Przeczytaj FAQ
Nowości Bitrix24
Aktualizacje artykułów
Aktualności
Rejestracja i autoryzacja
Poczta
Zadania i projekty
Dysk
Kalendarz
Komunikator Bitrix24
Jak zacząć
Grupy robocze
CRM
Bitrix24 Market
Strony internetowe
Firma
Automatyzacja
Marketing
Zarządzanie asortymentem produktów
Ustawienia
Subskrypcja
Aplikacja desktopowa
Mój profil
Centrum Kontaktowe
Analityka CRM
Baza Wiedzy
CRM + Sklep internetowy
Wsparcie Bitrix24
Enterprise
AI CoPilot
Bitrix24 On-premise
e-Podpis
e-Podpis w HR
Telefonia
Kreator BI
Strona startowa: Vibe
Sklep online
Workflow
Centrum Sprzedaży
Kwestie ogólne
Collaby
Rezerwacja online
Sales Intelligence
Logowanie
Twój Bitrix24
Autoryzuj się aby wejść
do swojego Bitrix24.
Wejdź

Bitrix24Care

Zestawy danych Kreatora BI: pracownicy, struktura firmy i połączenia

Zestaw danych to informacje o użytkownikach, strukturze firmy, połączeniach i innych elementach Bitrix24. Dla każdego elementu przewidziano kilka zestawów danych, do których automatycznie przekazywane są informacje z pól standardowych i niestandardowych. Za pomocą zestawów można tworzyć wykresy i analizować wskaźniki biznesowe.

W artykule opowiemy o zestawach danych dla użytkowników, struktury firmy i połączeń. Pokażemy, jak je łączyć i tworzyć wykresy.

Zestawy:

Przykłady:


Wybierz zestaw danych

Aby przeanalizować informacje w raporcie, wybierz odpowiedni zestaw danych i utwórz wykres.

user: użytkownicy. Zestaw zawiera dane o pracownikach firmy: ich statusach, działach i rozmieszczeniu w strukturze. Informacje z zestawu można wykorzystać do obliczenia liczby pracowników i analizy struktury firmy.

user

Pole Opis Typ danych
ID Identyfikator użytkownika Liczba
ACTIVE Status użytkownika: Y — pracuje, N — zwolniony Tekst
NAME Imię użytkownika Tekst
DEPARTMENT Ścieżka w hierarchii działów, zapisana w formacie: [ID] Nazwa, oddzielona symbolem /. Zaczyna się od działu głównego — nazwy firmy Tekst
DEPARTMENT_IDS Identyfikatory wszystkich działów użytkownika w nowej strukturze firmy Tekst
DEPARTMENT_ID Identyfikator głównego działu użytkownika Tekst
DEPARTMENT_NAME Nazwa głównego działu użytkownika Tekst
DEPARTMENT_ID_NAME Identyfikator i nazwa głównego działu użytkownika Tekst
DEP1 Nazwa działu pierwszego poziomu Tekst
DEP2 Nazwa działu drugiego poziomu Tekst
DEP3 Nazwa działu trzeciego poziomu Tekst
DEP1_ID Identyfikator działu pierwszego poziomu Tekst
DEP2_ID Identyfikator działu drugiego poziomu Tekst
DEP3_ID Identyfikator działu trzeciego poziomu Tekst
DEP1_N Identyfikator i nazwa działu pierwszego poziomu Tekst
DEP2_N Identyfikator i nazwa działu drugiego poziomu Tekst
DEP3_N Identyfikator i nazwa działu trzeciego poziomu Tekst

org_structure: struktura firmy. Zestaw zawiera informacje o działach firmy: ich nazwy, typy, statusy i powiązania z innymi działami. Możesz zobaczyć aktywne i wyłączone działy, określić ich kierowników i śledzić zmiany w strukturze firmy.

