Numery wewnętrzne zapewniają wygodny sposób bezpośredniej komunikacji ze współpracownikami i klientami. W Telefonii Bitrix24 numery wewnętrzne można przypisywać pracownikom, grupom kolejek i klientom w CRM. W tym artykule wyjaśniamy, jak skonfigurować numery wewnętrzne i efektywnie z nich korzystać.
Jak skonfigurować numery wewnętrzne dla pracowników
Numer wewnętrzny można przypisać pracownikowi na dwa sposoby:
- W sekcji Telefonia> Konfiguruj Telefonię> Użytkownicy Telefonii wybierz użytkownika i w wyskakującym okienku wprowadź numer wewnętrzny.
- Możesz również określić numer wewnętrzny pracownika, edytując pole Telefon wewnętrzny w jego profilu.
Jak dzwonić na numery wewnętrzne
Klienci mogą wybrać numer wewnętrzny, aby połączyć się z konkretnym operatorem. Aby to zadziałało, zaznacz opcję Przetwarzanie numeru wewnętrznego w ustawieniach numeru. Po powitalnej muzyce klienci mogą wybrać znany numer wewnętrzny.
Możesz także przetwarzać połączenia wewnętrzne, korzystając z menu głosowego IVR. Wybierz działanie Wprowadź numer wewnętrzny pracownika pod konkretnym przyciskiem. Klient zadzwoni do Ciebie i odsłucha powitanie IVR, a następnie wybierze ten numer, aby połączyć się z konkretnym użytkownikiem.
W przypadku połączeń wewnętrznych użytkownicy mają możliwość dzwonienia do siebie za pośrednictwem Bitrix24 Messenger przy użyciu numerów wewnętrznych lub bezpośredniego wybierania. Ponadto numerów wewnętrznych można używać podczas korzystania z telefonu SIP lub telefonu programowego.
Jak skonfigurować numery wewnętrzne dla grup kolejek
W ustawieniach grupy kolejek określ numer wewnętrzny dla konkretnej grupy użytkowników Telefonii. Należy pamiętać, że numer wewnętrzny nie może zawierać więcej niż cztery cyfry.
Nie zapomnij włączyć opcji Przetwarzanie numeru wewnętrznego w ustawieniach numeru, aby ta opcja działała poprawnie.
Jak określić numery wewnętrzne klientów
Numer telefonu klienta możesz zapisać w formularzu elementu CRM wraz z numerem wewnętrznym. W tym celu należy wpisać ;
lub symbol #
po numerze telefonu klienta i podać numer wewnętrzny.
Połączenie wychodzące na taki numer jest również obsługiwane przez Telefonię Bitrix24.