Przeczytaj FAQ
Nowości Bitrix24
Aktualizacje artykułów
Jak zacząć?
Wsparcie Bitrix24
Aktualności
Rejestracja i autoryzacja
Zadania i projekty
Komunikator Bitrix24
Grupy robocze
Kalendarze
Zarządzanie asortymentem produktów
Dysk
Baza Wiedzy
Poczta internetowa
Automatyzacja
CRM
Analityka CRM
Marketing CRM
Centrum Sprzedaży
Firma
Strony internetowe
Sklep online
Bitrix24.Market
Centrum Kontaktowe
Telefonia
Workflow
Aplikacja mobilna
Ustawienia
Bitrix24 On-premise
Subskrypcja
AI CoPilot
Aplikacja desktopowa
CRM + Sklep internetowy
Enterprise
Mój profil
Sales Intelligence
Wsparcie aplikacji mobilnej Bitrix24
Logowanie
Twój Bitrix24
Autoryzuj się aby wejść
do swojego Bitrix24.
Wejdź

Bitrix24Care

Podłącz biurową centralę PBX

Oprócz chmurowej centrali PBX możesz również podłączyć do Bitrix24 biurową centralę PBX.

Do konta Bitrix24 może być podłączona nieograniczona liczba biurowych centrali PBX.

1. Integracja z centralą PBX za pomocą REST API

Konfiguracja podłączenia PBX za pomocą REST API odbywa się na stronach aplikacji innych firm i nie zależy od Bitrix24. Instrukcje dotyczące podłączenia centrali PBX za pomocą interfejsu API REST można znaleźć na stronie pobierania tych aplikacji w Bitrix24.Market. Możesz również skontaktować się z programistą aplikacji, aby uzyskać więcej informacji.


2. Integracja z centralą PBX przez SIP Connector

Czytaj więcej: Czym jest SIP Connector.
Połączenie PBX nie wymaga specjalnych wymagań technicznych, za wyjątkiem obsługi protokołu SIP. Zawsze możesz spróbować podłączyć dowolnego operatora. Jeśli operator działa zgodnie ze standardami SIP, nie powinno wystąpić problemów z jego działaniem.

Aby przetestować funkcjonalność, w Bitrix24 dostępne są darmowe minuty na połączenia wychodzące. Liczba darmowych minut i okres obowiązywania aktywnej licencji na SIP Connector są wyświetlane na stronie Bilans i statystyki w sekcji Telefonia.

Czytaj więcej: Przetestuj połączenie SIP.

Jeśli po przetestowaniu jesteś zadowolony z usługi i zamierzasz korzystać z centrali PBX do połączeń wychodzących, musisz zapłacić za licencję.

Uwaga:
  • Licencja na SIP Connector jest kupowana dla całego Bitrix24. Oznacza to, że jeśli podłączysz więcej niż jedną centralę SIP PBX do swojego Bitrix24, nie musisz kupować dodatkowego SIP Connector.
  • Licencja na SIP Connector jest kupowana osobno, tzn. nie jest powiązana z saldem Telefonii Bitrix24.
  • Aby przetwarzać połączenia, oprócz ustawień w Bitrix24 i samej centrali PBX, będziesz musiał wprowadzić ustawienia w zaporze sieci lokalnej (firewall).

Konfiguracja podłączenia w Bitrix24

W sekcji Telefonia> Połączenie kliknij Biurowa centrala PBX.

Następnie kliknij Połącz biurową centralę PBX.

Wypełnij formularz:

  • Nazwa połączenia - dowolna nazwa połączenia.
  • Adres serwera to adres IP Twojej centrali PBX.
  • Login i hasło - dane umożliwiające dostęp do centrali.

Kliknij Zapisz. Dane zostaną zapisane, a system przejdzie do ustawień numeru.