org_structure

Pole Opis Typ danych
ID Identyfikator działu w strukturze firmy Liczba
ACTIVE Aktywność działu: Y — aktywny, N — wyłączony Tekst
NAME Nazwa działu Tekst
ID_NAME Identyfikator i nazwa działu Tekst
TYPE Typ struktury: DEPARTMENT - dział, COMPANY - firma, TEAM - zespół Tekst
PARENT_ID Identyfikator nadrzędnego działu Liczba
ID_PARENT_NAME Identyfikator i nazwa nadrzędnego działu Tekst
HEAD_ID Lista identyfikatorów kierowników działu Tekst

telephony_call: połączenia. Zestaw zawiera informacje o połączeniach: identyfikatory operatorów, numery i typy połączeń. Możesz analizować czas trwania rozmów i łączyć połączenia z klientami, dealami i leadami.

telephony_call

Pole Opis Typ danych
CALL_ID Identyfikator połączenia Tekst
PORTAL_USER_ID Identyfikator operatora Liczba
PORTAL_USER Identyfikator i imię operatora Tekst
PORTAL_USER_DEPARTMENT Ścieżka w hierarchii działów: dział, do którego przypisany jest operator Tekst
PORTAL_NUMBER Wewnętrzny numer operatora Tekst
PHONE_NUMBER Numer telefonu abonenta Tekst
CALL_TYPE Typ połączenia: 1 — wychodzące, 2 — przychodzące, 3 — przychodzące z przekierowaniem, 4 — oddzwonienie Liczba
CALL_DURATION Czas trwania połączenia w sekundach Liczba
CALL_START_TIME Czas rozpoczęcia połączenia Data
CALL_STATUS_CODE Kod połączenia z opisem Tekst
CALL_STATUS_CODE_ID Identyfikator kodu połączenia Tekst
CALL_STATUS_CODE_NAME Kod połączenia Tekst
CALL_STATUS_REASON Opis kodu połączenia Tekst
RECORD_FILE_ID Identyfikator pliku z nagraniem połączenia Liczba
CALL_VOTE Ocena połączenia używana tylko dla wewnętrznej Telefonii Liczba
COST Koszt połączenia Liczba
COST_CURRENCY Waluta połączenia Tekst
CRM_ENTITY_TYPE Typ elementu CRM, do którego przypisana jest Aktywność w CRM. Na przykład lead lub deal Tekst
CRM_ENTITY_ID Identyfikator elementu CRM, do którego przypisana jest Aktywność w CRM Liczba
CRM_ACTIVITY_ID Identyfikator Aktywności w CRM, utworzonej na podstawie połączenia Liczba
REST_APP_ID Identyfikator aplikacji integracji zewnętrznej Telefonii Liczba
REST_APP_NAME Nazwa aplikacji integracji zewnętrznej Telefonii Tekst
TRANSCRIPT_PENDING Transkrypcja połączenia: Y — połączenie jest transkrybowane, N — połączenie jest transkrybowane Tekst
TRANSCRIPT_ID Identyfikator transkrypcji połączenia Liczba
REDIAL_ATTEMPT Liczba prób połączenia Liczba
COMMENT Komentarz do połączenia Tekst

Utwórz wykres

Informacje z zestawu danych można dodać do wykresów i śledzić, ile połączeń przychodzących i wychodzących miał każdy pracownik. Wykresy pokażą dynamikę połączeń i średni czas trwania rozmów.

  • 1-2. Otwórz Kreator BI > Charts > + Chart.
  • 3-4. Wybierz zestaw danych i format, w którym chcesz zobaczyć informacje: tabela, wykres liniowy lub inna opcja. Jeśli na liście nie ma potrzebnego zestawu, kliknij Dodaj zestaw danych i utwórz zestaw danych.
    Jak utworzyć zestaw danych
  • 5. Kliknij Create new chart.

Połącz zestawy danych

Połącz dane o połączeniach i pracownikach, aby zobaczyć, kto dzwonił, z jakiego działu i jak długo trwała rozmowa.

