Przeczytaj FAQ
Nowości Bitrix24
Aktualizacje artykułów
Aktualności
Rejestracja i autoryzacja
Poczta
Zadania i projekty
Dysk
Kalendarz
Komunikator Bitrix24
Jak zacząć
Grupy robocze
CRM
Bitrix24 Market
Strony internetowe
Firma
Automatyzacja
Marketing
Zarządzanie asortymentem produktów
Ustawienia
Subskrypcja
Aplikacja desktopowa
Mój profil
Centrum Kontaktowe
Analityka CRM
Baza Wiedzy
CRM + Sklep internetowy
Wsparcie Bitrix24
Enterprise
AI CoPilot
Bitrix24 On-premise
e-Podpis
e-Podpis w HR
Telefonia
Kreator BI
Strona startowa: Vibe
Sklep online
Workflow
Centrum Sprzedaży
Kwestie ogólne
Sales Intelligence
Logowanie
Twój Bitrix24
Autoryzuj się aby wejść
do swojego Bitrix24.
Wejdź

Bitrix24Care

Metoda kalkulacji kosztów na podstawie średniego kosztu produktów

Średni koszt to metoda kalkulacji kosztów, w której koszt wszystkich identycznych produktów w magazynie jest sumowany i dzielony przez liczbę w celu uzyskania średniego kosztu na sztukę.
Średni koszt służy do obliczenia kosztu sprzedanych produktów. Metoda jest odpowiednia dla produktów o stabilnych cenach lub niewielkich wahaniach.

W tym artykule znajdziesz przykład obliczenia kosztu towaru na podstawie kosztu średniego.


Przykład obliczenia kosztu na podstawie średniego kosztu produktów

Sklep internetowy zajmuje się sprzedażą artykułów biurowych. Zakupiliśmy pierwsze trzy partie zakreślaczy w różnych cenach zakupu. Do Zarządzania asortymentem dodaliśmy odpowiednie dokumenty przychodowe: kwit składowy. Aby obliczyć średni koszt, Zarządzanie asortymentem oblicza całkowity koszt każdej partii i dzieli go przez całkowitą liczbę produktów.

Sprzedaliśmy 400 zakreślaczy. Średni koszt wynosi 4,9875 zł za sztukę. Aby obliczyć koszt, mnożymy liczbę sprzedanych jednostek przez średni koszt. Koszt wynosi 400 * 4,9875 = 1995 zł.

Według metody kosztu średniego, gdy nowe partie produktów przybywają w różnych cenach, zmienia się średni koszt wszystkich produktów w magazynie. Zarządzanie asortymentem obliczy koszt Twoich produktów, dzięki czemu będziesz dokładnie wiedzieć, ile pieniędzy wydano na zakup.


Jak wyświetlić wyniki w raporcie zysku brutto

Wyniki sprzedaży, zysk brutto i rentowność można śledzić w odpowiednim raporcie. Przejdź do sekcji Zarządzanie asortymentem > Analityka > Zysk brutto.
Jak pracować z raportem zysku brutto

W raporcie zobaczysz następujące informacje o sprzedaży:

  • Sprzedaż. Do magazynu przyjęto 800 sztuk zakreślaczy. Sprzedano 400 sztuk za 2800 zł.
  • Koszt (łącznie). W naszym przykładzie koszt wyniósł 1995 zł. Jest to kwota wydana na zakup wszystkich sprzedanych dotychczas zakreślaczy.
  • Zysk brutto. W naszym przykładzie zysk brutto wynosi 804 zł. Aby obliczyć zysk brutto, odejmujemy koszty od przychodów.
  • Marża brutto (rentowność). Ogólny wskaźnik rentowności wyniósł 40,28%. Pokazuje, jaki procent całkowitego dochodu stanowi zysk.

W skrócie
  • Średni koszt to metoda kalkulacji kosztów, w której koszt wszystkich identycznych produktów w magazynie jest sumowany i dzielony przez liczbę w celu uzyskania średniego kosztu na sztukę.
  • Średni koszt służy do obliczenia kosztu sprzedanych produktów. Metoda jest odpowiednia dla produktów o stabilnych cenach lub niewielkich wahaniach.
  • Wyniki sprzedaży, zysk brutto i rentowność można śledzić w raporcie Zysk brutto.

Polecane artykuły:
Czy te informacje były pomocne?
Pomoc specjalisty ds. integracji
To nie jest to, czego szukam
Skomplikowany i niezrozumiały tekst
Informacje są nieaktualne
Artykuł jest za krótki. Potrzebuję więcej informacji
Nie podoba mi się sposób działania tego narzędzia
Przejdź do Bitrix24
Nie masz konta? Utwórz za darmo
Powiązane artykuły
Metoda kalkulacji kosztów FIFO Zarządzanie asortymentem: Rozpoczęcie pracy Zarządzanie asortymentem w Bitrix24 Uwagi dotyczące włączania Zarządzania asortymentem Jak pracować z raportem zysku brutto Metody kalkulacji kosztów i raport zysku brutto Włącz lub wyłącz Zarządzanie asortymentem