SEO to szereg działań mających na celu podniesienie pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwania.
Konfiguracja SEO pomaga wyszukiwarkom lepiej oceniać informacje z Twojego sklepu internetowego. Im wyżej Twój sklep znajduje się w wynikach wyszukiwania, tym więcej klientów zobaczy i kupi Twój produkt.
W Bitrix24 możesz skonfigurować informacje SEO dla całego katalogu produktów, sekcji, zdjęć produktów lub dla konkretnego produktu.
Jak skonfigurować informacje SEO dla katalogu
Aby ustawić informacje SEO dla całego katalogu, przejdź do CRM> Asortyment> Katalog produktów.
Kliknij koło zębate i wybierz Ustawienia SEO katalogu.
Dodajmy dane SEO na przykładzie internetowego sklepu odzieżowego. Najpierw dodajmy szablony meta tagów dla katalogu produktów i zawartych w nim produktów. Tagi te będą działać na stronach sklepu internetowego oraz na stronach ze szczegółami produktu.
Możesz wypełnić szablony ręcznie lub wybrać automatyczne wypełnienie szablonu na podstawie pól pozycji katalogu produktów.
Szablony META TITLE i Product title służą do budowania tytułów dla okna przeglądarki i sekcji produktów.
Szablony META KEYWORDS i META DESCRIPTION służą do określania słów kluczowych i opisu sekcji.
Wynik zmiany meta tagów można sprawdzić w trybie wyświetlania kodu HTML.
Skonfigurujemy również tagi obrazów, dla których można ustawić atrybuty ALT, TITLE oraz ustawić szablony nazw plików.
- ALT template - zapewnia alternatywne informacje tekstowe dla obrazu, jeśli nie można go wyświetlić.
- TITLE template - opisuje obraz po najechaniu na niego kursorem.
- File name template - za jego pomocą można ustawić czytelną nazwę pliku.
W sekcji Manage zaznacz pole Clear cache (Wyczyść pamięć podręczną) obliczonych wartości, aby wyczyścić pamięć podręczną i natychmiast wyświetlić wszystkie zmiany.
Po zapisaniu ustawienia zostaną zastosowane do wszystkich produktów. Aby zmienić dane SEO konkretnego produktu, otwórz jego formularz i wybierz odpowiednią opcję.