W 2020 roku Facebook wprowadził nowe warunki korzystania z platformy Facebook Messenger i WhatsApp Business w celu zapobiegania spamowi.
Najważniejsze informacje o nowych warunkach korzystania z Facebook Messenger i WhatsApp Business
- Tylko klient może rozpocząć nową rozmowę z firmą. Firma może tylko odpowiadać na wiadomości klientów.
- Firmy mają 24 godziny na odpowiedź klientowi. Ta zmiana została wprowadzona, aby firmy szybciej reagowały na zapytania klientów.
- Jeśli od ostatniej wiadomości klienta upłynęło więcej niż 24 godziny, oznacza to, że klient zakończył rozmowę.
Jak to działa w Bitrix24?
Niektóre otwarte kanały Bitrix24 korzystają z Facebook Messenger Platform i WhatsApp Business. Aby przestrzegać nowych warunków, wprowadziliśmy pewne zmiany w kanałach otwartych Facebook Messenger, Instagram Direct i WhatsApp Business.
Gdy klient wysyła wiadomość za pośrednictwem jednego z tych otwartych kanałów:
- Jeśli konsultant nie odpowie klientowi w ciągu 24 godzin od momentu ostatniej wiadomości, możliwość wysłynia wiadomości zostanie zablokowana.
- Jeśli klient nie odpowiada na wiadomości konsultanta w ciągu 24 godzin, możliwość wysłynia wiadomości również zostanie zablokowana. W takim przypadku konsultant może zamknąć rozmowę.
- Jeśli klient wyśle wiadomość po upływie 24 godzin, konsultant może odblokować rozmowę i kontynuować komunikację z klientem.
- Message Tags nie są obsługiwane.