Po zamknięciu deala musisz utworzyć fakturę i wystawić ją klientowi.
Jak wystawić fakturę?
Istnieje kilka sposobów:
Po wybraniu sposobu utworzenia faktury przejdziesz do formularza Nowa faktura.
Jak wypełnić formularz nowej faktury?
Formularz nowej faktury jest podzielony na bloki:
Informacje o fakturze
Podajemy tutaj ogólne informacje: nazwę, status, termin płatności i osobę odpowiedzialną.
Czytaj więcej o statusach w artykule: Statusy i listy rozwijane.
Płatnik
Sposób płatności
Wybierz żądany sposób płatności z listy.
Więcej informacji na temat konfiguracji sposobów płatności czytaj w artykule: Systemy płatności
W tym bloku wyświetlane są również dane twojej firmy.
Czytaj o tym, jak dodać NIP i inne dane firmy w artykule: Dane mojej firmy
Płatności cykliczne
Jeśli często tworzysz tę samą fakturę, możesz ją ustawić jako cykliczną.
Czytaj więcej o fakturach cyklicznych
Pozycje faktury
W tym bloku trzeba wybrać produkty, a następnie skonfigurować zniżki i podatki.
Czytaj więcej: Jak dodać produkt
Działania z fakturą
Faktura jest gotowa. Możesz wykonać następujące działania z fakturą:
- Wydrukuj fakturę i wyślij ją do klienta pocztą
- Pobierz ją jako plik PDF
- Wyślij fakturę do klienta za pomocą e-mail
- Wyślij klientowi link do faktury
Czytaj więcej o opcjach płatności online