Ustawienia biurowej centrali PBX

Rozważmy konfigurację biurowej centrali PBX na przykładzie Asterisk. Do konfiguracji centrali PBX użyj danych z sekcji Połączenia przychodzące:


Tworzenie linii głównej

W pliku sip.conf musisz wprowadzić następujący wpis:

[voximplant]
    dtmfmode=rfc2833
    ; zamiast "your_account", musisz użyć nazwy swojego konta w polu Serwer (patrz zrzut ekranu wyżej). 
    fromdomain=your_account
    type=friend
    host=your_account
    ; jako wartość pól typu "user" używana jest wartość pola Login
    fromuser=asterisk
    username=asterisk
    ; jako wartość pola hasło jest używana wartość Hasło
    secret=mypass
    insecure=port,invite
    context=context-internal
    disallow=all
    nat=yes
    allow=ulaw&alaw
W tym wpisie musisz zmienić wartości tylko dla domeny, hasła i parametru nat, który jest ustawiony na yes/no, w zależności od tego, czy używasz NAT, czy nie.

Przykładowe ustawienie na podstawie danych z naszego przykładu na powyższym zrzucie ekranu:

[voximplant]
    dtmfmode=rfc2833
    fromdomain=ip.b24-6864-1386141129.bitrixphone.com
    type=friend
    host=ip.b24-6864-1386141129.bitrixphone.com
    fromuser=sip9
    username=sip9
    secret=*******************
    insecure=port,invite
    context=context-internal
    disallow=all
    nat=yes
    allow=ulaw&alaw
Uwaga! Wcześniej w ustawieniach biurowej centrali PBX w polu Adres była używana wartość incoming zamiast ip. Na przykład incoming.b24-6864-1386141129.bitrixphone.com. Możesz nadal używać tej wartości, jednak moduł Telefonii będzie działał znacznie wolniej. Lepiej zmienić wartość na ip.

Ustawienia są stosowane za pomocą polecenia w konsoli Asterisk:

 sip reload 

Konfigurowanie połączeń z Asterisk do Voximplant

Najpierw musisz skonfigurować swój Dialplan, który zawarty jest w pliku extensions.conf. Plik extensions.conf kontroluje wszystkie połączenia przechodzące przez centralę PBX. Konfigurując Dialplan, wprowadź polecenie:

 Dial(SIP/voximplant/${EXTEN}) 

W takim przypadku połączenie dotrze do Bitrix24 jako połączenie na numer, z którego pierwotnie nadeszło połączenie do Asterisk.

Zapoznaj się z dokumentacją Asterisk, aby dowiedzieć się więcej o konfiguracji Dialplan.

Ustawienia są stosowane za pomocą polecenia w konsoli Asterisk:

 dialplan reload 

Ustawienia zapory w sieci lokalnej

Domyślnie używane są następujące porty:

  • Dla połączeń z przeglądarki: 443 TCP, 3478 TCP/UDP, 8000-48000 UDP.
  • Dla połączeń z urządzenia SIP: 5060 TCP/UDP, 3478 TCP/UDP, 8000-48000 UDP.

Zwykle protokół SIP wymaga zezwolenia na ruch wychodzący (na przykład z centrali PBX), a połączenia przychodzące będą działać automatycznie. RTP jest zwykle używany jako UDP (więc dane są przesyłane nawet w przypadku utraty pakietów danych).

Same porty można skonfigurować we właściwościach PBX: port wskazany we właściwościach musi być również otwarty w zaporze.


Czy te informacje były pomocne?
Pomoc specjalisty ds. integracji
To nie jest to, czego szukam
Skomplikowany i niezrozumiały tekst
Informacje są nieaktualne
Artykuł jest za krótki. Potrzebuję więcej informacji
Nie podoba mi się sposób działania tego narzędzia
Przejdź do Bitrix24
Nie masz konta? Utwórz za darmo
Powiązane artykuły
Przetestuj połączenie SIP Różnice między SIP Connector a aplikacjami REST Podłącz centralę PBX w chmurze Czym jest SIP Connector