Marketing pomaga firmom osiągnąć powtarzalną sprzedaż i zarobić więcej pieniędzy. Ale tworzenie kampanii reklamowej nie jest łatwe.
W tym artykule znajdziesz kilka wskazówek, które pomogą Ci rozpocząć skuteczną kampanię e-mailową.
Dodaj przycisk rezygnacji z subskrypcji
Zgodnie z prawem różnych krajów odbiorcy wiadomości e-mail muszą mieć możliwość wypisania się z list mailingowych. Marketing nie wysyła wiadomości e-mail, które nie mają przycisku anulowania subskrypcji, więc pamiętaj, aby dodać go do swoich szablonów wiadomości e-mail.
Dodaj przycisk anulowania subskrypcji do e-maila. Domyślnie link do wypisania się z listy mailingowej znajduje się w standardowym bloku Stopka.
Po prostu przeciągnij ten blok w odpowiednie miejsce na szablonie.
W przypadku własnego szablonu HTML możesz użyć następującego kodu:
<a style="color: #0054a5;" href="#UNSUBSCRIBE_LINK#">link do anulowania subskrypcji</a>
Napisz tekst, który sprzedaje
Newslettery z dobrym tekstem utrzymują zaangażowanie klientów i pomagają sprzedawać więcej.
Upewnij się, że Twój e-mail ma wyraźny tytuł.
Napisz przyciągający uwagę tekst, który opisuje problem klienta i sugeruje rozwiązanie.
Zwróć uwagę na format wiadomości. Użyj akapitów, aby oddzielić informacje i wyróżnij kluczowe frazy pogrubioną czcionką.
Weź pod uwagę dzienny limit poczty
Twój limit mailingowy wzrośnie, jeśli e-maile nie będą trafiać do spamu.
Początkowo możesz wysłać 1000 e-maili dziennie. Aby zwiększyć limit, należy go najpierw całkowicie wykorzystać w ciągu jednego dnia.
Jeśli wysłano wiele e-maili i nie było żadnych skarg dotyczących spamu, Twój limit będzie się stopniowo zwiększał. Jeśli zbyt wiele e-maili zostanie uznanych za spam, limit zostanie obniżony lub marketing zostanie całkowicie zablokowany.
Aktualne limity można znaleźć w sekcji Marketing> Ustawienia.
Istnieje wiele serwisów, w których możesz sprawdzić newsletter. Z ich pomocą dowiesz się, czy mailing może dostać się do spamu i jak to naprawić. Na przykład mail-tester.
Wysyłanie mailingów na nieistniejące adresy jest bezcelowe. System mailingowy Bitrix24 analizuje, dokąd trafiają wiadomości e-mail. Jeśli trafią na nieistniejące adresy, to taki e-mail zostanie zarejestrowany jako błąd i nie wpłynie na zwiększenie dziennego limitu.
Liczbę e-maili, które można wysłać, można znaleźć na stronie planów i cen.
Określ limit wysyłania e-maili
Twój plan określa, ile e-maili możesz wysłać miesięcznie. Ta liczba obejmuje zarówno zwykłe e-maile, jak i listy mailingowe Marketingu. Ponieważ newslettery są wysyłane masowo, cały limit poczty może się szybko wyczerpać i nie będziesz mógł korzystać ze zwykłej poczty.
W sekcji Marketing> Ustawienia możesz określić procent wiadomości e-mail wysyłanych do marketingu, aby nie stracić możliwości korzystania z poczty e-mail. Jeśli nie potrzebujesz zwykłej poczty i planujesz tylko wysyłać e-maile, możesz obstawić 100%.
Limity wysyłania e-maili w usługach pocztowych
W przypadku korzystania z zewnętrznej usługi SMTP do wysyłania wiadomości e-mail mogą wystąpić ograniczenia dotyczące wysyłania wiadomości e-mail z jednej skrzynki pocztowej dziennie w samej usłudze.
Aby uniknąć ewentualnych ograniczeń wysyłania poczty podczas korzystania z zewnętrznego serwera SMTP, możesz ręcznie ustawić dzienny limit dla samej skrzynki pocztowej w jej ustawieniach.
Możesz to zrobić, tworząc kampanię e-mailową. Wybierz nadawcę z włączonym zewnętrznym wysyłaniem SMTP lub dodaj nowego.
Następnie włącz opcję Serwer SMTP> Włącz dzienny limit wiadomości i określ limit.
Tak więc sprawdzanie limitów marketingowych podczas wysyłania wiadomości e-mail odbywa się w następującej kolejności:
- Limit miesięczny w Bitrix24 - czy dozwolone jest wysyłanie e-maili w bieżącym miesiącu, zgodnie z planem taryfowym.
- Limit dzienny w Bitrix24 - liczba różni się w zależności od wiarygodności nadawcy mailingu.
- Limit dzienny z ustawień SMTP - zależy od serwera pocztowego.