Przeczytaj FAQ
Nowości Bitrix24
Aktualizacje artykułów
Jak zacząć?
Wsparcie Bitrix24
Aktualności
Rejestracja i autoryzacja
Zadania i projekty
Komunikator Bitrix24
Grupy robocze
Kalendarze
Zarządzanie asortymentem produktów
Dysk
Baza Wiedzy
Poczta internetowa
Automatyzacja
CRM
Analityka CRM
Kreator BI
Marketing
Centrum Sprzedaży
Firma
Strony internetowe
Sklep online
Bitrix24.Market
Centrum Kontaktowe
Telefonia
Workflow
Ustawienia
Bitrix24 On-premise
Subskrypcja
AI CoPilot
Aplikacja desktopowa
CRM + Sklep internetowy
e-Podpis
e-Podpis w HR
Enterprise
Mój profil
Sales Intelligence
Logowanie
Twój Bitrix24
Autoryzuj się aby wejść
do swojego Bitrix24.
Wejdź

Bitrix24Care

Reguły automatyzacji i workflow nie działają: przyczyny i rozwiązania

Błędy w automatyzacji mogą wystąpić z różnych powodów. Zebraliśmy możliwe przyczyny i szybkie rozwiązania w jednym artykule.

Ten artykuł pomoże Ci zrozumieć:


W historii elementu CRM nie jest wskazany żaden pracownik

Błąd. Po uruchomieniu reguły automatyzacji lub workflow pracownik, który dokonał zmian, nie jest wyświetlany w historii elementu CRM.

Przyczyna. Workflow i reguła automatyzacji wykonują działanie "Modyfikuj pozycję". W ustawieniach reguły pole "Zmień w imieniu" nie jest wypełnione, dlatego autor zmiany nie jest wskazany w historii elementu CRM.

Rozwiązanie. Otwórz odpowiednie działanie workflow lub regułę automatyzacji "Modyfikuj pozycję". W polu Zmień w imieniu podaj wartość Zmodyfikowane przez.
Historia CRM
Reguły w CRM: Zarządzaj pozycjami workflow

1 Pole "Zmień w imieniu" w regule automatyzacji
2 Pole "Zmień w imieniu" w workflow
3 Wartość "Zmodyfikowane przez" w workflow

Workflow i reguły automatyzacji działają bez zmian po edycji

Błąd.

  1. Edytowałeś ustawienia aktywnych workflow i reguł, ale zmiany nie zostały zastosowane.
  2. Reguła automatyzacji lub workflow zostały usunięte, ale nadal działają.

Przyczyny. Reguły automatyzacji i workflows działają zgodnie z ustawieniami określonymi w momencie uruchamiania automatyzacji. Wszystkie reguły automatyzacji i workflow, które zostały uruchomione przed edycją lub usunięciem, działają według poprzedniego scenariusza.

Rozwiązanie.

  1. Aby zaktualizować scenariusz pracy w aktywnym workflow, zakończ go lub uruchom nowy.
  2. Aby zatrzymać automatyzację po usunięciu workflow lub reguły automatyzacji, zakończ ją dla elementu.

Automatyzację można zakończyć w formularzu elementu CRM, w którym została uruchomiona, lub na ogólnej liście aktywnych workflow: adres_twojego_konta.bitrix24.pl/bizproc/bizproc/.
Usuwanie reguł automatyzacji i wyzwalaczy


Błędy w regułach "Edytuj element SPA" i "Uzyskaj informacje o elemencie CRM"

Błąd.

  1. Reguła Edytuj element SPA nie aktualizuje wymaganego elementu.
  2. W wynikach reguły Uzyskaj informacje o elemencie CRM podane są błędne dane.

Przyczyny.

  1. W ustawieniach SPA wyłączono użycie reguł automatyzacji, wyzwalaczy i projektanta workflow.
  2. Brak filtru według pól w ustawieniach lub jest on nieprawidłowo skonfigurowany. Jeśli reguła znajdzie kilka elementów o tej samej wartości, np. o tej samej nazwie, to działa na pierwszy znaleziony element.

Rozwiązanie.

  1. Aktywuj użycie reguł automatyzacji, wyzwalaczy i projektanta workflow w ustawieniach SPA.
    Jak skonfigurować proces inteligentny w CRM

  2. Ustaw filtr według pól w ustawieniach reguły "Uzyskaj informacje o elemencie CRM". Wartość pola musi być unikalna. Jeśli reguła automatyzacji znajdzie kilka elementów z tą samą wartością, zostanie zastosowana do pierwszego znalezionego elementu. Zalecamy ustawienie filtra dla pola "ID", ponieważ ID jest zawsze unikalne.
    Uzyskaj informacje o pozycji SPA
    Reguły pomocnicze: dodatkowe reguły automatyzacji
  3. 5 Skonfigurowaliśmy filtr według ID elementu. Wartość ID pobieramy z pola niestandardowego "ID elementu procesu inteligentnego" w formularzu deala

Warunek "W zakresie" nie działa

Błąd. Ustawiasz czas wykonania reguły automatyzacji, który obejmuje kilka dni, na przykład od 20:00 bieżącego dnia do 08:00 następnego. Jeśli podasz warunek "W zakresie 20:00 a 08:00", reguła nie zadziała.

Przyczyna. Reguła automatyzacji nie rozpoznaje ram czasowych obejmujących dwa dni i zamiast tego uwzględnia tylko przedział czasowy od 08:00 do 20:00.

Rozwiązanie. Podaj przedział czasowy w obrębie jednego dnia. Jeśli konfigurujesz regułę automatyzacji dla deali utworzonych między 20:00 a 8:00, użyj dwóch warunków: między 20:00 a 23:59 lub między 00:00 a 8:00.
Ustawienia czasu w regułach automatyzacji


Reguła automatyzacji z warunkiem wykonania nie jest uruchamiana

Błąd. W regule automatyzacji "Modyfikuj pozycję" ustawiono warunek wykonania. Na przykład reguła dotyczy tylko deali powtarzalnych. W ustawieniach warunku podano: Powtarzalny deal równe Tak. Jeśli element CRM został utworzony za pomocą WebHooka lub aplikacji, reguła nie zadziała.

Przyczyna. Reguła automatyzacji jest uruchamiana podczas tworzenia elementu, podczas gdy WebHook wypełnia pola formularza CRM stopniowo. W momencie uruchomienia reguły automatyzacji pola warunku są jeszcze puste. Sprawdzenie warunku zakończy się niepowodzeniem i reguła nie zadziała.

Rozwiązanie. Skonfiguruj w ustawieniach reguły automatyzacji opóźnienie wykonania na 10 minut. Teraz WebHook ma czas na wypełnianie wszystkich pól elementu i reguła automatyzacji zostanie uruchomiona.
Reguły w CRM: Zarządzaj pozycjami workflow


Czy te informacje były pomocne?
Pomoc specjalisty ds. integracji
To nie jest to, czego szukam
Skomplikowany i niezrozumiały tekst
Informacje są nieaktualne
Artykuł jest za krótki. Potrzebuję więcej informacji
Nie podoba mi się sposób działania tego narzędzia
Przejdź do Bitrix24
Nie masz konta? Utwórz za darmo
Powiązane artykuły
Ograniczenie dotyczące uruchamiania procesów workflow w CRM Workflow dla automatycznej odpowiedzi i e-maili kontynuujących CRM Automatyczne przypisywanie leadów przy użyciu procesu biznesowego Workflow CRM: przegląd Typowe błędy popełniane podczas tworzenia procesów biznesowych Jak dodać inteligentny skrypt do workflow Proces biznesowy dla wygranych zamkniętych deali