Reguły automatyzacji z grupy Komunikacja z klientem pozwalają na automatyzację różnych scenariuszy pracy z klientami: dzwonią, wysyłają SMS-y, e-maile i wiadomości za pośrednictwem otwartych kanałów.
Reguły automatyzacji w CRM
Aby skonfigurować reguły automatyzacji, przejdź do sekcji CRM, wybierz element CRM i kliknij Reguły automatyzacji.
Reguły automatyzacji są podzielone na grupy w zależności od działań, które wykonują. W tym artykule opisano grupę reguł Komunikacja z klientem.
Wyślij wiadomość e-mail do klienta
Gdy element CRM osiągnie określony etap, reguła automatyzacji wyśle do klienta e-mail zawierający np. fakturę lub numer śledzenia zamówienia.
Skonfiguruj regułę Wyślij wiadomość e-mail do klienta
Stwórzmy regułę automatyzacji w sekcji Deale na etapie Dostawa, aby automatycznie wysyłać numer śledzenia przesyłki do klientów.
Od. Określ adres, z którego reguła automatyzacji wyśle wiadomość e-mail. Jeśli włączysz opcję Wybór automatyczny, reguła automatyzacji wyśle wiadomość e-mail z adresu odpowiedzialnego za element CRM pracownika. Jeśli osoba odpowiedzialna ma kilka adresów, wiadomość e-mail zostanie wysłana z pierwszego na liście.
Podłącz skrzynkę pocztową
Temat i tekst. Do tekstu możesz wstawiać wartości z pól elementów CRM. Dodaj na przykład imię i nazwisko klienta oraz numer śledzenia przesyłki.
Typ adresu klienta. Wybierz z listy adres klienta: służbowy, prywatny, do newsletterów lub automatyczny wybór adresu. Typ adresu można podać w formularzu kontaktu.
Użyj adresu. Jeśli klient ma kilka adresów, reguła automatyzacji wyśle wiadomość e-mail na pierwszy lub ostatni dodany adres. Wybierz wartość z listy.
Jeśli wybierzesz adres służbowy, reguła automatyzacji wybierze pierwszy lub ostatni adres tego typu. Jeśli włączysz opcję automatycznego wyboru, reguła automatyzacji wybierze pierwszy lub ostatni adres z formularza klienta, niezależnie od jego typu.
Jeśli w formularzu elementu CRM znajduje się kilka kontaktów, reguła automatyzacji wyśle wiadomość e-mail do pierwszego kontaktu na liście.
Jeśli w formularzu znajduje się kontakt i firma, reguła automatyzacji wyśle wiadomość e-mail do kontaktu.
Załączniki. Do e-maila możesz załączyć pliki, na przykład dane firmy czy katalog produktów.
- Pliki dokumentów: możesz załączyć pliki z niestandardowych pól elementu CRM.
- Dysk: możesz przesyłać pliki z Dysku Bitrix24 lub ze swojego komputera.
Włącz śledzenie klikania. Możesz się dowiedzieć, czy klient kliknął link w wiadomości e-mail.
Jak śledzić kliknięcia linków w wiadomościach e-mail
Gdy deal przejdzie do etapu Dostawa, reguła automatyzacji wyśle wiadomość e-mail. Imię i nazwisko klienta oraz numer ścieżki dostawy zostaną automatycznie wstawione do tekstu wiadomości.
Wykonaj połączenie
Ta reguła automatyzacji dzwoni do klienta i wypowiada wcześniej przygotowany tekst lub odtwarza nagranie audio. Może na przykład poinformować klientów o promocjach lub podziękować za zakup.
Wybierz sposób podłączenia Telefonii
Skonfiguruj regułę Wykonaj połączenie
Numer wyjściowy. Jest to numer połączenia wychodzącego. Wybierz numer, z którego będzie wykonywane połączenie.
Połączenie z wykorzystaniem. Wybierz, co usłyszy klient: tekst ustny lub nagranie audio:
- Tekst. Napisz tekst, który klient usłyszy podczas połączenia. Możesz wstawić wartości pól z formularza elementu CRM: nazwę klienta, numer zamówienia, datę dostawy. Wybierz głos, głośność i szybkość wymowy.
- Plik audio. Podaj bezpośredni link publiczny do pliku w formacie mp3.
Konwertuj tekst na mowę w Bitrix24
Wyślij wiadomość na czat
Reguła automatyzacji wysyła wiadomość do klienta w komunikatorze lub sieci społecznościowej.
Podłącz otwarte kanały
Skonfiguruj regułę Wyślij wiadomość na czat
Regułę automatyzacji możesz utworzyć na etapie Wygrany deal. Reguła automatyzacji wyśle do klienta wiadomość z prośbą o wypełnienie formularza opinii.
Tekst. Możesz dodać wartości pól z formularza elementu CRM: nazwę klienta, kwotę dela, datę dostawy.
Ukryta wiadomość. Klient nie zobaczy tej wiadomości. Jest dostępna tylko dla pracowników znajdujących się na czacie. Możesz omówić szczegóły zamówienia, warunki rabatów i możliwe odpowiedzi na reklamację klienta.
Załączniki. Możesz załączyć pliki, na przykład fakturę lub kupon rabatowy.
- Pliki dokumentów: możesz załączyć pliki z niestandardowych pól elementu CRM.
- Dysk: możesz przesyłać pliki z Dysku Bitrix24 lub ze swojego komputera.
Wyślij wiadomość SMS do klienta
Reguła automatyzacji wysyła do klientów SMS-y, na przykład z potwierdzeniem zamówienia lub numerem śledzenia przesyłki.
Skonfiguruj regułę Wyślij wiadomość SMS do klienta
Stwórzmy regułę automatyzacji na etapie Dostawa, aby wysłać klientowi SMS-a z numerem śledzenia przesyłki.
Tekst wiadomości SMS. Możesz dodać wartości pól z formularza elementu CRM: nazwę klienta, kwotę deala, numer ścieżki dostawy.
Typ numeru telefonu klienta. Wybierz numer telefonu, na który chcesz wysłać SMS-a. Typ jest określony w polu Telefon w formularzu kontaktu.
Jeśli włączysz opcję Wybór automatyczny, reguła automatyzacji wyśle wiadomość SMS na pierwszy numer z formularza kontaktu, niezależnie od typu.
Dostawca. Wybierz dostawcę wysyłania wiadomości SMS. Jeśli nie masz jeszcze podłączonego dostawcy SMS-ów, najpierw go skonfiguruj, a następnie wybierz w regule automatyzacji.
Jak korzystać z wiadomości SMS w Bitrix24
Jeśli w formularzu elementu CRM znajduje się kilka kontaktów, reguła automatyzacji wyśle wiadomość e-mail do pierwszego kontaktu na liście.
Jeśli w formularzu znajduje się kontakt i firma, reguła automatyzacji wyśle wiadomość e-mail do kontaktu.