Zestaw danych to informacje o podpisanych dokumentach za pomocą narzędzi e-Podpis i e-Podpis w HR, fakturach i innych elementach Bitrix24. Dla każdego elementu przewidziano kilka zestawów danych, do których automatycznie przekazywane są informacje z pól standardowych i niestandardowych. Za pomocą zestawów można tworzyć wykresy i analizować wskaźniki biznesowe.
W artykule opowiemy o zestawach danych dla podpisu i e-Podpis w HR. Pokażemy, jak łączyć zestawy danych i budować wykresy.
Zestawy:
Przykłady:
Wybierz zestaw danych
Aby przeanalizować informacje w raporcie, wybierz odpowiedni zestaw danych i utwórz wykres.
crm_dynamic_items_36: e-Podpis. Zestaw zawiera dane o dokumentach utworzonych do podpisania. Zawiera informacje o nazwach, etapach i terminach podpisania. Użyj zestawu, aby śledzić statusy, kontrolować terminy i analizować ruch dokumentów między etapami.
crm_dynamic_items_36
Pole | Opis | Typ danych |
---|---|---|
ID | Identyfikator dokumentu | Liczba |
XML_ID | Zewnętrzny identyfikator dokumentu | Tekst |
TITLE | Nazwa dokumentu | Tekst |
CREATED_BY_ID | Identyfikator pracownika, który utworzył dokument | Liczba |
CREATED_BY_NAME | Imię pracownika, który utworzył dokument | Tekst |
CREATED_BY | Identyfikator i imię twórcy dokumentu | Tekst |
UPDATED_BY_ID | Identyfikator pracownika, który zaktualizował dokument | Liczba |
UPDATED_BY_NAME | Imię pracownika, który zaktualizował dokument | Tekst |
UPDATED_BY | Identyfikator i imię redaktora dokumentu | Tekst |
MOVED_BY_ID | Identyfikator pracownika, który zmienił etap | Liczba |
MOVED_BY_NAME | Imię pracownika, który zmienił etap | Tekst |
MOVED_BY | Identyfikator i imię pracownika, który zmienił etap | Tekst |
CREATED_TIME | Data i czas utworzenia dokumentu | Data |
UPDATED_TIME | Data i czas ostatniej aktualizacji dokumentu | Data |
MOVED_TIME | Data i czas zmiany etapu dokumentu | Data |
CATEGORY_ID | Identyfikator lejka, w którym znajduje się dokument | Liczba |
CATEGORY_NAME | Nazwa lejka, w którym znajduje się dokument | Tekst |
CATEGORY | Identyfikator i nazwa lejka, w którym znajduje się dokument | Tekst |
OPENED | Dokument dostępny dla wszystkich: Y — tak, N — nie | Tekst |
STAGE_ID | Identyfikator etapu dokumentu | Tekst |
STAGE_NAME | Nazwa etapu dokumentu | Tekst |
STAGE | Identyfikator i nazwa etapu dokumentu | Tekst |
PREVIOUS_STAGE_ID | Identyfikator poprzedniego etapu dokumentu | Tekst |
BEGINDATE | Data rozpoczęcia podpisania dokumentu | Data |
CLOSEDATE | Data zakończenia podpisania dokumentu | Data |
CONTACT_ID | Identyfikator kontaktu związanego z dokumentem | Liczba |
CONTACT_NAME | Nazwa kontaktu związanego z dokumentem | Tekst |
CONTACT | Identyfikator i nazwa kontaktu | Tekst |
OPPORTUNITY | Oczekiwana kwota dokumentu | Liczba |
IS_MANUAL_OPPORTUNITY | Kwota wprowadzona ręcznie: Y — tak, N — nie | Tekst |
CURRENCY_ID | Waluta dokumentu | Tekst |
OPPORTUNITY_ACCOUNT | Kwota dokumentu w walucie raportu | Liczba |
ACCOUNT_CURRENCY_ID | Waluta raportu | Tekst |
MYCOMPANY_ID | Identyfikator mojej firmy | Liczba |
MYCOMPANY_NAME | Nazwa mojej firmy | Tekst |
MYCOMPANY | Identyfikator i nazwa mojej firmy | Tekst |
SOURCE_ID | Identyfikator źródła dokumentu | Tekst |
SOURCE_NAME | Nazwa źródła dokumentu | Tekst |
SOURCE | Identyfikator i nazwa źródła dokumentu | Tekst |
SOURCE_DESCRIPTION | Opis źródła dokumentu | Tekst |
ASSIGNED_BY_ID | Identyfikator odpowiedzialnego pracownika | Liczba |
ASSIGNED_BY_NAME | Imię odpowiedzialnego pracownika | Tekst |
ASSIGNED_BY | Identyfikator i imię odpowiedzialnego pracownika | Tekst |
crm_dynamic_items_39: e-Podpis w HR. Zestaw zawiera dane o dokumentach kadrowych: nazwy, etapy i terminy przetwarzania. Zawiera informacje o pracownikach, którzy tworzyli i zmieniali dokumenty. Użyj zestawu, aby śledzić statusy kadrowych dokumentów, kontrolować terminy podpisania i analizować ich ruch między etapami.
crm_dynamic_items_39
Pole | Opis | Typ danych |
---|---|---|
ID | Identyfikator kadrowego dokumentu | Liczba |
XML_ID | Zewnętrzny identyfikator kadrowego dokumentu | Tekst |
TITLE | Nazwa kadrowego dokumentu | Tekst |
CREATED_BY_ID | Identyfikator pracownika, który utworzył dokument | Liczba |
CREATED_BY_NAME | Imię pracownika, który utworzył dokument | Tekst |
CREATED_BY | Identyfikator i imię twórcy dokumentu | Tekst |
UPDATED_BY_ID | Identyfikator pracownika, który zaktualizował dokument | Liczba |
UPDATED_BY_NAME | Imię pracownika, który zaktualizował dokument | Tekst |
UPDATED_BY | Identyfikator i imię redaktora dokumentu | Tekst |
MOVED_BY_ID | Identyfikator pracownika, który zmienił etap | Liczba |
MOVED_BY_NAME | Imię pracownika, który zmienił etap | Tekst |
MOVED_BY | Identyfikator i imię pracownika, który zmienił etap | Tekst |
CREATED_TIME | Data i czas utworzenia kadrowego dokumentu | Data |
UPDATED_TIME | Data i czas ostatniej aktualizacji dokumentu | Data |
MOVED_TIME | Data i czas zmiany etapu kadrowego dokumentu | Data |
CATEGORY_ID | Identyfikator lejka, w którym znajduje się kadrowy dokument | Liczba |
CATEGORY_NAME | Nazwa lejka, w którym znajduje się kadrowy dokument | Tekst |
CATEGORY | Identyfikator i nazwa lejka, w którym znajduje się kadrowy dokument | Tekst |
OPENED | Dokument dostępny dla wszystkich: Y — tak, N — nie | Tekst |
STAGE_ID | Identyfikator etapu kadrowego dokumentu | Tekst |
STAGE_NAME | Nazwa etapu kadrowego dokumentu | Tekst |
STAGE | Identyfikator i nazwa etapu kadrowego dokumentu | Tekst |
PREVIOUS_STAGE_ID | Identyfikator poprzedniego etapu kadrowego dokumentu | Tekst |
BEGINDATE | Data rozpoczęcia kadrowego dokumentu | Data |
CLOSEDATE | Data zakończenia kadrowego dokumentu | Data |
CONTACT_ID | Identyfikator kontaktu powiązanego z dokumentem | Liczba |
CONTACT_NAME | Nazwa kontaktu powiązanego z dokumentem | Tekst |
CONTACT | Identyfikator i nazwa kontaktu | Tekst |
MYCOMPANY_ID | Identyfikator mojej firmy | Liczba |
MYCOMPANY_NAME | Nazwa mojej firmy | Tekst |
MYCOMPANY | Identyfikator i nazwa mojej firmy | Tekst |
SOURCE_ID | Identyfikator źródła kadrowego dokumentu | Tekst |
SOURCE_NAME | Nazwa źródła kadrowego dokumentu | Tekst |
SOURCE | Identyfikator i nazwa źródła kadrowego dokumentu | Tekst |
SOURCE_DESCRIPTION | Opis źródła kadrowego dokumentu | Tekst |
ASSIGNED_BY_ID | Identyfikator odpowiedzialnego pracownika | Liczba |
ASSIGNED_BY_NAME | Imię odpowiedzialnego pracownika | Tekst |
ASSIGNED_BY | Identyfikator i imię odpowiedzialnego pracownika | Tekst |
Utwórz wykres
Informacje z zestawów danych można dodać do wykresów i śledzić, jakie dokumenty zostały utworzone, na jakich etapach się znajdują i kto za nie odpowiada. Wykresy pokażą liczbę podpisanych dokumentów i pracowników odpowiedzialnych za ich przetworzenie.
- 1-2. Otwórz Kreator BI > Charts > + Chart.
- 3-4. Wybierz zestaw danych i format, w którym chcesz zobaczyć informacje: tabela, wykres liniowy lub inna opcja. Jeśli na liście nie ma potrzebnego zestawu, kliknij Dodaj zestaw danych i utwórz zestaw danych.
