Przeczytaj FAQ
Nowości Bitrix24
Aktualizacje artykułów
Aktualności
Rejestracja i autoryzacja
Poczta
Zadania i projekty
Dysk
Kalendarz
Komunikator Bitrix24
Jak zacząć
Grupy robocze
CRM
Bitrix24 Market
Strony internetowe
Firma
Automatyzacja
Marketing
Zarządzanie asortymentem produktów
Ustawienia
Subskrypcja
Aplikacja desktopowa
Mój profil
Centrum Kontaktowe
Analityka CRM
Baza Wiedzy
CRM + Sklep internetowy
Wsparcie Bitrix24
Enterprise
AI CoPilot
Bitrix24 On-premise
e-Podpis
e-Podpis w HR
Telefonia
Kreator BI
Strona startowa: Vibe
Sklep online
Workflow
Centrum Sprzedaży
Kwestie ogólne
Sales Intelligence
Logowanie
Twój Bitrix24
Autoryzuj się aby wejść
do swojego Bitrix24.
Wejdź

Bitrix24Care

Skonfiguruj grupy kolejek i przechwytywanie połączeń

Grupy kolejek użytkowników Telefonii to pracownicy odpowiedzialni za odbieranie połączeń przychodzących. Obsługują połączenia po kolei. Skraca to czas oczekiwania i równomiernie rozkłada obciążenie pracą na cały dział. Jeśli w ustawieniach numeru nie określisz grupy kolejek, klienci nie będą mogli się z Tobą skontaktować.

Ustawienia grup kolejek znajdują się w sekcji Telefonia> Konfiguruj Telefonię> Grupy kolejki.

Aby utworzyć nową grupę kolejek, kliknij Dodaj grupę w prawym górnym rogu.

Aby edytować istniejącą grupę kolejek, kliknij przycisk obok nazwy grupy i wybierz Edytuj.


Skonfiguruj grupę kolejek do pracy z połączeniami przychodzącymi

Wykonaj poniższe kroki, aby skonfigurować grupę:

  1. Nazwa. Określ nazwę grupy.

  2. Kolejka. Kliknij Dodaj pracowników i wybierz użytkowników Bitrix24, którzy będą odbierać połączenia.

  3. Numer wewnętrzny. Określ numer wewnętrzny grupy. Maksymalna długość numeru to 4 cyfry. Numer wewnętrzny jest potrzebny, aby każdy pracownik firmy mógł zadzwonić do Bitrix24 i skontaktować się ze współpracownikami. Klienci będą mogli także bezpośrednio zadzwonić do wybranej grupy pracowników, wybierając numer wewnętrzny.

  4. Nie zapomnij włączyć opcji Przetwarzanie numeru wewnętrznego w ustawieniach numeru, aby ta opcja działała poprawnie.
  5. Ustawienia numeru


  6. Rozdzielaj rozmowy między użytkowników Bitrix24 w tej grupie kolejki. Wybierz typ dystrybucji połączeń między pracownikami w grupie:
  7. Równomiernie: włączenie tej opcji powoduje kierowanie równej liczby połączeń do wszystkich pracowników w grupie. System śledzi, którzy użytkownicy nie otrzymali połączeń przez dłuższy czas i umieszcza ich na pierwszym miejscu w kolejce dystrybucyjnej.


    Wegług kolejności: połączenia przychodzą do pracowników po kolei od pierwszego do ostatniego. System przekazuje połączenie do kolejnego abonenta, jeśli poprzedni jest zajęty. W tym trybie nie jest dostępna nieskończona kolejka.


    Do wszystkich: ten typ umożliwia nieskończoną kolejkę. System jednocześnie powiadamia wszystkich pracowników w kolejce o połączeniu przychodzącym.

    W przypadku korzystania z telefonów SIP i dystrybucji połączeń Do wszystkich, połączenia przychodzące nie mogą być przekazywane do więcej niż 10 telefonów (urządzeń).

    Jest to ograniczenie Voximplant, które dotyczy wyłącznie telefonów SIP. Nie ma ograniczeń w przypadku korzystania z przeglądarki, aplikacji desktopowej lub mobilnej.


