Pracowników można przenieść z intranetu do ekstranetu.
Na przykład pracownik zrezygnował z pracy, ale kontynuuje współpracę z firmą przy niektórych projektach. Najłatwiej będzie zorganizować taką pracę, przenosząc tego pracownika do ekstranetu.
Jak przenieść pracowników do ekstranetu?
- Najpierw musisz usunąć pracownika z portalu:
- Następnie zaproś go do grupy ekstranetowej z innym adresem e-mail:
- Usunięty pracownik musi zalogować się do portalu jako użytkownik zewnętrzny używając innego adresu e-mail:
Możesz zaprosić użytkownika ekstranetu tylko do grupy ekstranetowej (projektu).
Jak zalogować się w ekstranecie za pomocą poprzedniego adresu e-mail?
Jeśli konieczne jest używanie poprzedniego adresu e-mail pracownika zewnętrznego, ten pracownik musi zalogować się do swojego konta Bitrix24.Network i zmienić adres mailowy. Następnie można wysłać zaproszenie na jego poprzedni adres e-mail.
Na przykład pracownik używał do logowania w Bitrix24 adresu test.poland.bitrix@gmail.com. Następnie pracownik został usunięty z Bitrix24, ale musi użyć tego samego adresu e-mail jako loginu do ekstranetu. W tym celu pracownik musi mieć inny aktywny tymczasowy adres e-mail, na przykład test.poland.bitrix10@gmail.com.
- Usunięty pracownik musi zalogować się do swojego Bitrix24 Network i zmienić adres mailowy (test.poland.bitrix@gmail.com na tymczsowy adres test.poland.bitrix10@gmail.com)
- Administrator Bitrix24 musi znaleźć profil usuniętego pracownika (Pracownicy > Pracownicy > filtr Zwolnieni> Profil pracownika) i edytować E-mail kontaktowy. W przeciwnym razie system nie będzie mógł wysłać wiadomości e-mail z zaproszeniem na adres e-mail już istniejący w Bitrix24.
- Teraz administrator Bitrix24 może wysłać zaproszenie do ekstranetu na poprzedni adres e-mail pracownika.
Jeśli zaproszenie do ekstranetu zostało już wysłane na inny adres e-mail usuniętego pracownika (na przykład ekstranet@jakismail.com ), a pracownik chce używać swojego poprzedniego adresu e-mail w celu logowania się do ekstranetu, potrzebny będzie jeszcze jeden tymczasowy adres e-mail (na przykład czasowy@jakismail.com).
Podobnie, adres e-mail profilu Bitrix24.Network pracownika trzeba zmienić (z test.poland.bitrix@gmail.com na czasowy@jakismail.com). Następnie użytkownik zewnętrzny musi zmienić adres e-mail w profilu Bitrix24.Network używanym w ekstranecie (z ekstranet@jakismail.com na test.poland.bitrix@gmail.com).