Przeczytaj FAQ
Nowości Bitrix24
Aktualizacje artykułów
Aktualności
Rejestracja i autoryzacja
Poczta
Zadania i projekty
Dysk
Kalendarz
Komunikator Bitrix24
Jak zacząć
Grupy robocze
CRM
Bitrix24 Market
Strony internetowe
Firma
Automatyzacja
Marketing
Zarządzanie asortymentem produktów
Ustawienia
Subskrypcja
Aplikacja desktopowa
Mój profil
Centrum Kontaktowe
Analityka CRM
Baza Wiedzy
CRM + Sklep internetowy
Wsparcie Bitrix24
Enterprise
AI CoPilot
Bitrix24 On-premise
e-Podpis
e-Podpis w HR
Telefonia
Kreator BI
Strona startowa: Vibe
Sklep online
Workflow
Centrum Sprzedaży
Kwestie ogólne
Collaby
Rezerwacja online
Sales Intelligence
Logowanie
Twój Bitrix24
Autoryzuj się aby wejść
do swojego Bitrix24.
Wejdź

Bitrix24Care

Utwórz formularz kontaktowy CRM

Formularze CRM w Bitrix24 pomagają zbierać zgłoszenia, kontakty i opinie. Klienci mogą umawiać się na wizyty, rezerwować usługi lub składać zamówienia na stronie internetowej, a dane z formularzy są automatycznie zapisywane w systemie CRM.
Czym są formularze CRM

W artykule omówimy:

Formularze CRM nie są dostępne we wszystkich planach.
Plany taryfowe


Jak utworzyć formularz CRM

1-3. Otwórz sekcję CRM > Dodatki > Formularze CRM.
4. Kliknij Dodaj.
5. Wybierz szablon formularza CRM odpowiadający Twoim potrzebom. Na przykład Informacja zwrotna do zbierania opinii od klientów lub Wydarzenia online do rejestracji na webinar.
6. Kliknij Wyjdź z edytora, aby powrócić do listy formularzy CRM.
Scenariusze pracy z formularzami CRM

2 Scenariusze są podzielone na kategorie. Przewiń listę w dół, aby zobaczyć wszystkie opcje

Jak skonfigurować formularz CRM

Omówimy ustawienia formularza na przykładzie scenariusza Preferencje niestandardowe.

Gdy wybierzesz szablon, zostanie otwarta strona edycji formularza CRM. Po lewej stronie znajduje się lista ustawień, a po prawej podgląd formularza. Kliknij ikony w górnej części ekranu, aby sprawdzić, jak formularz będzie wyświetlany na różnych urządzeniach.

Pola. Określ, jakie dane będzie wprowadzał użytkownik. Na przykład imię, e-mail, telefon. W każdym scenariuszu jest już gotowy zestaw pól, ale możesz go edytować.

1. Kliknij krzyżyk, aby usunąć pole z formularza CRM.
2. Przytrzymaj i przeciągnij ikonę obok nazwy pola, aby zmienić kolejność pól.
3. Wybierz Dodaj pole, jeśli chcesz dodać inne pola.
4-5. Wybierz, z którego elementu CRM chcesz dodać pole. Na przykład z kontaktu lub firmy.
6. Zaznacz potrzebne pola i kliknij Dodaj.

Kliknij ołówek, aby edytować pole:

  • zmień nazwę,
  • ustaw jako wymagane do wypełnienia,
  • określ wartość domyślną, która będzie wyświetlana w polu, dopóki klient nie wprowadzi swoich danych,
  • włącz autouzupełnianie,
  • napisz podpowiedź i wybierz tryb jej wyświetlania: stale lub po kliknięciu pola.
Autouzupełnianie pól w formularzach CRM

Umowy. Dodaj pola wyboru, w których użytkownicy zaznaczą swój wybór. Na przykład zgodzą się na przetwarzanie danych osobowych lub potwierdzą, że zapoznali się z warunkami dostawy.

Wybierz gotową zgodę z listy lub utwórz nową.

Elementy w CRM. Wybierz, jakie elementy zostaną utworzone w CRM, gdy klient wypełni formularz. Na przykład Deal + Klient lub Faktura.

Aby ustawić zasady przetwarzania duplikatów, kliknij Tryb eksperta.
Automatyczne łączenie duplikatów

Jeśli formularz tworzy deal, wybierz lejek sprzedaży i włącz opcję Użyj aktywnego deala. Nie twórz nowego. Jeśli opcja jest wyłączona, zawsze będzie tworzony nowy deal, niezależnie od ustawień przetwarzania duplikatów.

W przypadku procesów inteligentnych po każdym wypełnieniu formularza zostanie utworzony nowy element.

Nagłówek i przycisk. Spraw, by formularz był prostszy i bardziej przyciągający dla klienta: dodaj chwytliwy tytuł i podtytuł oraz zmodyfikuj tekst na przycisku wysyłania.

Użyj tagów personalizacyjnych. To są znaki specjalne, które są zastępowane danymi klienta podczas otwierania formularza CRM. Gdy klient otworzy formularz, zobaczy swoje imię i nazwisko zamiast tagów.
Tytuł, nazwa formularza CRM i nazwa strony
Tagi personalizacyjne w formularzach CRM

Ochrona przed spamem. Moduł reCAPTCHA V2 sprawdza, czy formularz wypełnia człowiek, a nie bot, i blokuje podejrzany ruch.

Wybierz opcję użycia reCAPTCHA V2 i w razie potrzeby podaj w ustawieniach swoje klucze.

