W sekcji Ogólne parametry możesz skonfigurować ustawienia Zarządzania asortymentem:
- Wybierz sposób rezerwacji towarów w dealach
- Zmień metodę kalkulacji kosztów
- Włącz subskrypcję produktów niedostępnych w magazynie, uwzględnij podatek, zezwól na sprzedaż pozycji niedostępnych
- Skonfiguruj tryb działania Zarządzania asortymentem
Aby przejść do ustawień Zarządzania asortymentem,
- Otwórz sekcję CRM,
- Asortyment,
- Zarządzanie asortymentem,
- Ustawienia,
- Ogólne parametry.
Opcje rezerwacji. Wybierz tryb rezerwacji i wskaż, na ile dni chcesz zarezerwować produkt. Istnieją trzy tryby rezerwacji:
- Ręcznie: pracownik samodzielnie określa ilość towarów i termin rezerwacji w dealu. Jeśli klient zmieni zamówienie, pracownik musi ręcznie zaktualizować dane w dealu.
- Podczas dodawania produktu do deala: towar jest automatycznie rezerwowany, gdy pracownik dodaje go do deala. Jeśli ilość towaru się zmieni, rezerwacja zostanie automatycznie zaktualizowana.
- W momencie płatności: towar jest rezerwowany w momencie płatności, nawet jeśli pracownik zaznaczył płatność ręcznie.
Automatyczna sprzedaż niewysłanych pozycji podczas realizacji deala: wyłączenie tej opcji jest niemożliwe. Pomaga kontrolować ilość towarów w magazynie. Na przykład, jeśli pracownik zamyka deal, ale towar nie został jeszcze wysłany, system automatycznie tworzy dokument sprzedaży. Jeśli ilość towaru w magazynie jest niewystarczająca, system wyświetli ostrzeżenie. Pracownik będzie mógł wybrać magazyn, który ma ten towar i będzie mógł zamknąć deal.
Jak zarezerwować produkt
Metoda kalkulacji kosztów. Metodę kalkulacji kosztów konfiguruje się na suwaku przy pierwszym włączeniu Zarządzania asortymentem. W tej sekcji możesz zobaczyć wybraną metodę odpisu towaru. Aby zmienić metodę, wyłącz i włącz ponownie Zarządzanie asortymentem.
Metody kalkulacji kosztów
Opcje produktów. W tej sekcji możesz skonfigurować trzy parametry:
- Włącz subskrypcję produktów niedostępnych w magazynie: włącz tę opcję, a Twoi klienci będą subskrybować niedostępne produkty i otrzymywać powiadomienia, gdy produkt będzie ponownie dostępny w magazynie.
Włącz subskrypcję niedostępnych produktów - Ustaw opcję "Uwzględnione w podatku" dla nowych produktów i kodów SKU: podatek jest automatycznie dodawany do ceny wszystkich nowych towarów i ofert. Włącz tę opcję, aby pracownicy nie musieli za każdym razem wskazywać podatku dla każdego towaru. Podatek można ustawić w polu Domyślna stawka podatkowa.
Podatki w CRM - Zezwól na sprzedaż pozycji niedostępnych: jeśli opcja jest włączona, klienci zobaczą towar w sklepie i będą mogli go zamówić. Pracownik będzie mógł wysłać link do płatności, nawet jeśli towaru nie ma w magazynie.
Tryb Zarządzania asortymentem. W tym bloku możesz wyłączyć Zarządzanie asortymentem.
Włącz lub wyłącz Zarządzanie asortymentem
W skrócie
- W sekcji Ogólne parametry możesz skonfigurować ustawienia Zarządzania asortymentem: wybierz tryb rezerwacji i wskaż, na ile dni chcesz zarezerwować produkt.
- Metodę kalkulacji kosztów można zmienić przy ponownym uruchomieniu Zarządzania asortymentem. Aby ponownie uruchomić Zarządzanie asortymentem, wyłącz, a następnie ponownie go włącz.
- W sekcji Opcje produktów można włączyć subskrypcję niedostępnych produktów w magazynie, skonfigurować parametry podatków i zezwolić na sprzedaż produktów niedostępnych w magazynie.
- W bloku Tryb Zarządzania asortymentem można wyłączyć Zarządzanie asortymentem.
Polecane artykuły: