W Bitrix24 dostępne są trzy opcje podłączenia Telefonii:
- wynajmij numer
- podłącz SIP PBX za pomocą REST API
- podłącz SIP PBX za pomocą SIP Connector
Za pomocą SIP Connector można podłączyć centralę chmurową lub biurową PBX. W tym artykule wyjaśniono, jak wybrać odpowiednią centralę PBX i podłączyć ją do Bitrix24.
Co to jest centrala SIP PBX
SIP PBX to usługa internetowa umożliwiająca wykonywanie połączeń przez Internet. Po zakupie numeru od operatora Telefonii możesz połączyć go z Bitrix24. Istnieją dwa główne typy central PBX: chmurowe i biurowe.
Aby podłączyć je do Bitrix24,
-
Przejdź do CRM > Dodatki > Telefonia.
-
Na stronie Połączenie wybierz blok Biurowa centrala PBX lub PBX w chmurze.
Co to jest centrala PBX w chmurze
Centrala PBX w chmurze (lub wirtualna centrala PBX) to usługa telefoniczna, która nie wymaga instalacji sprzętu. Jest on hostowany na serwerach usługodawcy. Połączenie nawiązywane jest przez Internet, a następnie połączenie kierowane jest na potrzebny numer.
Aby skonfigurować centralę PBX w chmurze, nie potrzebujesz specjalnych umiejętności. Do pracy używaj dowolnych urządzeń podłączonych do Internetu: komputerów, telefonów stacjonarnych i urządzeń mobilnych. Nie jest wymagane żadne dodatkowe wyposażenie.
Aby połączyć centralę PBX w chmurze z Bitrix24, wykonaj następujące czynności:
-
Kup numer od operatora Telefonii. Jeśli masz już numer, załóż konto u dostawcy centrali w chmurze i uzyskaj dane do połączenia: serwer, login i hasło. Możesz poprosić o te dane od swojego zespołu wsparcia PBX.
-
Połącz swoją centralę PBX z Bitrix24 w sekcji Telefonia > Połączenie > PBX w chmurze > Połącz chmurę obsługiwaną przez centralę PBX.
Podłącz centralę PBX w chmurze
Co to jest centrala biurowa PBX
Biurowa centrala PBX to złożone urządzenie elektroniczne wykorzystywane w firmie do komunikacji telefonicznej. Może to być konfiguracja fizyczna w biurze lub oprogramowanie na komputerze.
Dzięki centrali biurowej możesz elastycznie konfigurować routing połączeń i komunikację wewnętrzną pomiędzy pracownikami. Część sprzętu należy kupić, zainstalować i konserwować na miejscu. Konserwacją i konfiguracją centrali zajmują się specjaliści techniczni firmy lub zewnętrzne specjaliści za dodatkową opłatą.
Aby połączyć biurową centralę PBX z Bitrix24, wykonaj następujące czynności:
-
Kup numer od operatora Telefonii. Jeśli masz już numer, załóż konto u dostawcy centrali w chmurze i uzyskaj dane do połączenia: serwer, login i hasło. Możesz poprosić o te dane od swojego zespołu wsparcia PBX.
-
Zainstaluj i skonfiguruj sprzęt PBX.
-
Połącz swoją centralę PBX z Bitrix24 w sekcji Telefonia > Połączenie > Biurowa centrala PBX > Połącz biurową centralę PBX. Podaj nazwę połączenia, adres serwera, login i hasło. Dane te są potrzebne do działania połączeń wychodzących.
-
Skonfiguruj przetwarzanie połączeń przychodzących. Przejdź do Parametry połączenia > Przychodzące połączenie telefoniczne i skopiuj adres serwera, login i hasło. Następnie dodaj je do pliku konfiguracyjnego na stronie centrali.
Podłącz biurową centralę PBX
Wymagania i ustawienia dotyczące korzystania z SIP PBX w Bitrix24
Sprawdź wymagania i ustawienia dotyczące podłączenia centrali SIP chmurowej lub biurowej w Bitrix24.