  8. Liczba sygnałów dzwonka przed przekazaniem połączenia do następnego użytkownika w kolejce. Określ, ile dzwonków usłyszy dzwoniący, zanim połączenie zostanie przekazane kolejnemu użytkownikowi w kolejce. Pamiętaj, że dzwonek telefonu trwa 5 sekund.


Przetwarzanie nieodebranych połączeń

Wybierz, co zrobić z połączeniem, na które nikt nie odpowiedział:

  • Włącz pocztę głosową: ta opcja umożliwia klientowi pozostawienie wiadomości głosowej.

  • Przekaż połączenie pracownikowi: wybierz tę opcję, aby przekazać połączenie na telefon komórkowy pracownika określony w profilu.
  • Profil pracownika


  • Przekaż połączenie na wybrany numer: wybierz tę opcję i określ wynajmowany numer lub podłączoną centralę, na którą połączenie ma zostać przekierowane.
  • Przekierowanie połączeń


  • Zaczekaj na dostępnego konsultanta: dzwoniący słucha muzyki oczekiwania do momentu odebrania połączenia przez pierwszego wolnego konsultanta.

  • Przekieruj do innej grupy kolejkowej: wybierz tę opcję, aby przekierować klienta do innej grupy kolejkowej.

  • Koniec rozmowy: zakończ połączenie.


Zezwól na przechwytywanie połączeń

Zaznacz opcję Zezwól na przechwytywanie połączeń, aby włączyć możliwość przechwytywania połączeń. Przechwytywanie działa tylko w ramach grupy kolejek. Jeśli menedżer nie odbierze połączenia, inny pracownik będzie mógł przechwycić to połączenie.

Przechwytywanie jest odpowiednie dla pracowników, którzy pracują w tym samym biurze - pracownik musi wiedzieć, że kolega nie odebrał połączenie. Na przykład, jeśli menedżer usłyszy połączenie przychodzące na komputerze lub telefonie SIP współpracownika, może przechwycić to połączenie.

Jeśli używasz telefonu programowego w programie Bitrix24 Messenger, kliknij przycisk Przechwyć, gdy nadejdzie połączenie przychodzące.

Jeśli korzystasz z telefonu SIP, możesz wprowadzić specjalny kod wybierania przechwytywania połączeń. Domyślny kod przechwytujący to *11, ale można go zmienić w ustawieniach Telefonii.

Ustawienia Telefonii


Wybierz grupę kolejek w ustawieniach numeru

Po zakończeniu konfiguracji grupy kolejek wybierz numer, z którym ta grupa będzie powiązana.

  1. Przejdź do CRM> Dodatki> Telefonia> Połączenie.

  2. Kliknij opcję Konfiguruj numery i wybierz numer lub centralę PBX.

  3. Otwórz sekcję Przekierowywanie połączeń przychodzących.

  4. W sekcji Skieruj połączenie przychodzące do grupy kolejki wybierz skonfigurowaną grupę kolejek.

W skrócie
  • Utwórz grupę użytkowników do obsługi połączeń przychodzących. Jeśli w ustawieniach numeru nie określisz grupy kolejek, klienci nie będą mogli się z Tobą skontaktować.
  • Określ pracowników, kolejność i liczbę dzwonków.
  • Wybierz sposób obsługi połączeń nieodebranych.
  • Wybierz numer, z którym będzie powiązana grupa użytkowników.

Polecane artykuły:
Czy te informacje były pomocne?
Pomoc specjalisty ds. integracji
To nie jest to, czego szukam
Skomplikowany i niezrozumiały tekst
Informacje są nieaktualne
Artykuł jest za krótki. Potrzebuję więcej informacji
Nie podoba mi się sposób działania tego narzędzia
Przejdź do Bitrix24
Nie masz konta? Utwórz za darmo
Powiązane artykuły
Ogólne ustawienia Telefonii Czarna lista Uprawnienia dostępu do Telefonii Bitrix24 Użytkownicy Telefonii: ustawienia ogólne Połączenia wychodzące nie działają: przyczyny i rozwiązania Określ numer użytkownika dla połączeń wychodzących Menu głosowe IVR Jak skonfigurować Telefonię do odbierania połączeń w mobilnym CRM Numery wewnętrzne: jak dodawać i używać