Poczta Bitrix24 jest ściśle powiązana z innymi narzędziami: CRM, Zadaniami i Kalendarzem. Możesz pracować z e-mailami, tworzyć leady za pomocą jednego kliknięcia i konfigurować zadania bezpośrednio na swoim koncie Bitrix24.
Połącz skrzynkę pocztową
W menu głównym znajdź sekcję Poczta. W Bitrix24 możesz dodać skrzynkę pocztową dowolnego z najpopularniejszych dostawców poczty.
Jeśli Twojego dostawcy poczty e-mail nie ma na liście, skonfiguruj połączenie za pomocą protokołu IMAP.
Ustawienia IMAP
Podczas konfigurowania połączenia IMAP określ adres i port serwera IMAP. Znajdziesz te ustawienia tutaj:
- Gmail.com
- Yahoo.com
- Outlook.com
- Office365
- Msn.com
- iCloud.com
- Exchange - tylko przez protokół IMAP.
Podłącz konto Gmail
Wybierz ikonę Gmail> kliknij przycisk Uwierzytelnienie i zaloguj się na swoje konto Google.
Zezwól Bitrix24 na dostęp do niezbędnych funkcji.
Gotowe, skrzynka pocztowa jest podłączona.
Liczba podłączonych skrzynek pocztowych na pracownika zależy od planu Bitrix24.
Ta liczba nie obejmuje skrzynek pocztowych, które inni pracownicy mogą udostępnić temu użytkownikowi.
Ustawienia poczty
Po podłączeniu skrzynki pocztowej zobaczysz stronę z ustawieniami:
Wybierz okres pobierania wiadomości e-mail: tydzień, miesiąc, 2 miesiące, 3 miesiące.
W razie potrzeby możesz ustawić nazwę skrzynki pocztowej i nazwę nadawcy w sekcji Edytuj więcej parametrów:
Bitrix24 obsługuje wysyłanie wychodzących wiadomości e-mail przez zewnętrzny serwer SMTP. W takim przypadku należy podać adres serwera, login i hasło. Te ustawienia mogą się różnić w zależności od dostawcy.
Integracja z CRM
Jeśli chcesz, aby wszystkie wiadomości e-mail były automatycznie integrowane z Bitrix24.CRM, zaznacz pole Link do CRM.
Wybierz elementy CRM i okres przetwarzania wiadomości. Domyślnie przychodzące wiadomości będą konwertowane na leady, a wychodzące e-maile na kontakty.
Możesz określić listę adresów, z których Bitrix24 będzie tworzył nowy lead dla każdej przychodzącej wiadomości e-mail.
W polu Lead i kolejka dystrybucji kontaktów określ pracowników, którzy będą pracować z klientami w Bitrix24.CRM. Wszystkie nowe leady z przychodzących wiadomości e-mail zostaną równo podzielone między osoby odpowiedzialne w kolejności pokazanej tutaj:
Dostęp do skrzynki pocztowej
W tym bloku możesz wybierać pracowników, którzy będą mogli przetwarzać wiadomości e-mail: czytać, pisać, usuwać.
Po skonfigurowaniu skrzynki pocztowej kliknij Połącz.
Jak ustawić adres nadawcy
Wysyłając e-maile z Bitrix24, klienci otrzymują te e-maile z adresu noreply@your_account_address
. Jeśli jednak klient odpowie na tego e-maila, adres odbiorcy zostanie zastąpiony poprawnym, a wiadomość zostanie wysłana do właściwego odbiorcy.
jankowalski@mail.tld
ze swoim kontem Bitrix24 company.bitrix24.tld
. Następnie wysłał e-mail do klienta. Klient otrzyma wiadomość e-mail od nadawcy noreply@company.bitrix24.tld
. Jednak jeśli klient odpowie na ten e-mail, odpowiedź zostanie wysłana na właściwy adres: jankowalski@mail.tld
. Jeśli chcesz, aby klient otrzymywał wiadomość e-mail z poprawnym adresem, musisz skonfigurować wysyłanie wiadomości przez zewnętrzny serwer SMTP.