Kampanie w komunikatorach w Bitrix24 to narzędzie do wysyłania wiadomości do grupy klientów w komunikatorach i sieciach społecznościowych: Telegram, WhatsApp i inne. Za pomocą kampanii można informować klientów o akcjach, rabatach i nowych produktach.
Plany taryfowe
Możesz wysyłać kampanie tylko do tych klientów, którzy już się z Tobą kontaktowali przez komunikatory. Jeśli klient pisał z różnych komunikatorów, to kampania zostanie wysłana do tego, z którego klient napisał po raz pierwszy. Na przykład, jeśli pierwsze zapytanie było w Telegramie, to kampania zostanie wysłana do Telegramu.
W artykule opowiemy:
Utwórz kampanię
Przejdź do sekcji Marketing > Start > Komunikatory. Wybierz szablon kampanii.
Podaj nazwę kampanii, klikając ołówek. Ta nazwa nie jest widoczna dla klientów, jest wyświetlana tylko w Bitrix24.
Wybierz odbiorców
W Bitrix24 odbiorcy kampanii nazywani są segmentami. Są one tworzone na podstawie wspólnych cech: wiek, miejsce zamieszkania, zakupione produkty i tak dalej. W Bitrix24 istnieją dwa rodzaje segmentów: dynamiczny i statyczny.
Jak utworzyć segment do kampanii marketingowej
Wybierz segment. Możesz użyć predefiniowanych segmentów lub wybrać wcześniej utworzone. W tym celu kliknij Wybierz segment.
Jeśli nie ma odpowiedniego segmentu, kliknij Utwórz i skonfiguruj listę odbiorców.
Wyklucz segment. Wyklucz z segmentu klientów, do których nie chcesz wysyłać kampanii.
Napisz wiadomości
Można pozostawić tekst wiadomości z szablonu lub napisać własny.
Do tekstu można dodać informacje z pól formularza elementu CRM, na przykład imię klienta. Dzięki temu wiadomość będzie bardziej spersonalizowana.
- Kliknij Trzy kropki (...).
- Wybierz Lead > Imię.
- Zmienne zostaną dodane do tekstu. Kiedy wyślesz wiadomość, zamiast zmiennej pojawi się imię klienta.
Skonfiguruj parametry kampanii
W bloku Więcej wybierz czas wysyłania wiadomości. Po ustawieniu czasu kliknij Zastosuj.
Wyślij kampanię
Wybierz, kiedy wysłać kampanię, i kliknij Zapisz.
- Teraz: kampania zostanie wysłana od razu.
- Później ręcznie: kampanię można wysłać w dowolnym momencie. W tym celu przejdź do Marketing > Kampanie, wybierz odpowiednią i kliknij Wyślij.
- Harmonogram: wybierz datę i godzinę wysyłania kampanii.
- Kampanie w komunikatorach w Bitrix24 to narzędzie do wysyłania wiadomości do grupy klientów w komunikatorach i sieciach społecznościowych: Telegram, WhatsApp i inne.
- Możesz wysyłać kampanie tylko do tych klientów, którzy już się z Tobą kontaktowali przez komunikatory.
- Jeśli klient pisał z różnych komunikatorów, to kampania zostanie wysłana do tego, z którego klient napisał po raz pierwszy.
- Do tworzenia kampanii można używać predefiniowanych szablonów.
- Kampanię w komunikatorach można wysyłać tylko do segmentów dynamicznych. Lista odbiorców jest tworzona automatycznie przed wysłaniem kampanii.
- Do tekstu kampanii można dodać informacje o klientach: imię, datę urodzenia i inne. Dzięki temu wiadomość będzie bardziej spersonalizowana.
- W bloku Więcej można ustawić ograniczenie na czas wysyłania wiadomości.