Przeczytaj FAQ
Nowości Bitrix24
Aktualizacje artykułów
Jak zacząć?
Wsparcie Bitrix24
Aktualności
Rejestracja i autoryzacja
Zadania i projekty
Komunikator Bitrix24
Grupy robocze
Kalendarze
Zarządzanie asortymentem produktów
Dysk
Baza Wiedzy
Poczta internetowa
Automatyzacja
CRM
Analityka CRM
Marketing CRM
Centrum Sprzedaży
Firma
Strony internetowe
Sklep online
Bitrix24.Market
Centrum Kontaktowe
Telefonia
Workflow
Aplikacja mobilna
Ustawienia
Bitrix24 On-premise
Subskrypcja
AI CoPilot
Aplikacja desktopowa
CRM + Sklep internetowy
Enterprise
Mój profil
Sales Intelligence
Wsparcie aplikacji mobilnej Bitrix24
Logowanie

Bitrix24Care

Jak pracować z leadami

Lead - to element CRM zawierający podstawowe informacje o osobie lub firmie (numer telefonu, adres e-mail, stronę internetową), która może zostać Twoim klientem lub zrezygnować z Twoich usług. Innymi słowy, lead - to potencjalny klient.

Na rynku b2b leadami są klienci, z którymi Twoi pracownicy umówili się na pierwsze spotkanie, ale jeszcze nie wysłali ofertę handlową ani nie dokonali prezentacji.

Na rynku b2c za leady można uznać klientów, którzy zadzwonili do Twojej firmy i zapytali, czy potrzebny produkt jest w magazynie.

Każda firma może mieć własne kryteria dla leadów. A niektóre firmy w ogóle pracują bez nich.

Leady są potrzebne firmom o dużym przepływie klientów. Potrzebujesz leadów, jeśli:

  • aktywnie umieszczasz reklamy;
  • ustalasz KPI dla ilości i jakości pozyskanych klientów;
  • obliczasz konwersję;
  • masz kilka działów pracujących z klientami jednocześnie.
Leady nie są dostępne we wszystkich planach taryfowych Bitrix24. Dowiedz się więcej na stronie planów taryfowych.


Tryb pracy z leadami

Jeśli chcesz, możesz nie używać leadów. Bitrix24 ma dwa tryby pracy z CRM:

  • Prosty - ten tryb jest odpowiedni dla małych działów sprzedaży. Nie ma leadów, tylko deale i kontakty.
  • Klasyczny - ten tryb ma leady, deale i kontakty.
Czytaj więcej: Tryby CRM.


O leadach w Bitrix24

Leady mają statusy, które wskazują na etap pracy z klientem. Możesz zmienić nazwy i liczbę statusów, aby dostosować pracę z leadami zgodnie z Twoim przepływem pracy.

Czytaj więcej: Widok Kanban w Bitrix24 CRM.

Lead ma własny formularz. Ten formularz zawiera pola, w których możesz wpisać dowolne informacje: nazwę firmy, dane kontaktowe, miejsce spotkania itp.

Czytaj więcej: Formularze elementów CRM.

Możesz ograniczyć dostęp do leadów, konfigurując uprawnienia dostępu.

Czytaj więcej: Uprawnienia dostępu do CRM.

Jeśli klient zdecyduje się na zakup Twoich towarów/usług, czas przekonwertować lead na deal.

Czytaj więcej: Konwertuj leady.


Jak tworzyć leady?

Istnieje kilka sposobów tworzenia leadów:

  • Ręcznie. Musisz ręcznie wypełnić wszystkie wymagane informacje.
  • Czytaj więcej: Jak dodać lead.

  • Za pomocą integracji z sieciami społecznościowymi. Możesz połączyć kilka sieci społecznościowych z Bitrix24 i otrzymywać wiadomości i kontakty klientów.
  • Czytaj więcej: Centrum kontaktowe.

  • Z poczty e-mail lub Telefonii. Podłącz skrzynkę pocztową, Telefonię lub wynajmij numer bezpośrednio w Bitrix24.
  • Czytaj więcej: Wynajmij numer w Bitrix24 i Integracja skrzynki pocztowej.

  • Z czatu lub formularza CRM. Aby komunikować się z klientami, zainstaluj widżet, połącz z nim czat na żywo i formularze CRM.
  • Czytaj więcej: Widżet witryny.

  • Za pomocą importu. Jeśli masz już bazę klientów, zaimportuj ją do CRM.
  • Czytaj więcej: Import danych do CRM.


Raporty i analityka

Każdy właściciel firmy musi pilnować, aby firma działała sprawnie. Bardzo ważna jest analiza lejków sprzedażowych, wydajności pracowników, trendów sprzedaży itp.

W Bitrix24 możesz uzyskać wszystkie niezbędne informacje w sekcji Analityka CRM.

Czytaj więcej: Analityka CRM.


Czy te informacje były pomocne?
Pomoc specjalisty ds. integracji
To nie jest to, czego szukam
Skomplikowany i niezrozumiały tekst
Informacje są nieaktualne
Artykuł jest za krótki. Potrzebuję więcej informacji
Nie podoba mi się sposób działania tego narzędzia
Przejdź do Bitrix24
Nie masz konta? Utwórz za darmo