Reguły wyświetlania pól. Możesz ukrywać lub pokazywać pola formularza w zależności od odpowiedzi klientów. Na przykład pole z adresem e-mail zostanie ukryte, jeśli klient poda numer telefonu.
Reguły wyświetlania pól w formularzu CRM

Działania po przesłaniu. Wybierz działania po wysłaniu formularza CRM. Dostępne są trzy opcje: wyświetlenie wiadomości na ekranie, przekierowanie użytkownika na inną stronę lub ponowne otwarcie formularza.

Wiadomość. Użyj tego scenariusza, aby podziękować klientowi lub poinformować o zasadach przetwarzania zamówienia. Skonfiguruj wiadomości dla udanego i nieudanego wypełnienia. Aby zobaczyć lub zmienić tekst, kliknij odpowiednie przyciski.

Przekierowanie. Skonfiguruj przejście na inną stronę, jeśli chcesz przekierować klienta do grupy w mediach społecznościowych lub na stronę z informacjami o dostawie. Podaj linki do przekierowania i pauzę przed przekierowaniem.

Prześlij ponownie. Użyj tej opcji, jeśli formularz wypełnia kilka osób po kolei. Na przykład podczas rejestracji gości na wydarzenie na jednym urządzeniu. Gdy klient wyśle formularz, dane zostaną automatycznie usunięte z pól. Następny klient będzie mógł od razu wypełnić formularz bez przeładowania strony.

Ukryte wartości pól. Ustawienie pozwala automatycznie wypełniać pola danymi, które nie są widoczne dla użytkownika. Jest to potrzebne, aby przekazywać do CRM informacje techniczne: źródło ruchu, znacznik czasu i inne.
Domyślne wartości pól w formularzach CRM

Analityka. Zintegruj formularz CRM z Google Analytics, aby śledzić jego efektywność: liczbę przesłanych formularzy, konwersje i inne wskaźniki.
Jak podłączyć Google Analytics do strony Bitrix24

Oddzwonienie. Opcja powtarza scenariusz Oddzwonienie i wymaga podłączenia Telefonii w Bitrix24.
Jak podłączyć Telefonię

Klient podaje w formularzu numer telefonu, a dane trafiają do CRM. Menedżer otrzymuje połączenie z nagraną wiadomością. Następnie menedżer jest automatycznie łączony z klientem.

Inne ustawienia.

  • Nazwa formularza: domyślnie składa się ze scenariusza formularza i daty utworzenia. Jeśli formularzy jest kilka, wymyśl zrozumiałe nazwy. Klienci nie zobaczą tych nazw.
  • Odpowiedzialny: wybierz pracowników z listy. Elementy utworzone w CRM po wypełnieniu formularzy są kolejno dystrybuowane do osób odpowiedzialnych. Jeśli ważne jest szybkie reagowanie na działania klientów, zaznacz opcję Nie ustawiaj użytkownika jako osoby odpowiedzialnej, jeśli nie jest zarejestrowany lub ma zaplanowaną przerwę. Jeśli wszyscy odpowiedzialni są niedostępni lub w twoim planie nie ma zarządzania czasu pracy, zgłoszenia będą dystrybuowane po kolei.
  • Język: wybierz język formularza, aby dostosować go do zagranicznych klientów. Tekst, którego nie można edytować ręcznie, jest tłumaczony automatycznie. Na przykład na przyciskach Zgłoś nadużycie i Wyślij ponownie. Tekst, który użytkownik może edytować w ustawieniach formularza, nie jest automatycznie tłumaczony. Na przykład nazwy pól, tytuł formularza, tekst przycisku Wyślij.
  • Pokazuj podpis Obsługiwane przez Bitrix24.

Projekt. Zmień wygląd formularza CRM: temat, czcionkę, kolory elementów i tak dalej.
Projekt formularzy CRM

Sprawdź formularz CRM przed publikacją: Bitrix24 nie ponosi odpowiedzialności za jego zawartość. Jeśli otrzymamy masowe zgłoszenia o naruszeniach, rozpatrzymy skargi i podejmiemy działania.
Jak zgłosić nadużycie


W skrócie

  • Formularze CRM w Bitrix24 pomagają zbierać zgłoszenia, kontakty i opinie. Klienci mogą umawiać się na wizyty, rezerwować usługi lub składać zamówienia na stronie internetowej, a dane z formularzy są automatycznie zapisywane w systemie CRM.
  • Aby utworzyć formularz, otwórz sekcję CRM > Dodatki > Formularze CRM i wybierz scenariusz.
  • Formularze można dostosować: dodawać pola, zmieniać wygląd oraz ustawiać reguły działań po ich wysłaniu.
  • Scenariusz Oddzwonienie działa tylko z podłączoną Telefonią w Bitrix24.
  • Formularze CRM można zintegrować z zewnętrznymi usługami: Google reCAPTCHA, Google Analytics.

Czy te informacje były pomocne?
Pomoc specjalisty ds. integracji
To nie jest to, czego szukam
Skomplikowany i niezrozumiały tekst
Informacje są nieaktualne
Artykuł jest za krótki. Potrzebuję więcej informacji
Nie podoba mi się sposób działania tego narzędzia
Przejdź do Bitrix24
Nie masz konta? Utwórz za darmo
Powiązane artykuły
Jak skonfigurować reCAPTCHA V2 dla formularzy CRM Jak zmienić login i hasło do Bitrix24 Twórz witryny za pomocą CoPilot Często zadawane pytania dotyczące autoryzacji Jak odzyskać hasło Zarejestruj klienta na usługę z formularza elementu CRM Scenariusze pracy z formularzami CRM Automatyzacja sprzedaży w CRM Limity w BI Connector Bitrix24 Inteligentne skrypty w CRM