Możesz tworzyć zadania powiązane z klientami bezpośrednio w formularzu elementu CRM. Na przykład, przygotuj umowę lub wyślij ofertę handlową dotyczącą deala. Statusy zadań pomogą śledzić proces ich realizacji.
W artykule opowiemy:
Jak utworzyć zadanie z formularza elementu CRM
Zadanie można utworzyć z formularza elementu CRM zarówno w przeglądarce, jak i aplikacji mobilnej Bitrix24. Przyjrzyjmy się, jak utworzyć zadanie na przykładzie deali.
1-3. Przejdź do sekcji CRM > Deale. Otwórz formularz deala.
4. Na osi czasu wybierz Zadanie.
5. Podaj nazwę, opis zadania, wybierz odpowiedzialnego i wypełnij inne pola.
6. Kliknij Utwórz zadanie. Utworzone zadanie można znaleźć na osi czasu deala.
Jak utworzyć zadanie
Oś czasu w formularzu CRM
1-2. Wybierz na dolnym pasku Więcej > CRM.
3. Otwórz formularz deala.
4. W prawym dolnym rogu wybierz Plus (+).
5. Wybierz Zadanie.
6. Podaj nazwę, opis zadania, wybierz odpowiedzialnego i wypełnij inne pola. Naciśnij strzałkę w górę (↑). Nowe zadanie można znaleźć na osi czasu deala.
Jak utworzyć zadanie
Oś czasu w formularzu CRM
Zadania utworzone w CRM można również znaleźć w sekcji Zadania i projekty. Aby to zrobić, skonfiguruj filtr według pola Tag > CRM. W takich zadaniach wyświetlane są linki do powiązanych elementów CRM.
Jak korzystać z filtra zadań
Statusy zadań
Zadania mają statusy, które pomagają śledzić postępy i nie przegapić zmian. Status zadania można zobaczyć w kanbanie CRM.
- Utworzone, niewyświetlone: utworzyłeś zadanie, ale odpowiedzialny jeszcze go nie otworzył.
- Wyświetlone: odpowiedzialny otworzył zadanie, ale jeszcze nie zaczął nad nim pracować.
- Zaktualizowane: ktoś z uczestników zadania, nieodpowiedzialny za deal, wprowadził zmiany. Na przykład, zaktualizował opis lub dodał listę kontrolną.
- W toku: odpowiedzialny uruchomił śledzenie czasu zadania i zaczął nad nim pracować.
- W oczekiwaniu: odpowiedzialny wstrzymał zadanie.
- Czeka na kontrolę: odpowiedzialny zakończył zadanie, a twórca musi je zaakceptować lub odesłać z powrotem do odpowiedzialnego w celu poprawy.
- Zaktualizowano termin: twórca lub odpowiedzialny zmienił termin ostateczny zadania.
- Ma podsumowanie statusu: odpowiedzialny dodał wynik pracy. Ten status jest dostępny dla zadań z włączoną opcją Podsumowanie statusu zadania jest wymagane.
- Po terminie: zadanie nie jest wykonane w określonym terminie.
- Zakończone: odpowiedzialny wykonał zadanie.
Jak pracować z zadaniami w zamkniętych leadach i dealach
Jeśli zamkniesz lead lub deal, niezakończone zadania automatycznie otrzymają status Zakończone. Aby kontynuować pracę nad zadaniem w elementach zamkniętych, skorzystaj z poniższych rozwiązań.
Leady
1-4. Przejdź do sekcji CRM > Więcej > Ustawienia > Ustawienia CRM.
5-6. Wybierz Inne > Inne ustawienia.
7-9. Otwórz zakładkę Aktywności > Automatycznie zamknij aktywności podczas konwersji leadów, odznacz pole przy elemencie Zadanie.
Teraz zadania nie będą zamykane, nawet gdy lead zostanie przekonwertowany.
Deale
Sprawdź zadanie po zakończeniu
Podczas tworzenia lub edytowania zadania wybierz Sprawdź zadanie po zakończeniu. Po zakończeniu zadanie otrzyma status Czeka na kontrolę. Zadanie można znaleźć za pomocą filtra W toku.
Utwórz dodatkowy etap
Przed końcowym etapem deala można dodać etap Do sprawdzenia. Przenieś wszystkie deale do tego etapu, dopóki praca nad zadaniami jest w toku.
Kanban w CRM
Sprawdź zadanie po zakończeniu
Podczas tworzenia lub edytowania zadania wybierz Wymagaj sprawdzenia. Po zakończeniu zadanie otrzyma status Czeka na kontrolę. Zadanie można znaleźć za pomocą filtra W toku.
Wybierz zadanie, dotknij Trzech kropek (...) > Ustawienia zadania > Wymagaj sprawdzenia
Utwórz dodatkowy etap
Przed końcowym etapem deala można dodać etap Do sprawdzenia. Przenieś wszystkie deale do tego etapu, dopóki praca nad zadaniami jest w toku.
Kanban w CRM
W skrócie
- Możesz tworzyć zadania powiązane z klientami bezpośrednio w formularzu elementu CRM.
- Zadanie można utworzyć z formularza elementu CRM zarówno w przeglądarce, jak i aplikacji mobilnej Bitrix24.
- Zadania mają statusy, które pomagają śledzić postępy i nie przegapić zmian. Status zadania można zobaczyć w kanbanie CRM.
- Jeśli deal ma kilka zadań, w kanbanie wyświetlany jest ostatnio zaktualizowany status.
- Jeśli zamkniesz lead lub deal, to niezakończone zadania automatycznie otrzymają status Zakończona.