Wyzwalacze śledzą działania klientów i zmiany w CRM: przeczytanie wiadomości e-mail, płatność za fakturę, zmianę wartości pól w elemencie CRM. Gdy nastąpi określone działanie, wyzwalacz przeniesie element CRM na inny etap.
Wyzwalacze CRM
Aby skonfigurować wyzwalacze, przejdź do sekcji CRM, wybierz potrzebny element i otwórz Reguły automatyzacji.
Interfejs dodawania reguł i wyzwalaczy
Możesz znaleźć wyzwalacz, którego potrzebujesz, korzystając z filtra i paska wyszukiwania.
CRM ma kilka wyzwalaczy do śledzenia integracji z klientami.
- Śledź wyświetlenie wiadomości e-mail
- Śledź kliknięcia linku
- Śledź przychodzącą wiadomość e-mail
- Śledź wiadomość e-mail do klienta
- Śledź przesłanie formularza opinii
- Śledź połączenie wychodzące
- Śledź połączenie przychodzące
- Śledź nieodebrane połączenie
- Śledź początkową wiadomość klienta
- Śledź zdarzenie zaakceptowania na czacie
- Śledź czas zaakceptowania na czacie
- Śledź wiadomości klienta
Standardowe pola wyzwalaczy
Wszystkie wyzwalacze w CRM mają kilka standardowych pól.
Nazwa wyzwalacza. Zmień domyślną nazwę, jeśli konfigurujesz wiele wyzwalaczy. W ten sposób możesz szybko znaleźć potrzebny wyzwalacz na stronie ustawień.
Zmień etap jako. Na osi czasu i historii w formularzu elementu CRM pojawi się zapis dotyczący zmiany etapu w imieniu wybranego użytkownika. Domyślnie wyzwalacz zmienia etap w imieniu pracownika odpowiedzialnego za element, ale możesz wybrać innego użytkownika.
Zezwól na przełączanie do poprzedniego stanu. Włącz tę opcję, aby wyzwalacz mógł przenosić element do poprzedniego etapu. Na przykład wyzwalacz przeniesie deal z ostatniego etapu do pierwszego.
Śledź wyświetlenie wiadomości e-mail
Co robi. Wyzwalacz zmienia etap elementu CRM, gdy klient otwiera wiadomość e-mail.
Przykład użycia. Menedżer się dowie, że klient przeczytał e-mail i może kontynuować komunikację.
Funkcje. Wyzwalacz śledzi przeglądanie wiadomości e-mail wysyłanych z formularza elementu CRM.
Śledź kliknięcia linku
Co robi. Wyzwalacz zmienia etap elementu CRM, gdy klient kliknie link w wiadomości e-mail.
Przykład użycia. Dowiesz się, że klient odwiedził Twoją witrynę lub otworzył stronę z formularzem opinii.
Funkcje. Wyzwalacz śledzi tylko jeden link. Jeśli chcesz śledzić różne linki, utwórz kilka wyzwalaczy.
W ustawieniach wyzwalacza określ potrzebny link.
Śledź przychodzącą wiadomość e-mail
Co robi. Wyzwalacz zmienia etap elementu CRM, gdy klient wysyła wiadomość e-mail.
Przykład użycia. Możesz śledzić nowe e-maile i szybko odpowiadać na zapytania klientów.
Śledź wiadomość e-mail do klienta
Co robi. Wyzwalacz zmienia etap elementu CRM, gdy menedżer wysyła wiadomość e-mail do klienta.
Przykład użycia. Możesz śledzić, czy menedżer przetworzył deal i skontaktował się z klientem.
Śledź przesłanie formularza opinii
Co robi. Wyzwalacz zmienia etap elementu CRM, gdy klient wypełnia formularz oddzwonienia na Twojej stronie internetowej.
Przykład użycia. Możesz śledzić wypełnienie formularza oddzwonienia, gdy dzień roboczy już się zakończy. Wyzwalacz przesunie deal na wybrany etap, a reguła wyśle wiadomość SMS, że jutro skontaktujesz się z klientem.
