Przeczytaj FAQ
Nowości Bitrix24
Aktualizacje artykułów
Jak zacząć?
Wsparcie Bitrix24
Aktualności
Rejestracja i autoryzacja
Zadania i projekty
Komunikator Bitrix24
Grupy robocze
Kalendarze
Zarządzanie asortymentem produktów
Dysk
Baza Wiedzy
Poczta internetowa
Automatyzacja
CRM
Analityka CRM
Marketing CRM
Centrum Sprzedaży
Firma
Strony internetowe
Sklep online
Bitrix24.Market
Centrum Kontaktowe
Telefonia
Workflow
Aplikacja mobilna
Ustawienia
Bitrix24 On-premise
Subskrypcja
AI CoPilot
Aplikacja desktopowa
CRM + Sklep internetowy
Enterprise
Mój profil
Sales Intelligence
Wsparcie aplikacji mobilnej Bitrix24
Logowanie

Bitrix24Care

Uprawnienie do zmiany ceny produktu w elemencie CRM

Uprawnienie do zmiany ceny produktu w elemencie CRM umożliwia zmianę ceny w konkretnym dealu, fakturze, ofercie i innych elementach CRM. W takim przypadku zmiany zostaną zapisane tylko w formularzu deala, nie będą widoczne w formularzu produktu i nie będą widoczne na stronie sklepu internetowego. Pracownik z tym uprawnieniem będzie miał w formularzu deala aktywne pole wprowadzania ceny:


Scenariusze użycia uprawnienia do zmiany ceny produktu w elemencie CRM

Rozważmy opcje pracy ze zmianami cen w elementach CRM.

Przykład 1. Wszystkie właściwości produktów i ceny są wskazane w katalogu, informacje odzwierciedlone są również na stronie sklepu internetowego. Dział sprzedaży pracuje ze stałymi cenami katalogowymi i nie może zmieniać cen ani w katalogu, ani w dealach. Z kolei dział kluczowych klientów może ustalać indywidualne ceny w zależności od zamówienia i klienta, ale nie może zmieniać cen katalogowych.

Najpierw utwórz osobną rolę Menedżer i dodaj do niej pracowników działu sprzedaży.

Włącz uprawnienie do przeglądania katalogu produktów. To uprawnienie niezbędne jest do pracy z produktem w formularzach deali CRM. Pracownicy będą mogli znaleźć i wybrać potrzebny produkt z katalogu.

Upewnij się, że inne uprawnienia do operacji z produktami i katalogiem są wyłączone dla tej roli.

Następnie utwórz rolę Menedżer obsługi klienta. Dodaj odpowiednich pracowników i włącz dla tej roli następujące uprawnienia:

  • Wyświetl katalog produktów (View product catalog)
  • Zmiana ceny produktu w elemencie CRM (Change product selling price in CRM entity)
  • Zastosuj rabat na produkt (Apply product discount)

Teraz wybrani pracownicy będą mogli ustalać indywidualne ceny w dealach i stosować rabaty. Nie będą jednak mogli edytować produktu bezpośrednio w katalogu.


Przykład 2. Dział sprzedaży może ustalać indywidualne ceny dla klientów. Poszczególni pracownicy zarządzają cenami w katalogu, mogą je zmieniać, a także mogą ustalać ceny indywidualne w dealach.

Utwórz rolę Menedżer i włącz uprawnienia dla tej roli:

  • Wyświetl katalog produktów (View product catalog)
  • Zmiana ceny produktu w elemencie CRM (Change product selling price in CRM entity)

Utwórz rolę Kierownik i włącz uprawnienia:

  • Wyświetl katalog produktów (View product catalog)
  • Edycja produktu (Edit product)
  • Zmiana ceny sprzedaży produktu w katalogu (Change product selling price in the catalog)
  • Zmiana ceny produktu w elemencie CRM (Change product selling price in CRM entity)
  • Zastosuj rabat na produkt (Apply product discount)

Teraz pracownik z rolą Kierownik będzie mógł zmienić cenę w dealu. W tym przypadku cena zostanie zapisana tylko dla tego deala. Jeśli kierownik zmieni cenę w formularzu produktu, cena zostanie również zaktualizowana w katalogu.

Uwaga. Jeśli pracownik ma uprawnienie do tworzenia produktu oraz ma uprawnienie do zmiany cen w katalogu i dealach, to podczas tworzenia produktu w dealu podana cena zostanie również zmieniona w katalogu. Przy dalszej edycji ceny produktu zostanie ona zmieniona tylko w dealu.

Czy te informacje były pomocne?
Pomoc specjalisty ds. integracji
To nie jest to, czego szukam
Skomplikowany i niezrozumiały tekst
Informacje są nieaktualne
Artykuł jest za krótki. Potrzebuję więcej informacji
Nie podoba mi się sposób działania tego narzędzia
Przejdź do Bitrix24
Nie masz konta? Utwórz za darmo