Zestawy danych zawierają informacje o ocenach rozmów pracowników przez CoPilot w dealach, połączeniach i innych elementach Bitrix24. Dla każdego elementu dostępnych jest kilka zestawów danych, do których automatycznie przesyłane są informacje z pól standardowych oraz niestandardowych. Dzięki zestawom można tworzyć wykresy i analizować wskaźniki biznesowe.
W artykule opowiemy o zestawach danych do oceny rozmów według skryptów sprzedażowych w CRM. Pokażemy, jak łączyć zestawy i tworzyć wykresy.
Zestawy:
Przykłady:
Wybierz zestaw danych
Aby przeanalizować informacje w raporcie, wybierz zestaw danych i utwórz wykres.
crmaiqualityassessment — oceny rozmów według skryptów sprzedażowych w CRM. Zestaw zawiera dane o ocenach rozmów menedżerów według skryptów sprzedażowych w CRM. Obejmuje identyfikatory połączeń, oceny jakości i informacje o pracownikach. Możesz analizować, w jakim stopniu menedżerowie realizują scenariusze sprzedażowe w CRM i śledzić dynamikę jakości rozmów.
Analiza mowy AI i skrypty sprzedażowe
crmaiqualityassessment
| Pole | Opis | Typ danych |
|---|---|---|
| ID | Identyfikator oceny jakości | Liczba |
| CREATEDAT | Data utworzenia oceny | Data |
| ACTIVITYID | Identyfikator aktywności połączenia w CRM | Liczba |
| ASSESSMENT | Ocena | Liczba |
| USEINRATING | Ocena uwzględniona w ogólnym rankingu jakości rozmów: Y — tak, N — nie | Tekst |
| RATEDUSERID | Identyfikator pracownika, którego rozmowę ocenił CoPilot | Liczba |
crmcopilotcallassessment — skrypty sprzedażowe w CRM. Zestaw zawiera dane o skryptach sprzedażowych w CRM, które CoPilot wykorzystuje do oceny rozmów menedżerów. Zawiera nazwy i treści skryptów, status oraz wartości progowe ocen, na podstawie których AI określa jakość rozmowy. Pomaga zrozumieć, które skrypty są aktywne i jakie kryteria są używane do oceny komunikacji z klientami.
crmcopilotcallassessment
| Pole | Opis | Typ danych |
|---|---|---|
| ID | Identyfikator skryptu sprzedażowego | Liczba |
| TITLE | Nazwa skryptu sprzedażowego | Tekst |
| PROMPT | Treść skryptu sprzedażowego | Tekst |
| ISENABLED | Aktywność skryptu: Y — aktywny, N — nieaktywny | Tekst |
| STATUS | Status przetwarzania skryptu. Na przykład wartość SUCCESS, jeśli skrypt został pomyślnie wykonany. | Tekst |
| CREATEDAT | Data utworzenia skryptu | Data |
| UPDATEDAT | Data ostatniej zmiany skryptu | Data |
| CREATEDBYID | Identyfikator użytkownika, który utworzył skrypt | Liczba |
| UPDATEDBYID | Identyfikator użytkownika, który zmienił skrypt | Liczba |
| LOWBORDER | Minimalna ocena, przy której rozmowa jest uznawana za niskiej jakości | Liczba |
| HIGHBORDER | Minimalna ocena, przy której rozmowa jest uznawana za wysokiej jakości | Liczba |
Utwórz wykres
Informacje z zestawu danych można wykorzystać do analizy jakości rozmów menedżerów. Wykresy pomogą śledzić, w jakim stopniu pracownicy realizują scenariusze sprzedażowe w CRM.
- 1–2. Otwórz Kreator BI > Charts > + Wykres.
- 3–4. Wybierz zestaw danych i format, w którym chcesz zobaczyć informacje: tabela, wykres liniowy lub inny wariant. Jeśli na liście nie ma potrzebnego zestawu, kliknij Dodaj zestaw danych i stwórz nowy zestaw.
Jak utworzyć zestaw danych - 5. Kliknij Utwórz nowy wykres.
Połącz zestawy danych
Połącz dane o dealach i ocenach połączeń, aby zobaczyć, jak CoPilot ocenił rozmowy menedżerów według skryptów sprzedażowych w CRM.
- Otwórz Kreator BI i przejdź do sekcji SQL > SQL Lab.
- Wybierz schemat bitrix24
- Wpisz zapytanie SQL i kliknij Run. Nowy zestaw zawiera dane z pól, które określiłeś w zapytaniu SQL. Możesz go zapisać jako zestaw danych, aby stworzyć wykres do raportu.
Jak utworzyć i dodać do raportu wykres na podstawie wirtualnego zestawu danych
Jeśli łączysz zestawy danych po raz pierwszy, zobacz przykład zapytania.
Przykład zapytania SQL
Napisaliśmy zapytanie SQL, aby wyciągnąć dane z dwóch tabel: oceny połączeń (crmaiqualityassessment) i deali (crmdeal). Zapytanie pokaże menedżera odpowiedzialnego za deal, nazwę deala i ocenę połączenia powiązanego z dealem.
Możesz skopiować zapytanie i sprawdzić, jak CoPilot ocenił połączenia menedżerów według deali.
SELECT
crmdeal.ASSIGNEDBYNAME AS "Imię menedżera",
crmdeal.TITLE AS "Nazwa deala",
crmaiqualityassessment.ASSESSMENT AS "Ocena połączenia"
FROM
crmaiqualityassessment
JOIN crmactivityrelation
ON crmaiqualityassessment.ACTIVITYID = crmactivityrelation.ACTIVITYID
JOIN crmdeal
ON crmactivityrelation.OWNERID = crmdeal.ID
WHERE
crmactivityrelation.OWNERTYPEID = 2
SELECT — określa, jakie informacje należy wyciągnąć z zestawu danych. Na przykład zapytanie SELECT crmdeal.ASSIGNEDBYNAME AS "Imię menedżera":
- wybiera imię menedżera
ASSIGNEDBYNAMEz zestawucrmdeal, - przypisuje mu nazwę
Imię menedżera, - wyświetla wynik w osobnej kolumnie w tabeli.
FROM — wskazuje główny zestaw, z którego wyciągane są dane. Wyciągamy z crmaiqualityassessment — to tabela z informacjami o ocenach połączeń.
JOIN — łączy tabelę crmaiqualityassessment z crmactivityrelation. Zapytanie wiąże połączenia z informacjami o Aktywnościach w CRM. Drugi JOIN łączy tabelę crmactivityrelation z crmdeal, wiążąc połączenia z dealami.
WHERE — filtruje wyniki i pokazuje tylko połączenia powiązane z dealami.
W skrócie
- Zestawy danych Kreatora BI zawierają informacje o ocenach rozmów przez CoPilot, dealach, połączeniach i innych elementach Bitrix24.
- Dla każdego elementu dostępnych jest kilka zbiorów danych, do których automatycznie przesyłane są informacje z pól standardowych oraz niestandardowych.
- Do oceny rozmów według skryptów sprzedażowych w CRM dostępne są dwa zestawy danych: oceny rozmów (crmaiqualityassessment) i skrypty sprzedażowe w CRM (crmcopilotcallassessment).
- Dzięki zestawom można analizować, w jakim stopniu menedżerowie realizują scenariusze sprzedażowe w CRM i śledzić dynamikę jakości rozmów.
- Zestawy danych można łączyć, na przykład z dealami, aby ocenić wpływ jakości połączeń na sprzedaż. W tym celu można napisać zapytanie SQL, zapisać jego wynik jako zestaw danych i stworzyć wykres.