Reguły automatyzacji to szereg działań, który jest automatycznie uruchamiany na określonym etapie zadania. Reguły automatyzacji Bitrix24 przyspieszą pracę pracowników i pomogą zorganizować złożone zadania i projekty.
Skonfiguruj reguły automatyzacji w Zadaniach
Aby skonfigurować reguły automatyzacji, kliknij specjalną ikonę w sekcji Zadania i projekty.
Kliknij przycisk Utwórz, aby dodać regułę automatyzacji.
Na przykład utwórzmy regułę automatyzacji, która zmieni osobę odpowiedzialną za zadanie.
W polu Zmień w imieniu wybierz pierwszego odpowiedzialnego za zadanie, a w polu Nowa osoba odpowiedzialna wybierz kolejną osobę odpowiedzialną za zadanie.
Następnie w widoku Terminarz przeciągnij zadanie na etap z ustawioną regułą.
W rezultacie zadanie zostanie przeniesione na inną osobę odpowiedzialną.
Skonfiguruj wyzwalacze w Zadaniach
Wyzwalacz to określone działanie lub sytuacja, na przykład zaległe zadanie. Gdy tylko taka sytuacja nastąpi, wyzwalacz przeniesie zadanie do potrzebnego etapu. Następnie zostanie uruchomiona reguła automatyzacji, którą ustawiłeś na tym etapie.
Na przykład dodaj wyzwalacz Śledź zmianę statusu zadania. Gdy pracownik zmieni status zadania, automatycznie przejdzie ono do określonego etapu.
Wybierz status Odłożone i zapisz wyzwalacz na etapie Do zrobienia w tym tygodniu. W ten sposób wyzwalacz przeniesie zadanie na etap Do zrobienia w tym tygodniu, jeśli pracownik zmieni status zadania na Odłożone.
Następnie sprawdźmy ustawienia wyzwalacza. Otwórz zadanie i zmień status na Odłożone.
Zadanie zostanie przeniesione na etap Do zrobienia w tym tygodniu.
Niestandardowe reguły automatyzacji i Bitrix24.Market
Niestandardowe reguły automatyzacji to webhooki i aplikacje z Marketu, które dodają reguły od zewnętrznych deweloperów.
Korzystając z Webhooków, Bitrix24 może łączyć się z usługami stron trzecich. Aby ustawić regułę, wprowadź adres modułu obsługi i wymagane parametry.
Możesz także pobrać reguły automatyzacji z Bitrix24.Market.