Za pomocą reguł automatyzacji można zautomatyzować różne scenariusze pracy z klientami. Na przykład, wyślij SMS z potwierdzeniem zamówienia, e-mail z ofertą handlową, zaplanuj rozmowę telefoniczną lub spotkanie z klientem.
Reguły automatyzacji w CRM
Aby skonfigurować reguły automatyzacji, przejdź do sekcji CRM, wybierz odpowiedni element i otwórz Reguły automatyzacji.
Interfejs dodawania reguł i wyzwalaczy
Reguły automatyzacji są podzielone na grupy w zależności od działań, które wykonują. W artykule opowiemy o grupie reguł automatyzacji Powtarzana sprzedaż:
Utwórz powtarzalny lead
Kiedy deal trafia na określony etap, reguła automatyzacji tworzy powtarzalny lead. Na przykład po zakończeniu deala można zaproponować klientowi dodatkowe usługi lub przypomnieć o zakończeniu umowy serwisowej.
Powtarzalne leady
Ustawienia reguły automatyzacji Utwórz powtarzalny lead
Utwórz regułę automatyzacji na etapie Zamknięty wygrany deal. Sześć miesięcy po zakończeniu deala reguła automatyzacji utworzy powtarzalny lead, aby przypomnieć klientowi o przedłużeniu umowy serwisowej.
Nazwa leadu. Wprowadź nazwę nowego leadu. Można dodać informacje z pól formularza elementu CRM, na przykład imię klienta lub nazwę firmy.
Odpowiedzialny. Wybierz pracownika, który będzie odpowiedzialny za nowy lead.
Kiedy deal trafi na etap Zamknięty wygrany deal, reguła automatyzacji zostanie uruchomiona, ale zadziała dopiero po sześciu miesiącach.
Kopiuj deal
Kiedy deal trafia na określony etap, reguła automatyzacji tworzy jego kopię na innym etapie lub w innym lejku sprzedażowym. Wszystkie dane z pól są przenoszone do kopii deala. Na przykład, kiedy pomyślnie zakończysz deal dotyczący sprzedaży, reguła automatyzacji skopiuje go do lejka dostawy.
Ustawienia reguły automatyzacji Kopiuj deal
Utwórz regułę automatyzacji w lejku Sprzedaż na etapie Zamknięty wygrany deal. Kiedy deal trafi na ten etap, reguła automatyzacji skopiuje go na pierwszy etap lejka Dostawa. Do formularza deala zostaną przeniesione informacje o kliencie i zamówieniu.
Nazwa deala. Wprowadź nazwę nowego deala. Domyślnie kopiowana jest nazwa oryginalnego deala i dodawane jest słowo Kopia. Można wprowadzić dowolną nazwę.
Przenieś do lejka. Wybierz, do którego lejka reguła automatyzacji skopiuje deal. Można pozostawić deal w bieżącym lejku.
Początkowy etap. Wybierz etap lejka, na którym pojawi się kopia deala.
Odpowiedzialny. Wybierz, kto będzie odpowiedzialny za nowy deal.
Sprawdź, jak zadziałała reguła automatyzacji. Przenieś deal na etap Zamknięty wygrany deal, a reguła automatyzacji skopiuje go na pierwszy etap lejka Dostawa. Do pól nowego deala zostaną przeniesione wszystkie dane z oryginalnego deala.
Zaplanuj aktywność
Kiedy element CRM trafia na określony etap, reguła automatyzacji planuje aktywność: spotkanie, połączenie, przygotowanie dokumentów. Aktywności pomagają pracownikom nie zapomnieć o kontakcie z klientem.
Aktywności uniwersalne
Ustawienia reguły automatyzacji Zaplanuj aktywność
Kiedy deal trafi na ten etap, reguła automatyzacji zaplanuje aktywność dla menedżera: zadzwonić do klienta i omówić warunki umowy. Reguła automatyzacji zadziała po poprzedniej regule automatyzacji Wyślij e-mail do klienta, która wyśle do klienta plik z umową.
Reguły automatyzacji w CRM: komunikacja z klientem
Opis aktywności. Napisz, co ma zrobić menedżer. Można dodać informacje z pól deala: imię, adres klienta, ważne komentarze.
Data. Wybierz dzień, na który chcesz zaplanować aktywność. Na przykład, jutro o 14:00.
Ustawienia czasu w regułach automatyzacji
Odpowiedzialny. Wybierz, dla którego pracownika reguła automatyzacji zaplanuje aktywność. Domyślnie jest to pracownik odpowiedzialny za deal, jednak można wybrać innego użytkownika.
Automatycznie zakończyć aktywność przy przejściu elementu na inny etap. Na przykład, gdy deal przejdzie z etapu Zatwierdzenie umowy na etap Faktura, aktywność automatycznie się zakończy. Jeśli menedżer ma zamknąć aktywność ręcznie, nie włączaj tej opcji.
Sprawdź, jak zadziałała reguła automatyzacji. Kiedy deal trafi na etap Zatwierdzenie umowy, reguła automatyzacji zaplanuje aktywność dla menedżera. Na osi czasu zostaną wyświetlone opis i data aktywności.
Polecane artykuły: