W tym artykule znajdziesz odpowiedzi na najpopularniejsze pytania dotyczące Poczty Bitrix24.
1. Pytania ogólne
Jak dodać obraz do podpisu w wiadomości e-mail
Jakie serwery są używane do wysyłania wiadomości e-mail z Bitrix24
Istnieją trzy główne typy wiadomości e-mail wysyłanych przez osobne grupy serwerów Bitrix24:
- E-maile dotyczące rejestracji konta i odzyskiwania hasła
- Kampanie e-mailowe
- Zaproszenia i inne e-maile
Jeśli korzystasz z Bitrix24 Cloud, możesz skonfigurować serwer SMTP podczas podłączenia skrzynki pocztowej. W takim przypadku wiadomości będą wysyłane przez serwery określonej usługi SMTP.
Jak przeglądać rozmowy e-mailowe pracowników z klientami
Administrator konta może przeglądać rozmowy e-mailowe pracownika z klientami, jeśli pracownik udzieli mu dostępu do swojej skrzynki pocztowej.
Możesz także zobaczyć historię wiadomości na osi czasu w formularzu CRM, do których masz dostęp.
Jak udzielić dostępu do mojej skrzynki pocztowej innym użytkownikom
W ustawieniach skrzynki pocztowej możesz przyznać dostęp do swojej skrzynki innym pracownikom. Dzięki temu będą mogli czytać, wysyłać i usuwać wiadomości e-mail, ale nie będą mieli dostępu do konfigurowania ustawień Twojej skrzynki pocztowej.
Jak dodać obraz do podpisu e-mail
Jak często Bitrix24 sprawdza nową pocztę
Te zasady dotyczą wszystkich planów Bitrix24:
- Poczta jest sprawdzana co 10 minut, jeśli właściciel skrzynki pocztowej jest online.
- Poczta jest sprawdzana co 10 minut jeśli włączona jest opcja Kieruj wiadomości e-mail od istniejących klientów do odpowiedzialnych menedżerów CRM, a dowolny użytkownik zalogował się na konto.
- Poczta jest sprawdzana raz dziennie, jeśli jakikolwiek użytkownik zalogował się do konta, a opcja Kieruj wiadomości e-mail od istniejących klientów do odpowiedzialnych menedżerów CRM jest wyłączona.
- Poczta jest sprawdzana natychmiast po otwarciu sekcji Poczta.
- Jeśli żaden z użytkowników konta nie jest online, poczta nie jest sprawdzana.
- Pocztę można sprawdzić, klikając przycisk Synchronizacja.
Synchronizacja skrzynki pocztowej jest oparta na aktywności użytkownika na koncie Bitrix24. Oznacza to, że poczta jest sprawdzana, gdy użytkownik jest online i aktywnie pracuje w Bitrix24: odświeża strony, pracuje w aplikacji desktopowej i mobilnej.
Zwinięta karta z kontem Bitrix24 w przeglądarce nie jest liczona jako aktywność użytkownika.
Możesz także sprawdzić pocztę, klikając przycisk synchronizacji.
Nowe skrzynki pocztowe z darmową domeną
W Bitrix24 nie można tworzyć bezpłatnych domen e-mail.
Jeśli wcześniej podłączyłeś skrzynki pocztowe z bezpłatnej domeny lub skrzynki pocztowe @bitrix24.pl, takie skrzynki pocztowe pozostaną połączone z Bitrix24 i będą nadal działać.
Darmowe domeny e-mail dla subskrybentów planów komercyjnych będą nadal działać i będą automatycznie odnawiane każdego roku.
Dla subskrybentów planu Free odnowienie domeny nie jest dostępne. Aby odnowić, możesz przełączyć się na dowolny plan komercyjny lub ponownie zarejestrować domenę na swoje nazwisko u rejestratora domen i odnowić ją samodzielnie.
Po ponownym zarejestrowaniu domeny możesz samodzielnie tworzyć nowe skrzynki pocztowe i integrować je przez IMAP.
Nie mogę skonfigurować mojego serwera SMTP dla adresów e-mail połączonych przez Gmail, Outlook, Office 365 itp.
Wstępnie zainstalowani dostawcy poczty nie zezwalają na korzystanie z serwerów innych firm dla swoich skrzynek pocztowych, więc możesz korzystać tylko z serwerów tego dostawcy.
Niektóre z nich wymagają podania hasła do wysyłania e-maili z ich serwerów, podczas gdy dla innych wystarczy aktywować opcję Wyślij za pomocą zewnętrznego SMTP.
Aby skonfigurować serwery poczty przychodzącej i wychodzącej, możesz podłączyć skrzynkę pocztową przez IMAP.
2. Integracja skrzynki pocztowej
Logika powiązania e-maili z dealami
Jeśli wyślesz e-mail do klienta z deala, a klient odpowie dokładnie na ten e-mail, to jego odpowiedź będzie dodana do tego samego deala. Jeśli masz kilka aktywnych deali z klientem, a klient nie odpowie na wiadomość, ale po prostu wyśle "nowy" e-mail, zostanie on powiązany z ostatnio utworzonym aktywnym dealem.
Ile skrzynek pocztowych można podłączyć
W tym artykule znajdziesz informacje o limitach poczty Bitrix24.
Jak połączyć osobistą skrzynkę pocztową z Bitrix24
Możesz połączyć swoją skrzynkę pocztową z kontem Bitrix24 w sekcji Poczta. Wszystkie wiadomości e-mail będą przechowywane na Twoim serwerze pocztowym, a ich kopie wraz z załącznikami będą znajdować się na portalu.
Jak używać niestandardowej domeny dla skrzynki pocztowej Bitrix24
Tworzenie niestandardowej domeny dla skrzynki pocztowej w Bitrix24 nie jest obecnie dostępne. Możesz skorzystać z jednej z usług, które zapewniają opcję uzyskania niestandardowych nazw domen pocztowych. Na przykład GSuite firmy Google, Yahoo! Small Business, Zoho Mail, Outlook w Office365 itp. Po utworzeniu skrzynki pocztowej z własną domeną możesz połączyć ją z Bitrix24 przez IMAP.
Jak odłączyć skrzynkę pocztową
Czy protokół POP3 jest obsługiwany
Nie. Możesz podłączyć swoją skrzynkę pocztową za pomocą protokołu IMAP.
Czy mogę dodać własne rekordy DKIM i SPF
Nie możesz dodawać niestandardowych rekordów DKIM i SPF dla wychodzących wiadomości e-mail w Bitrix24.
Możesz jednak zarejestrować własną domenę> skonfigurować serwer poczty internetowej> dodać niestandardowe rekordy SPF i DKIM> skonfigurować sprawdzanie rekordów DMARC i skonfigurować wysyłanie wiadomości przez SMTP w Bitrix24.
3. Integracja z CRM
Jak połączyć skrzynkę pocztową z CRM
Przejdź do sekcji Poczta> Ustawienia skrzynki pocztowej i aktywuj opcję Link do CRM. Wszystkie wiadomości trafią do CRM, a historię wiadomości znajdziesz w odpowiednim formularzu elementu CRM.
Jak skonfigurować automatyczne tworzenie leadów i kontaktów z wiadomości e-mail
Aby to zrobić, musisz skonfigurować integrację z CRM w ustawieniach swojej skrzynki pocztowej.
Co oznacza komunikat o błędzie "E-mail nie jest zgodny z zasadami CRM"
Ten błąd może wystąpić z kilku powodów:
- Próbujesz ręcznie dodać wiadomość e-mail od pracownika do CRM.
- Podczas automatycznego dodawania wiadomości e-mail do CRM:
- wiadomość e-mail jest za stara;
- wiadomość e-mail jest oznaczona jako spam lub znajduje się w koszu;
- ta wiadomość jest powiadomieniem e-mail z Twojego konta Bitrix24;
- ta wiadomość została wysłana przez użytkownika Twojego konta Bitrix24;
- adres e-mail nadawcy znajduje się na liście wyjątków.
Wiadomości e-mail uważa się za wysłane od pracowników, jeśli:
- adres e-mail nadawcy jest podany jako e-mail kontaktowy w profilu pracownika.
- adres e-mail nadawcy jest połączony z Bitrix24 w sekcji Poczta.
Czy mogę wybrać element CRM do utworzenia podczas ręcznego zapisywania wiadomości e-mail w CRM
Ta opcja nie jest obecnie dostępna.
Dla istniejących kontaktów tworzone są powtarzalne leady
Jeśli chcesz, aby nowe e-maile były łączone z odpowiednimi elementami CRM bez tworzenia nowych leadów, po prostu aktywuj opcję Kieruj e-maile od istniejących klientów do przypisanych menedżerów CRM w ustawieniach skrzynki pocztowej.
W takim przypadku, nawet jeśli osoba odpowiedzialna nie jest określona w Kolejce dystrybucji kontaktów i leadów, e-maile kontaktów wcześniej przypisanych do pracownika zostaną dołączone do aktywności istniejących kontaktów.
4. Rozwiązywanie problemów ze skrzynką pocztową
Wysyłanie wiadomości zajmuje zbyt dużo czasu
Ze względu na duże obciążenie kanałów nadawczych mogą wystąpić opóźnienia do 40 minut.
Jeśli z jakiegoś powodu nie jesteś zadowolony z czasu potrzebnego na wysłanie wiadomości przez serwer Bitrix24.Mail, możesz wysyłać wiadomości e-mail przez serwer SMTP.
Co oznacza komunikat o błędzie "Wiadomość e-mail została anulowana"
Podczas tworzenia nowego e-maila możesz otrzymać takie ostrzeżenie, jeśli:
- przekroczysz dzienny lub miesięczny limit określony w sekcji Marketing> Ustawienia
- załączniki wiadomości e-mail przekraczają 14,3 MB
- adres odbiorcy nie istnieje lub jest nieprawidłowy
Dlaczego moja wiadomość e-mail nie została dostarczona? Dlaczego nie widzę wiadomości e-mail od mojego klienta w skrzynce pocztowej
Jeśli Twoja wiadomość nie została dostarczona lub nie widzisz przychodzącej wiadomości e-mail w skrzynce pocztowej, przyczyną może być zbyt duży załącznik do tej wiadomości. Załącznik nie powinien przekraczać 14,3 MB. W przeciwnym razie wiadomość nie zostanie dostarczona lub nie zobaczysz wiadomości przychodzącej.