Przeczytaj FAQ
Nowości Bitrix24
Aktualizacje artykułów
Jak zacząć?
Wsparcie Bitrix24
Aktualności
Rejestracja i autoryzacja
Zadania i projekty
Komunikator Bitrix24
Grupy robocze
Kalendarze
Zarządzanie asortymentem produktów
Dysk
Baza Wiedzy
Poczta internetowa
Automatyzacja
CRM
Analityka CRM
Kreator BI
Marketing CRM
Centrum Sprzedaży
Firma
Strony internetowe
Sklep online
Bitrix24.Market
Centrum Kontaktowe
Telefonia
Workflow
Ustawienia
Bitrix24 On-premise
Subskrypcja
AI CoPilot
Aplikacja desktopowa
CRM + Sklep internetowy
e-Podpis
e-Podpis w HR
Enterprise
Mój profil
Sales Intelligence
Logowanie
Twój Bitrix24
Autoryzuj się aby wejść
do swojego Bitrix24.
Wejdź

Bitrix24Care

Rodzaje podpisów

Współczesny biznes stał się bardziej zautomatyzowany niż kiedykolwiek wcześniej. Firmy zastępują tradycyjny proces podpisywania dokumentów, wykorzystując technologie podpisu elektronicznego i cyfrowego.


Podpisy elektroniczne i cyfrowe

Podpis elektroniczny to szerokie pojęcie, które obejmuje różne metody elektronicznego podpisywania dokumentów. Podpis elektroniczny może być reprezentowany jako elektroniczny obraz podpisu odręcznego. Można go szybko skonfigurować i jest łatwy w użyciu dla sygnatariuszy.

Podpis cyfrowy jest rodzajem podpisu elektronicznego. Zwykle charakteryzuje się możliwością uwierzytelnienia tożsamości osoby podpisującej, zapewnienia integralności dokumentu, zapewnienia niezaprzeczalnośi i wykorzystania szyfrowania w celu zapewnienia bezpieczeństwa. Proces ten obejmuje algorytm szyfrujący podpis w celu utworzenia unikalnego certyfikatu cyfrowego. Certyfikat ten jest potwierdzeniem, które bezpiecznie wiąże podpisującego z wszelkimi interakcjami wewnątrz dokumentu. Osoba podpisująca musi posiadać ten certyfikat, aby móc go powiązać z konkretnym dokumentem. To sprawia, że nieuprawnione manipulacje są praktycznie niemożliwe i zapewnia integralność oraz bezpieczeństwo Twoich cyfrowych dokumentów. Ogólnie rzecz biorąc, podpis cyfrowy zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa.

Główną różnicą między podpisem cyfrowym a elektronicznym jest poziom bezpieczeństwa i przeznaczenie.

Kluczowa różnica między podpisem cyfrowym a podpisem elektronicznym polega na ich poziomie bezpieczeństwa i przeznaczeniu. Podpisy cyfrowe umożliwiają weryfikację tożsamości osoby podpisującej oraz wykorzystują techniki kryptograficzne do zabezpieczenia dokumentów, dzięki czemu nadają się one do różnych wymagań prawnych i transakcji o wysokim poziomie zaufania. Natomiast podpisy elektroniczne są powszechnie stosowane do podpisywania różnego rodzaju dokumentów, które są dozwolone przez prawo.


Rodzaje podpisów

Rodzaje podpisów elektronicznych są określone przez prawo danego kraju i różnią się w zależności od jurysdykcji. Na przykład, eIDAS Regulation uznaje następujące rodzaje podpisów:

  • Zwykły podpis elektroniczny. Podstawowy rodzaj podpisu, który wymaga podania adresu e-mail podpisującego lub potwierdzenia za pomocą specjalnego kodu dostępu. Ten rodzaj podpisu nadaje się do codziennych transakcji biznesowych.
  • Zaawansowany podpis elektroniczny. Wymaga kilku działań: podpisujący otrzymuje kod dostępu i może być zobowiązany do przedstawienia legalnego dokumentu wydanego przez rząd w celu potwierdzenia tożsamości. Może również wymagać danych biometrycznych. Generowany jest certyfikat cyfrowy, który jest dołączany do transakcji.
  • Kwalifikowany podpis elektroniczny. To jest podpis elektroniczny zgodny z Rozporządzeniem UE nr 910/2014 (eIDAS Regulation) dotyczącym transakcji elektronicznych w ramach wewnętrznego rynku europejskiego. Umożliwia weryfikację autorstwa oświadczenia w wymianie danych elektronicznych przez długie okresy czasu.

Zalecamy zapoznanie się z obowiązującymi przepisami, aby określić rodzaje podpisów elektronicznych obowiązujących w Twoim kraju i sposób, w jaki można je wykorzystać w konkretnym przypadku.

Czy te informacje były pomocne?
Pomoc specjalisty ds. integracji
To nie jest to, czego szukam
Skomplikowany i niezrozumiały tekst
Informacje są nieaktualne
Artykuł jest za krótki. Potrzebuję więcej informacji
Nie podoba mi się sposób działania tego narzędzia
Przejdź do Bitrix24
Nie masz konta? Utwórz za darmo
Powiązane artykuły
e-Podpis w HR: rozpoczęcie pracy e-Podpis w HR: Wypełniaj dokumenty Bot HR e-Podpis w HR: Wyślij dokumenty do podpisania i anuluj podpisywanie e-Podpis w HR: gdzie przeglądać i pobierać podpisane dokumenty Zatwierdź dokument za pomocą narzędzia e-Podpis w HR e-Podpis w HR Bitrix24: usługa podpisywania dokumentów kadrowych e-Podpis w HR: Uprawnienia dostępu e-Podpis w HR: Podpisuj dokumenty w imieniu firmy