Ograniczenie liczby połączeń. W Bitrix24 do jednego konta można podłączyć nie więcej niż 10 central PBX w chmurze. Nie ma żadnych ograniczeń dla biurowych central PBX.
Płatność za Telefonię. Nie musisz uzupełniać swojego salda w Bitrix24. Twój operator PBX pobiera opłaty za połączenia wychodzące i przychodzące.
Masz także 60 bezpłatnych minut na wykonywanie połączeń wychodzących i testowanie funkcjonalności. Po wygaśnięciu darmowych minut należy zakupić licencję SIP ConnectorSIP Connector to specjalny moduł oprogramowania Bitrix24. Umożliwia kierowanie wszystkich połączeń wychodzących i przekierowanych z Bitrix24 do centrali SIP PBX., która umożliwia dalszą pracę z połączeniami wychodzącymi.
Czym jest SIP Connector
Wymagania techniczne dla centrali PBX. Upewnij się, że centrala PBX chmurowa lub biurowa, którą chcesz podłączyć do Bitrix24, obsługuje protokół SIP. Sprawdź te informacje u swojego zespołu wsparcia PBX.
Wyświetl dzienniki połączeń
Jeśli nie możesz wykonywać połączeń wychodzących, sprawdź ustawienia Telefonii w Bitrix24. Upewnij się, że licencja SIP Connector jest aktywna, pracownicy mają uprawnienia dostępu do wykonywania połączeń itp.
Połączenia wychodzące nie działają: przyczyny i rozwiązania
Zgodność z innymi opcjami podłączenia. Telefonia Bitrix24 umożliwia jednoczesne korzystanie z różnych typów połączeń. Nie zalecamy jednak jednoczesnego korzystania z aplikacji i połączenia SIP od jednego dostawcy, może to powodować błędy.
Ustawienia połączeń wychodzących w Bitrix24. Aby wykonywać połączenia z centrali SIP PBX, wybierz ją jako numer domyślny dla połączeń wychodzących w sekcji Ustawienia Telefonii. Jeśli po połączeniach wychodzących z Twojego salda Telefonii są nadal pobierane pieniądze, oznacza to, że domyślnym numerem w ustawieniach jest numer wynajmowany, a nie połączenie SIP. Wybierz w ustawieniach połączenie SIP.
Określ numer użytkownika dla połączeń wychodzących
- W Bitrix24 dostępne są trzy opcje podłączenia Telefonii: wynajmij numer, podłącz SIP PBX za pomocą REST API lub podłącz SIP PBX (w chmurze lub biurze) za pomocą SIP Connector.
- Centrala PBX w chmurze to usługa telefoniczna, która nie wymaga instalacji sprzętu. Jest ona hostowana na serwerach usługodawcy. Aby uzyskać pomoc, skontaktuj się z zespołem pomocy technicznej centrali PBX.
- Biurowa centrala PBX to złożone urządzenie elektroniczne wykorzystywane wewnętrznie do komunikacji telefonicznej. Może to być konfiguracja fizyczna w biurze lub oprogramowanie. Aby go zainstalować i skonfigurować, musisz zaangażować techników lub zewnętrznych specjalistów.
- Aby połączyć centralę PBX w chmurze z Bitrix24, podaj następujące dane do połączenia: serwer, login i hasło. Możesz poprosić o te informacje w dziale wspaecia centrali PBX. Do jednego konta można podłączyć nie więcej niż 10 central PBX w chmurze.
- Aby połączyć biurową centralę PBX z Bitrix24, wymagane są kwalifikacje techniczne. Oprócz ustawień połączenia w Bitrix24, musisz także skonfigurować pliki IP-PBX. Do Twojego konta można podłączyć nieograniczoną liczbę central PBX.
- Płacisz operatorowi PBX za połączenia przychodzące i wychodzące, nie musisz doładowywać salda w Bitrix24. Aby móc korzystać z połączeń wychodzących i przekierowań, należy opłacić licencję SIP Connector.
Polecane artykuły: