Przeczytaj FAQ
Nowości Bitrix24
Aktualizacje artykułów
Aktualności
Rejestracja i autoryzacja
Poczta
Zadania i projekty
Dysk
Kalendarz
Komunikator Bitrix24
Jak zacząć
Grupy robocze
CRM
Bitrix24 Market
Strony internetowe
Firma
Automatyzacja
Marketing
Zarządzanie asortymentem produktów
Ustawienia
Subskrypcja
Aplikacja desktopowa
Mój profil
Centrum Kontaktowe
Analityka CRM
Baza Wiedzy
CRM + Sklep internetowy
Wsparcie Bitrix24
Enterprise
AI CoPilot
Bitrix24 On-premise
e-Podpis
e-Podpis w HR
Telefonia
Kreator BI
Strona startowa: Vibe
Sklep online
Workflow
Centrum Sprzedaży
Sales Intelligence
Logowanie

Bitrix24Care

Zarządzanie asortymentem: strona ustawień

W sekcji Ogólne parametry możesz skonfigurować ustawienia Zarządzania asortymentem:

Aby przejść do ustawień Zarządzania asortymentem,

  1. Otwórz sekcję CRM,
  2. Asortyment,
  3. Zarządzanie asortymentem,
  4. Ustawienia,
  5. Ogólne parametry.

Opcje rezerwacji. Wybierz tryb rezerwacji i wskaż, na ile dni chcesz zarezerwować produkt. Istnieją trzy tryby rezerwacji:

  • Ręcznie: pracownik samodzielnie określa ilość towarów i termin rezerwacji w dealu. Jeśli klient zmieni zamówienie, pracownik musi ręcznie zaktualizować dane w dealu.
  • Podczas dodawania produktu do deala: towar jest automatycznie rezerwowany, gdy pracownik dodaje go do deala. Jeśli ilość towaru się zmieni, rezerwacja zostanie automatycznie zaktualizowana.
  • W momencie płatności: towar jest rezerwowany w momencie płatności, nawet jeśli pracownik zaznaczył płatność ręcznie.

Automatyczna sprzedaż niewysłanych pozycji podczas realizacji deala: wyłączenie tej opcji jest niemożliwe. Pomaga kontrolować ilość towarów w magazynie. Na przykład, jeśli pracownik zamyka deal, ale towar nie został jeszcze wysłany, system automatycznie tworzy dokument sprzedaży. Jeśli ilość towaru w magazynie jest niewystarczająca, system wyświetli ostrzeżenie. Pracownik będzie mógł wybrać magazyn, który ma ten towar i będzie mógł zamknąć deal.
Jak zarezerwować produkt

Metoda kalkulacji kosztów. Metodę kalkulacji kosztów konfiguruje się na suwaku przy pierwszym włączeniu Zarządzania asortymentem. W tej sekcji możesz zobaczyć wybraną metodę odpisu towaru. Aby zmienić metodę, wyłącz i włącz ponownie Zarządzanie asortymentem.
Metody kalkulacji kosztów

Opcje produktów. W tej sekcji możesz skonfigurować trzy parametry:

  • Włącz subskrypcję produktów niedostępnych w magazynie: włącz tę opcję, a Twoi klienci będą subskrybować niedostępne produkty i otrzymywać powiadomienia, gdy produkt będzie ponownie dostępny w magazynie.
    Włącz subskrypcję niedostępnych produktów
  • Ustaw opcję "Uwzględnione w podatku" dla nowych produktów i kodów SKU: podatek jest automatycznie dodawany do ceny wszystkich nowych towarów i ofert. Włącz tę opcję, aby pracownicy nie musieli za każdym razem wskazywać podatku dla każdego towaru. Podatek można ustawić w polu Domyślna stawka podatkowa.
    Podatki w CRM
  • Zezwól na sprzedaż pozycji niedostępnych: jeśli opcja jest włączona, klienci zobaczą towar w sklepie i będą mogli go zamówić. Pracownik będzie mógł wysłać link do płatności, nawet jeśli towaru nie ma w magazynie.

Tryb Zarządzania asortymentem. W tym bloku możesz wyłączyć Zarządzanie asortymentem.

Po wyłączeniu Zarządzania Asortymentem wszystkie wcześniej utworzone dokumenty i elementy zostaną usunięte, bieżący asortyment zostanie zresetowany, a tworzenie nowych dokumentów nie będzie możliwe.
Włącz lub wyłącz Zarządzanie asortymentem

W skrócie

  • W sekcji Ogólne parametry możesz skonfigurować ustawienia Zarządzania asortymentem: wybierz tryb rezerwacji i wskaż, na ile dni chcesz zarezerwować produkt.
  • Metodę kalkulacji kosztów można zmienić przy ponownym uruchomieniu Zarządzania asortymentem. Aby ponownie uruchomić Zarządzanie asortymentem, wyłącz, a następnie ponownie go włącz.
  • W sekcji Opcje produktów można włączyć subskrypcję niedostępnych produktów w magazynie, skonfigurować parametry podatków i zezwolić na sprzedaż produktów niedostępnych w magazynie.
  • W bloku Tryb Zarządzania asortymentem można wyłączyć Zarządzanie asortymentem.

Polecane artykuły:
Czy te informacje były pomocne?
Pomoc specjalisty ds. integracji
To nie jest to, czego szukam
Skomplikowany i niezrozumiały tekst
Informacje są nieaktualne
Artykuł jest za krótki. Potrzebuję więcej informacji
Nie podoba mi się sposób działania tego narzędzia
Przejdź do Bitrix24
Nie masz konta? Utwórz za darmo