Przeczytaj FAQ
Nowości Bitrix24
Aktualizacje artykułów
Jak zacząć?
Wsparcie Bitrix24
Aktualności
Rejestracja i autoryzacja
Zadania i projekty
Komunikator Bitrix24
Grupy robocze
Kalendarze
Zarządzanie asortymentem produktów
Dysk
Baza Wiedzy
Poczta internetowa
Automatyzacja
CRM
Analityka CRM
Marketing CRM
Centrum Sprzedaży
Firma
Strony internetowe
Sklep online
Bitrix24.Market
Centrum Kontaktowe
Telefonia
Workflow
Aplikacja mobilna
Ustawienia
Bitrix24 On-premise
Subskrypcja
AI CoPilot
Aplikacja desktopowa
CRM + Sklep internetowy
Enterprise
Mój profil
Sales Intelligence
Wsparcie aplikacji mobilnej Bitrix24
Logowanie

Bitrix24Care

Skonfiguruj tagi UTM w Google Ads i na Facebooku

Do poprawnej pracy szczegółowego rozliczania kosztów reklamy dla Google Ads i Facebooka konieczne jest skonfigurowanie tagów UTM po stronie usług reklamowych.

Tagi UTM to specjalne parametry, które możesz dodać do adresu URL swojej witryny, aby śledzić źródła ruchu w Twojej witrynie.

Jak skonfigurować tagi UTM na portalu?

Otwórz sekcję Sales Intelligence> wybierz Google Ads/Facebook> kliknij Dodaj źródło.

Zaloguj się na swoje konto Google Ads lub Facebook. Zezwól Bitrix24 na dostęp do zarządzania kampaniami reklamowymi.

W sekcji utm_source podaj nazwę parametru. Na przykład, jeśli konfigurujesz tagi UTM w Google Ads, podaj nazwę google.

Następnie skopiuj tagi z sekcji utm_source i utm_content. Musisz wkleić te tagi do adresu witryny podczas tworzenia reklamy.

Zapisz zmiany.

Tagi UTM i ich znaczenia dla Google Ads
  • utm_source - skąd klient trafił na naszą stronę internetową.
  • Na przykład klient otrzymał reklamę e-mailową i kliknął link do naszej witryny.
  • utm_content - ten parametr służy do rozpoznania podobnych treści lub linków w tej samej reklamie.
  • parametr {campaignid} - identyfikator kampanii. Pokazuje kampanię, w której została wyświetlona Twoja reklama.
  • parametr {adgroupid} – identyfikator grupy reklam. Pokazuje grupę reklam, w której została wyświetlona Twoja reklama.
  • parametr {targetid} - identyfikator słowa kluczowego.
Tagi UTM i ich znaczenie dla Facebooka
  • parametr {{campaign.id}} – identyfikator kampanii reklamowej.
  • parametr {{adset.id}} – identyfikator grupy reklam.
  • parametr {{ad.id}} - identyfikator reklamy.

Musisz skonfigurować odpowiednie tagi UTM, aby usługa reklamowa wysyłała dane kampanii reklamowej do portalu Bitrix24. Podczas tworzenia reklamy możesz podać link do swojej witryny z prawidłowymi tagami UTM.

Aby to zrobić, przejdź do strony Google Ads> utwórz nową kampanię reklamową.

W sekcji Reklamy znajdź pole Końcowy URL.

W tym polu podaj adres URL swojej witryny i dodaj do niego tagi UTM.

 
https://example.com/?utm_source=google&utm_content=cid|{campaignid}|gid|{adgroupid}|kwid|{targetid}

Jeśli nie widzisz pola Końcowy URL, prawdopodobnie masz inny interfejs. Aby przełączyć interfejs, kliknij przycisk Przełącz widok w prawym górnym rogu.


Szablony śledzenia

Możesz utworzyć szablon śledzenia, aby ustawić końcowy URL ze swoimi tagami UTM dla konta, grupy reklam lub kampanii reklamowej. Szablon zostanie automatycznie zastosowany do wszystkich reklam w zależności od tego, gdzie został zainstalowany.

Aby to zrobić, w sekcji Reklamy kliknij Opcje adresu URL reklamy. W polu Szablon śledzenia wprowadź link ze swoimi tagami UTM.

 
{lpurl}?utm_source=google&utm_content=cid|{campaignid}|gid|{adgroupid}|kwid|{targetid}

Parametr {lpurl} zostanie automatycznie zastąpiony linkiem wprowadzonym w polu Końcowy URL.

Skonfiguruj szablon śledzenia dla konta

Aby zainstalować szablon, przejdź do sekcji Ustawienia konta> Śledzenie> określ parametry w polu.

Szablon śledzenia konta zastosuje tagi UTM do wszystkich reklam.

Skonfiguruj szablon śledzenia dla kampanii reklamowej

Możesz zainstalować szablon podczas tworzenia lub konfigurowania kampanii reklamowej.

Wybierz żądaną kampanię reklamową> Ustawienia> Dodatkowe ustawienia> wprowadź parametry w polu Opcje adresu URL kampanii.

Szablon śledzenia kampanii reklamowej zastosuje tagi UTM tylko do określonej kampanii.

Skonfiguruj szablon śledzenia dla grupy reklam

Możesz zainstalować szablon podczas konfigurowania grupy reklam. Wybierz żądaną grupę> Ustawienia> Dodatkowe ustawienia> wprowadź parametry w polu Opcje adresu URL kampanii.

Szablon śledzenia dla grupy reklam zastosuje tagi UTM tylko do reklam z określonej grupy.

Jak skonfigurować tagi UTM na Facebooku?

Tagi UTM w reklamach na Facebooku przesyłają dane, aby wygenerować szczegółowy raport o wydatkach na reklamę. Możesz skonfigurować tagi UTM podczas tworzenia reklamy w Facebook ads manager.

Aby to zrobić, włącz opcję Dodaj adres URL witryny i określ adres swojej witryny.

Następnie kliknij Zbuduj parametr adresu URL.

Wypełnij następujące pola:

  • Źródło kampanii - dodaj parametr utm_source
  • Zawartość kampanii - dodaj parametr utm_content

Kliknij Zastosuj.

Teraz kliknięcia Twojej reklamy będą brać pod uwagę parametry niezbędne do pracy ze szczegółowymi raportami o wydatkach na reklamę.

Dowiedz się więcej: Tworzenie kampanii w Menedżerze reklam.

Czy te informacje były pomocne?
Pomoc specjalisty ds. integracji
To nie jest to, czego szukam
Skomplikowany i niezrozumiały tekst
Informacje są nieaktualne
Artykuł jest za krótki. Potrzebuję więcej informacji
Nie podoba mi się sposób działania tego narzędzia
Przejdź do Bitrix24
Nie masz konta? Utwórz za darmo