Funkcje. Wyzwalacz śledzi jedynie wypełnienie formularza oddzwonienia. Jeśli chcesz śledzić wypełnienie innych formularzy CRM, użyj wyzwalacza Śledź przesłanie formularza CRM.
Przegląd formularzy internetowych CRM
Jeśli masz kilka formularzy oddzwonienia, wybierz ten, którego potrzebujesz w ustawieniach wyzwalacza.
Śledź połączenie wychodzące
Co robi. Wyzwalacz zmienia etap elementu CRM, gdy menedżer dzwoni do klienta.
Przykład użycia. Możesz śledzić, czy menedżer przetworzył deal i skontaktował się z klientem.
Funkcje. Aby wyzwalacz mógł śledzić połączenie wychodzące, Telefonia musi być połączona z Bitrix24.
Jak zacząć dzwonić z Bitrix24
Śledź połączenie przychodzące
Co robi. Wyzwalacz zmienia etap elementu CRM po połączeniu telefonicznym od klienta.
Przykład użycia. Możesz śledzić połączenia i szybko reagować na zapytania klientów.
Funkcje. Aby wyzwalacz mógł śledzić połączenie przychodzące, Telefonia musi być połączona z Bitrix24.
Jeśli masz podłączonych kilka numerów telefonów, możesz wybrać numer, dla którego wyzwalacz będzie śledził połączenia.
Śledź nieodebrane połączenie
Co robi. Wyzwalacz zmienia etap elementu CRM, jeśli nie zdążysz otrzymać połączenia od klienta.
Przykład użycia. Możesz śledzić wszystkie nieodebrane połączenia i szybko oddzwaniać do klientów.
Funkcje. Aby wyzwalacz mógł śledzić nieodebrane połączenie, Telefonia musi być połączona z Bitrix24.
Jeśli masz podłączonych kilka numerów telefonów, możesz wybrać numer, dla którego wyzwalacz będzie śledził połączenia.
Śledź początkową wiadomość klienta
Co robi. Wyzwalacz zmienia etap elementu CRM w momencie, gdy klient napisze pierwszą wiadomość na czacie internetowym, komunikatorze internetowym lub w sieci społecznościowej.
Przykład użycia. Menedżer nie przegapi wiadomości od klienta i natychmiast odpowie.
Funkcje. W ustawieniach wyzwalacza możesz wybrać otwarty kanał, do którego podłączony jest komunikator lub sieć społecznościowa. Jeśli chcesz śledzić połączenia z różnych otwartych kanałów, utwórz kilka wyzwalaczy.
Ustawienia Otwartych kanałów
Śledź zdarzenie zaakceptowania na czacie
Co robi. Wyzwalacz zmienia etap elementu CRM, gdy menedżer odpowiada klientowi na czacie.
Przykład użycia. Przełożony może kontrolować, czy pracownik rozpoczął pracę z klientem.
Funkcje. Wyzwalacz zostanie uruchomiony, gdy menedżer naciśnie przycisk Odpowiedz na czacie.
W ustawieniach wyzwalacza możesz wybrać otwarty kanał, do którego podłączony jest komunikator lub sieć społecznościowa. Jeśli chcesz śledzić połączenia z różnymi otwartymi kanałami, utwórz kilka wyzwalaczy.
Śledź czas zaakceptowania na czacie
Co robi. Wyzwalacz zmienia etap CRM, jeśli menedżer opóźnia odpowiedź na czacie.
Przykład użycia. Przełożony może kontrolować, czy pracownicy odpowiadają klientom na czas.
Funkcje. W ustawieniach wyzwalacza określ czas reakcji w sekundach. Na przykład wyzwalacz zostanie uruchomiony, jeśli czas odpowiedzi do klienta będzie dłuższy niż 600 sekund.
Śledź wiadomości klienta
Co robi. Wyzwalacz zmienia etap elementu CRM, jeśli wiadomość klienta zawiera określone słowa lub frazy.
Przykład użycia. Możesz śledzić wiadomości zawierające słowa kluczowe i szybko odpowiadać klientom.
Funkcje. W ustawieniach wyzwalacza określ tekst lub słowa kluczowe w wiadomości klienta.
Polecane artykuły: