Wyzwalacze śledzą działania klientów i zmiany w CRM: tworzenie i podpisywanie dokumentu, opłacenie faktury, przeglądanie e-maila i inne. Gdy nastąpi określone działanie, wyzwalacz przeniesie element na etap, na którym został skonfigurowany.
Wyzwalacze w CRM
Wyzwalacze są pogrupowane według typów zadań, które rozwiązują. W artykule omówimy grupę wyzwalaczy Dokumentacja. Pomagają one zautomatyzować proces podpisywania dokumentów z klientami.
- Obserwuj do podpisania przez nadawcę,
- Obserwuj do podpisania przez odbiorcę,
- Obserwuj do podpisania przez wszystkie strony,
- Śledź widok obiektu,
- Śledź nowy obiekt.
1-2. Przejdź do sekcji CRM i wybierz odpowiedni element, na przykład leady lub deale.
3. Otwórz Reguły automatyzacji.
4. Kliknij Utwórz.
5. Wybierz etap, na którym chcesz skonfigurować wyzwalacz.
6. Przejdź do grupy wyzwalaczy Dokumentacja.
7-8. Kliknij Filtr i wybierz Wyzwalacze Bitrix24, aby wyświetlić na liście tylko wyzwalacze.
Obserwuj do podpisania przez nadawcę
Co robi. Gdy dyrektor Twojej firmy podpisze dokument, wyzwalacz przeniesie element CRM na inny etap.
Do czego używać. Aby śledzić status dokumentu. Na przykład, menedżer zobaczy, że dyrektor firmy podpisał dokument i od razu wyśle go do klientu w celu podpisania.
Obserwuj do podpisania przez odbiorcę
Co robi. Gdy klient podpisze dokument, wyzwalacz przeniesie element CRM na inny etap.
Do czego używać. Aby nie przeoczyć podpisania dokumentu przez klienta. Na przykład, menedżer zobaczy, że klient podpisał umowę i od razu wyśle fakturę do podpisu.
Obserwuj do podpisania przez wszystkie strony
Co robi. Gdy dyrektor Twojej firmy i klient podpiszą umowę, wyzwalacz przeniesie element CRM na inny etap.
Do czego używać. Aby rozpocząć pracę nad kontraktem na czas. Na przykład dyrektor zobaczy, że umowa została podpisana przez wszystkie strony i powiadomi o tym odpowiednie działy.
Śledź widok obiektu
Co robi. Gdy klient otworzy dokument za pomocą linku z e-maila lub SMS-a, wyzwalacz przeniesie element CRM na inny etap. Wyzwalacz śledzi przeglądanie dokumentu wysłanego przez pracownika lub regułę automatyzacji z formularza CRM.
Kiedy używać. Aby menedżer mógł na czas skontaktować się z klientem. Na przykład, menedżer zobaczy, że klient otworzył dokument i zadzwoni do niego, aby omówić szczegóły i odpowiedzieć na pytania.
Funkcje. Wybierz szablon dokumentu. Wyzwalacz będzie śledził przeglądanie dokumentu utworzonego według tego szablonu.
Śledź nowy obiekt
Co robi. Gdy reguła automatyzacji lub pracownik utworzy dokument w formularzu CRM, wyzwalacz przeniesie element na inny etap.
Kiedy używać. Aby szybko wysłać dokument do zatwierdzenia przez klienta. Na przykład, menedżer zobaczy, że w formularzu utworzono ofertę handlową i wyśle ją do klienta, aby przyspieszyć proces.
Funkcje. Wybierz szablon dokumentu. Wyzwalacz będzie śledził tworzenie dokumentu według tego szablonu.