Analitykę CRM i przejdź do sekcji Sprzedaż.
  2. Wybierz Lejek sprzedażowy (konwersyjny).
  3. Wykres pokaże, na jakich etapach lead był najczęściej zamykany jako nieudany.

Specyfika tworzenia raportu dla deali, w których etapy zmieniały się z sukcesu na niepowodzenie i odwrotnie:

  • Jeśli deal zostanie przeniesiony do etapu "Zamknięty Stracony", a potem do "Zamknięty Wygrany", nie będzie uwzględniany w raporcie.
  • Jeśli deal zostanie przeniesiony do etapu "Zamknięty Wygrany", a potem do "Zamknięty Stracony", pojawi się w raporcie.

W skrócie

  • Tunel sprzedażowy i Lejek sprzedażowy z konwersją to są raporty analityczne CRM, który pomagają zrozumieć, na którym etapie tracisz najwięcej klientów.
  • W Bitrix24 są dwa typy raportów lejków: Konwersyjny i Tunel sprzedażowy.
  • Raport "Tunel sprzedażowy" uwzględnia tylko te etapy, przez które faktycznie przeszły leady i deale.
  • Jeśli lead lub deal zostanie od razu przeniesiony do etapu sukcesu, raport "Lejek sprzedażowy (z konwersją)" pokaże wszystkie pośrednie etapy elementu CRM, nawet jeśli faktycznie zostały pominięte.
Czy te informacje były pomocne?
Pomoc specjalisty ds. integracji
To nie jest to, czego szukam
Skomplikowany i niezrozumiały tekst
Informacje są nieaktualne
Artykuł jest za krótki. Potrzebuję więcej informacji
Nie podoba mi się sposób działania tego narzędzia
Przejdź do Bitrix24
Nie masz konta? Utwórz za darmo