W CRM Bitrix24 możesz zarezerwować produkt dla konkretnego klienta. Rezerwacje pomogą Ci zarządzać zapasami: zobaczysz liczbę pozycji produktów w magazynie i liczbę zarezerwowanych produktów.
Możliwość rezerwacji produktów dostępna jest wyłącznie w trybie Bez zamówień.
Tryb pracy bez zamówień
Przejdź do sekcji CRM > Deale i otwórz formularz deala.
Kliknij sekcje Produkty w formularzu deala.
Otwórz ustawienia pól (⚙️) i wybierz pola dotyczące rezerwacji.
Dodaj produkt i wybierz magazyn, w którym produkt zostanie zarezerwowany. Dostępna ilość jest wskazana obok nazwy magazynu w odpowiednim polu.
Zarezerwuj potrzebną ilość produktu.
- Ilość produktów z pola Zarezerwowano nie może przekraczać wartości w polu Ilość. Oznacza to, że nie będziesz mógł zarezerwować 10 produktów, jeśli planujesz sprzedać 5.
- Możesz jednak zarezerwować więcej produktów, niż wskazano w polu Dostępne. Na przykład klient chce kupić 20 sztuk produktu, a jest ich tylko 5. Możesz zarezerwować 20 sztuk produktu jeśli wiesz, że w najbliższym czasie będzie dostawa z wymaganą ilością produktów.
Domyślnie produkt jest rezerwowany na trzy dni. Możesz jednak zmienić termin rezerwacji, klikając odpowiedni przycisk.
Po dokonaniu rezerwacji ilość dostępnego produktu się zmniejszy. W polu Zarezerwowane zobaczysz, ile pozycji zostało już zarezerwowanych.
Produkt zostaje usunięty z rezerwy, jeśli:
- Upłynął okres rezerwacji produktu;
- Deal lub produkty zostały usunięte;
- Deal zostanie przeniesiony do ostatniego etapu, a produkty zostaną sprzedane.
Domyślnie produkt w dealu jest rezerwowany automatycznie. Jeśli wskazałeś, że sprzedajesz pięć produktów, ta sama ilość zostanie zarezerwowana.
Aby wyświetlić i edytować liczbę zarezerwowanych produktów w dealu, otwórz sekcję Produkty i dotknij nazwy produktu.
W sekcji Asortyment i rezerwacje > Magazyn znajdziesz informacje o magazynach i dostępnym asortymencie.
Dotknij bloku Magazyn, aby otworzyć listę magazynów.
Domyślnie produkt jest rezerwowany na trzy dni. Możesz jednak zmienić termin rezerwacji, dotykając pola Zarezerwowane do.
W polach Zarezerwowane (w dealu) i Wysłano zobaczysz liczbę produktów zarezerwowanych w dealu i liczbę produktów wysłanych do klienta.
- Możesz zarezerwować produkt dla konkretnego klienta.
- Rezerwacja produktów jest dostępna tylko w trybie Bez zamówień.
- Nie możesz zarezerwować większej liczby produktów, niż planujesz sprzedać. Możesz jednak zarezerwować więcej produktów, niż masz w dostępnych zapasach.
- Domyślnie produkt jest rezerwowany na trzy dni. Możesz jednak zmienić termin rezerwacji.
Polecane artykuły: