Jeśli nie masz produktów lub dopiero rozpocząłeś pracę w Bitrix24, włącz Zarządzanie asortymentem. Dodaj produkty do systemu i zacznij zarządzać produktami w magazynach.
Aby włączyć Zarządzanie asortymentem,
- Przejdź do CRM,
- Asortyment,
- Zarządzanie asortymentem.
Wybierz metodę kalkulacji kosztów i włącz Zarządzanie asortymentem.
Metody kalkulacji kosztów
Jak włączyć lub wyłączyć Zarządzanie asortymentem
Zarządzanie asortymentem ma cztery sekcje z dokumentami magazynowymi: Asortyment, Zamówienia sprzedaży, Transfery, Odpisy. Tutaj możesz tworzyć dokumenty służące do zarządzania i kontroli produktów znajdujących się w magazynach.
Dodaj produkty do systemu. Kliknij opcję Utwórz w sekcji Asortyment.
Dokument Korekty zapasów. Jeśli dopiero zaczynasz pracę z Zarządzaniem asortymentu, utwórz dokument Korekty zapasów. Utwórz nowy produkt, wskaż, w którym magazynie znajduje się produkt, ilość, cenę zakupu i inne parametry. Produkty będą dostępne w jednym katalogu i będziesz mógł z nich korzystać podczas pracy z dealami i zamówieniami.
Zarządzanie asortymentem: Dokument korekty zapasów
Dokument Kwit składowy Jeśli już pracujesz z produktami w Zarządzaniu asortymentem, utwórz dokument Kwit składowy, aby wskazać aktualny asortyment przychodzących towarów w magazynie.
Zarządzanie asortymentem: Kwit składowy
Jaka jest różnica pomiędzy dokumentami Kwit składowy a Korekta zapasów
Korzystając z obu tych dokumentów, możesz zarejestrować towar w magazynie, są jednak pewne różnice:
- Dokument korekty zapasów jest niezbędny do rejestracji wszystkich towarów przy pierwszym uruchomieniu Zarządzania asortymentem.
- Dokument Kwit składowy rejestruje regularne przyjęcie towaru od dostawców.
Dokument Zamówienia sprzedaży. W sekcji Zamówienia sprzedaży możesz tworzyć dokumenty, które rejestrują informacje o sprzedaży towarów: cenę, datę sprzedaży i klienta.
Zarządzanie asortymentem: Dokument sprzedaży
Dokument Transferu. W sekcji Transfery możesz kontrolować przepływ produktów między magazynami.
Zarządzanie asortymentem: Dokument transferu
Dokument Odpisu. Za pomocą tego dokumentu możesz odpisać zagubiony lub wadliwy towar z magazynu.
Zarządzanie asortymentem: Dokument odpisu
Więcej o pracy w sekcji Zarządzanie asortymentu przeczytasz w następujących artykułach:
Sprzedaż produktów i zamykanie deali
Jak zarezerwować produkt
Jak dowiedzieć się, w których dealach został zarezerwowany produkt
Zarządzanie asortymentem w aplikacji mobilnej
Zarządzanie asortymentem jest dostępne w aplikacji mobilnej Bitrix24. Tutaj możesz szybko tworzyć i przetwarzać dokumenty magazynowe w dowolnym miejscu i czasie.
Więcej informacji na temat pracy z tymi dokumentami w aplikacji mobilnej można znaleźć w następujących artykułach:
- Zarządzanie asortymentem w aplikacji mobilnej
- Dokument korekty zapasów w aplikacji mobilnej
- Dokument Kwit składowy w aplikacji mobilnej
- Dokument sprzedaży w aplikacji mobilnej
- Dokument transferu w aplikacji mobilnej
- Dokument odpisu w aplikacji mobilnej
W skrócie
- Zarządzanie asortymentem to narzędzie Bitrix24, które umożliwia zarządzanie produktami w magazynach, rejestrowanie przyjęć, sprzedaży, transferów i odpisów.
- Włącz Zarządzanie asortymentem w sekcji CRM > Asortyment > Zarządzanie asortymentem.
- Zarządzanie asortymentem ma cztery sekcje z dokumentami magazynowymi: Asortyment, Zamówienia sprzedaży, Transfery, Odpisy. Tutaj możesz tworzyć dokumenty służące do zarządzania i kontroli produktów znajdujących się w magazynach.