  1. Otwórz Kreator BI i przejdź do sekcji SQL > SQL Lab.
  2. Wybierz schemat bitrix24
  3. Wpisz zapytanie SQL i kliknij Run. Nowy zestaw zawiera informacje z pól, które określiłeś w zapytaniu SQL. Można go zapisać jako zestaw danych, aby stworzyć wykres do raportu.
    Jak utworzyć i dodać do raportu wykres na podstawie wirtualnego zestawu danych

Jeśli łączysz zestawy danych po raz pierwszy, zobacz przykład zapytania.

Przykładowe zapytanie SQL

Napisaliśmy zapytanie SQL, aby pobrać dane z dwóch tabel: użytkownicy (user) i połączenia (telephony_call). Zapytanie pokaże dane o połączeniach pracownika: jego imię, główny dział i czas trwania każdej rozmowy. Zastąp identyfikator pracownika przed wykonaniem zapytania.

SELECT
NAME AS "Imię użytkownika",
DEPARTMENT_NAME AS "Nazwa działu",
CALL_DURATION AS "Czas trwania rozmowy (sek)"
FROM
telephony_call
LEFT JOIN
user ON ID = PORTAL_USER_ID
WHERE
PORTAL_USER_ID = 5;

SELECT: określa, jakie informacje należy pobrać z zestawu danych. Na przykład zapytanie SELECT NAME AS "Imię użytkownika":

  • pobiera imię pracownika NAME z zestawu user,
  • przypisuje mu nazwę Imię użytkownika,
  • wyświetla wynik w osobnej kolumnie w tabeli.

FROM: wskazuje główny zestaw, z którego wyodrębniane są dane. Wyodrębniamy z telephony_call to tabela z informacjami o połączeniach.

LEFT JOIN: łączy tabelę telephony_call z user. Zapytanie łączy połączenia z informacjami o pracownikach.

WHERE: filtruje wyniki i pokazuje połączenia tylko określonego pracownika. Warunek WHERE PORTAL_USER_ID = 5; wyświetla połączenia wykonane przez pracownika z identyfikatorem 5. Jeśli usuniesz ten warunek, zapytanie pokaże połączenia wszystkich pracowników.


W skrócie

  • Zestawy danych to informacje o użytkownikach, strukturze firmy, połączeniach i innych elementach Bitrix24.
  • Dla każdego elementu przewidziano kilka zestawów danych, do których automatycznie przekazywane są informacje z pól standardowych i niestandardowych.
  • Dla użytkowników, struktury firmy i połączeń są trzy zestawy danych: użytkownicy (user), struktura firmy (org_structure), połączenia (telephony_call).
  • Za pomocą zestawów można tworzyć wykresy i analizować wskaźniki: liczba pracowników w firmie, podział na działy, liczba połączeń i średni czas trwania rozmów.
  • Zestawy danych można łączyć, aby dowiedzieć się, który z pracowników dzwoni częściej i jak długo trwają ich rozmowy. Napisz zapytanie SQL, zapisz jego wynik jako zestaw danych i utwórz wykres.

Czy te informacje były pomocne?
Pomoc specjalisty ds. integracji
To nie jest to, czego szukam
Skomplikowany i niezrozumiały tekst
Informacje są nieaktualne
Artykuł jest za krótki. Potrzebuję więcej informacji
Nie podoba mi się sposób działania tego narzędzia
Przejdź do Bitrix24
Nie masz konta? Utwórz za darmo
Powiązane artykuły
Jak skonfigurować reguły wyświetlania pól w formularzach kontaktowych CRM Reguły automatyzacji: Produkty Uprawnienia dostępu do Kalendarza Bitrix24 Jak dodać odbiorcę do wiadomości e-mail w CRM Jak dodać dane swojej firmy Dodaj nowy kalendarz Jak wybrać typ workflow Zestawy danych Kreatora BI: faktury i oferty Jak dodać odbiorcę do wiadomości e-mail w Poczcie Bitrix24 Często zadawane pytania dotyczące poczty w CRM