Jak utworzyć zestaw danych - 5. Kliknij Create new chart.
Połącz zestawy danych
Połącz dane o podpisanych dokumentach, aby zobaczyć, jakie dokumenty utworzył określony pracownik.
- Otwórz Kreator BI i przejdź do sekcji SQL > SQL Lab.
- Wybierz schemat bitrix24
- Wpisz zapytanie SQL i kliknij Run. Nowy zestaw zawiera informacje z pól, które określiłeś w zapytaniu SQL. Można go zapisać jako zestaw danych, aby stworzyć wykres do raportu.
Jak utworzyć i dodać do raportu wykres na podstawie wirtualnego zestawu danych
Jeśli łączysz zestawy danych po raz pierwszy, zobacz przykład zapytania.
Przykład zapytania SQL
Napisaliśmy zapytanie SQL, aby wyciągnąć dane z dwóch tabel: e-Podpis w HR (crm_dynamic_items_39) i e-Podpis (crm_dynamic_items_36). Zapytanie pokaże kadrowe dokumenty i dokumenty do podpisu, które utworzył określony pracownik. Przed wykonaniem zapytania zamień identyfikator pracownika.
SELECT
crm_dynamic_items_39.ID AS "ID dokumentu (e-Podpis w HR)",
crm_dynamic_items_39.TITLE AS "Nazwa dokumentu (e-Podpis w HR)",
crm_dynamic_items_39.CREATED_BY_NAME AS "Twórca dokumentu (e-Podpis w HR)",
crm_dynamic_items_39.CREATED_TIME AS "Data stworzenia (e-Podpis w HR)",
crm_dynamic_items_36.ID AS "ID dokumentu (podpis)",
crm_dynamic_items_36.TITLE AS "Nazwa dokumentu (podpis)",
crm_dynamic_items_36.CREATED_BY_NAME AS "Twórca dokumentu (podpis)",
crm_dynamic_items_36.CREATED_TIME AS "Data utworzenia (podpis)"
FROM
crm_dynamic_items_39
LEFT JOIN
crm_dynamic_items_36
ON
crm_dynamic_items_39.CREATED_BY_ID = crm_dynamic_items_36.CREATED_BY_ID
WHERE
crm_dynamic_items_39.CREATED_BY_ID = 374
OR crm_dynamic_items_36.CREATED_BY_ID = 374;
SELECT: określa, jakie informacje należy wyciągnąć z zestawu danych. Na przykład zapytanie SELECT crm_dynamic_items_39.ID AS "ID dokumentu (e-Podpis w HR)"
:
- pobiera identyfikator kadrowego dokumentu
ID
z zestawucrm_dynamic_items_39
, - przypisuje mu nazwę
ID dokumentu (e-Podpis w HR)
, - wyświetla wynik w osobnej kolumnie w tabeli.
FROM: wskazuje główny zestaw, z którego wyciągane są dane. Wyciągamy z crm_dynamic_items_39
. To tabela zawierająca informacje o kadrowych dokumentach (e-Podpis w HR).
LEFT JOIN: łączy tabelę crm_dynamic_items_39
z crm_dynamic_items_36
. Zapytanie wiąże kadrowe dokumenty z dokumentami do podpisu.
WHERE: filtruje wyniki i pokazuje tylko dokumenty, które utworzył określony pracownik. Warunek WHERE crm_dynamic_items_39.CREATED_BY_ID = 374 OR crm_dynamic_items_36.CREATED_BY_ID = 374
wyświetla dokumenty utworzone przez pracownika z identyfikatorem 374 z obu tabel. Jeśli usuniesz to warunek, zapytanie pokaże dokumenty wszystkich pracowników.
W skrócie
- Zestaw danych to informacje o podpisanych dokumentach za pomocą narzędzi e-Podpis i e-Podpis w HR, fakturach i innych elementach Bitrix24.
- Dla każdego elementu przewidziano kilka zestawów danych, do których automatycznie przekazywane są informacje z pól standardowych i niestandardowych.
- Do pracy z dokumentami są dwa zestawy danych: e-Podpis (crm_dynamic_items_36) i e-Podpis w HR (crm_dynamic_items_39).
- Za pomocą zestawów można tworzyć wykresy i analizować wskaźniki: liczbę podpisanych dokumentów, terminy przetwarzania i rozkład według odpowiedzialnych pracowników.
- Zestawy danych można łączyć, aby dowiedzieć się, jakie dokumenty utworzył określony pracownik. Napisz zapytanie SQL, zapisz jego wynik jako zestaw danych i utwórz wykres.